Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som så "pianisten" i går kveld?

den anbefales virkelig, den kan være fæl å se på, men for en fantastisk film!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den på DVD fra før av.

Men det er en bra film ja

Skrevet

Ja, en veldig gripende film, som også Schindler's List var. Nok en nyttig påminnelse om krigens grusomme hendelser. Skulle egentlig ikke ha noen film-kveld igår, og komme meg i seng før 2200, men etter å ha fått med meg de første 15 min, måtte jeg se den ferdig.

Skrevet

det var en god film. men varte alt for lenge. skulle på tidlig å jobb og måtte legge meg. angrer!!!!!!! :sur: så helt til pianisten lå syk og med gulsott i senga. noen som kan fortelle meg hvordan det gikk til slutt med ham og familien?

Skrevet

Vi fikk ikke se noe mer til familien hans, de var nok døde. men han ble frisk igjen og fortsatte å gjemme seg. han klarte å skjule seg i byens ruiner. en tysk soldat fant ham på slutten, og hjalp ham med mat.

Skrevet
Vi fikk ikke se noe mer til familien hans, de var nok døde. men han ble frisk igjen og fortsatte å gjemme seg. han klarte å skjule seg i byens ruiner. en tysk soldat fant ham på slutten, og hjalp ham med mat.

Og den samme soldateten ble til slutt satt i et fangeleir og drept av amerikanerne. Pianisten klarte ikke å redde han :tristbla:

Skrevet
Og den samme soldateten ble til slutt satt i et fangeleir og drept av amerikanerne. Pianisten klarte ikke å redde han  :tristbla:

Han døde i en russisk fangeleir.

Gjest hufse-tufsa
Skrevet

Det gjør inntrykk er at dette er skjebner til mennesker som har levd. Det tyske befalet døde i 1952, mener jeg det sto til slutt. Han satt i fangenskap til da.

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Jeg så også Pianisten og synes det er en veldig sterk og bra film.

Til alle de som "liker" sånne filmer kommer jeg med ett lite tips om en tilsvarende film med en litt annen vinkling. Selv synes jeg at den overgår både Pianisten og Schindlers Liste-

La vita e bella (livet er herlig)

Endret av prestekrage
Skrevet

Livet er herlig var absolutt ikkje i nærleiken spør du meg, men så likar ikkje eg den klovnen som spelte hovudrollen. Har sett fleire filmar med han, og alle irriterer meg. Men Pianisten er fin ja.

Skrevet
Livet er herlig var absolutt ikkje i nærleiken spør du meg, men så likar ikkje eg den klovnen som spelte hovudrollen. Har sett fleire filmar med han, og alle irriterer meg. Men Pianisten er fin ja.

Må bare si meg helt enig i denne kommentaren. Med en annen hovedrolleinnehaver hadde kanskje "Livet er herlig" nådd halvveis opp mot Pianisten og Schindlers liste.

Skrevet

Anbefaler dere å lese boken også. Der står det mer om hva som skjedde med familien hans og han tyske soldaten.

Skrevet

..men akk så irriterende at jødene snakker (gebrokkent) engelsk. (Både i Pianisten og Schindlers liste)

Jeg klarer virkelig ikke vende meg til det. Plagsomt!

Skrevet
Må bare si meg helt enig i denne kommentaren. Med en annen hovedrolleinnehaver hadde kanskje "Livet er herlig" nådd halvveis opp mot Pianisten og Schindlers liste.

Heeelt uenig!

Skrevet

Har sett Pianisten to ganger; synes det er en flott film.

Skrevet

Pianisten er en utrolig sterkt film. Jeg så den på kino. Jeg hadde lyst å se den igjen når den gikk på tv, men den gjorde så sterkt inntrykk på meg at jeg klarte ikke å se den en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...