Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Før hadde jeg alltid en bok å lese, men nå har jeg ingen, og jeg savner å lese.

Jeg likte veldig godt Dan Brown-bøkene. Likte også de bøkene til Åsne Seierstad fra Kabul og og reportasjereisene i Irak, så er det noen som har bra forslag til noen som er litt i samme duren?

:):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.

Dersom du liker litt politiske reiseskildringer er Ryszard Kapuscinskis Ibenholt veldig bra. Han er forbildet til Åsne Seierstad, og har hatt Afrika som sitt spesialfelt i årevis. Boka gir anekdoter fra forskjellige afrikanske land, veldig lærerikt og spennende. Han har også en annen bok tilgjengelig på norsk, men den har jeg ikke lest og jeg husker heller ikke hva den heter.

Krimforslag:

Matthew Pearl: Danteklubben

Elizabeth Kostova: Historikeren

Donna Tartt: Den hemmelige historien (pageturner!)

Caldwell/Thomason: Den fjerde regelen

Skrevet

Åh, de hørtes spennende ut! Tusen takk for forslag..

Kom gjerne med fler også.. :)

Skrevet

Reiseskildringer eller krim? :)

Skrevet
Caldwell/Thomason: Den fjerde regelen

Uff nei, jeg har lest "Den fjerde regelen", og jeg må si at jeg synes den var heller dårlig. Riktignok er den i samme sjanger som Dan Brown bøkene, men den er langt fra like spennende. Og jeg må si at de som oversatte den til norsk gjorde en dårlig jobb. For det første heter den "The Rule of Four" på engelsk, og refererer til en regel om 4 (uten at jeg skal avsløre noe). Det er ikke 4 regler, kun én. Ikke imponerende å få tittelen så riv ruskende feil. Og jeg synes hele boken bar preg av dårlig oversetting. Ville hvertfall lest den på engelsk.

Har hørt at "Labyrinth" av Kate Mosse skal være bra. Har tenkt å lese den selv. Samme sjanger som Dan Brown bøkene.

Skrevet

Ciara: Ibenholt hørtes spennende ut. De andre står det jo ikkeno om ;) tror jeg skal bestille den med reiseskildringene..

razmatazz: Kanskje jeg skal prøve Labyrinth ja. Takk for tips =)

Skrevet

Syntes "Rule of four" var bra jeg, men leste den på engelsk.

Labyrinten var grei, men ikke "DaVinci koden"-spennende.

Anbefaler "Double Eagle", men husker ikke hvem som har skrevet den, og om den finnes på norsk.

Tom Egeland har også veldig mye bra!

Skrevet

Tom Egeland har også veldig mye bra!

Ulvenatten høres ut til å passe fint for trådstarter.

Fredrik Forsythes Hevneren er også et alternativ.

Og selvfølgelig - som alltid - alle Jo Nesbøs Harry Hole-historier

Fru Nitha

Skrevet

Jeg leste en av Jo Nesbø for litt siden, men ble ikke så fengslet. Etter det har jeg ikke lest noe.

Hva handler "Double Eagle" og "Hevneren" om da?

Fortsatt takk for svar =) hehe

Skrevet

"Double Eagle" handler om jakten på noen meget spesielle mynter, som egentlig ikke skulle eksistert.

Dette er faktisk boken jeg synes har lignet mest på daVinci-koden. (Men en helt egen historie!)

Skrevet

Åja. Er det Alison Frankel som har skrevet den tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...