Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg har en pastinakk liggende, men hva kan jeg lage med den? Og hvordan smaker den? Noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Jeg synes det ligner litt på nepe eller persillerot i smaken. Du kan ovnsbake den hel eller i biter med salt, pepper og olivenolje. Eller lage puree av den evt. putte den i en potetpure. Eller lage suppe med den og poteter eller andre rotfrukter.
Minien Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Du kan bruke den i lapskaus. Men ikke ha i så mye - den er ganske sterk i smaken.
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Prosit, sier nå jeg!! Hva er det der for no?!
Gjest Gjest_pulverheksa_* Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Prosit, sier nå jeg!! Hva er det der for no?! ← En hvit "gulrot". Den er nydelig, smaker litt nøtteaktig. Bruker å ha den i lag med potetene når jeg fløtegratinerer dem, i potet mos, lapskaus, ovnsbakte grønnsaker osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå