Thomasine Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 I går lagde gubben grønsakssuppe til middag. Kjempegod, men kanskje litt mye pepper... Han får ikke med seg at pepperkverna har sterk pepper og at barna (og jeg!) ikke liker like sterk mat som ham... Hva kan jeg gjøre for å redde maten? Den var kjempegod - men altfor sterk... Har hørt at en rå potetbit hjelper mot oversalting, men hva med overpepring??
Gjest Blanca Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Det eneste som vil hjelpe er å spe ut suppen med mere grønnsaker og væske.
pulverheksa Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Du kan også mildne suppen litt med å jevne den med melk og mel eller fløte.
Malama Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Tilsette mer av alt det andre enn pepper vil nok være løsningen dersom du ikke vil ha den "kremet". Da får dere jo ENDA mer av den gode suppen, så det er jo ikke en dum løsning? (frys restene, med mindre dere vil spise bare suppe i laaaaaaange tider, selvsagt )
Drua Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Legg pepperkverna på et lurt sted når han lager mat
Thomasine Skrevet 25. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2006 Legg pepperkverna på et lurt sted når han lager mat ← Jepp! Takk for tips, jenter... Blir vel å fylle inn med litt mere fyll, tenker jeg...
Malama Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Evt sørge for et litt mindre "kraftig" innhold i pepperkverna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå