Gjest Tanita Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Kan noen gi meg en enkel forklaring eller eksempler på hva "harry" er? Hvordan forklarer jeg til en person som ikke forstår hva ordet "harry" står for hva "harry" er?
Buster Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Her skal jeg ikke si at jeg vet dette hundre prosent selv, men har jo en oppfattning av hva en person som kommer innunder kategorien "Harry" er! Snakker vel om en person som er eller gjør diverse som må annses å være litt utenfor den gjennomsnittelige befolkningens oppførsel. Har feks en venn av meg som bor i Oslo og han er det jeg vil kalle Harry, men dog en kjerne kar på alle måter. Han har dette i seg og vil nok ikke forandre seg for noe eller noen. Grunnen til at han er "Harry" er vel fordi han kler seg i skikkelig hawai skjorter som alltids har de tre øverste knappene åpen, han har halskjede i sølv som er like tykt som en fortøyningsline til båt. Utenpå skjorten bruker han skinnvest og går alltids med rulletobakken i brystlommen. Han har en tykk lefse av en lommebok som alltid ligger i baklommen (svære avtrykk på buksen) på sine lyse og veldig utvaskede dongeribukser. Han har hvite tennis sokker og bruker svarte mokkasiner, noen ganger brune mokkasiner. Eneste som stå i hans hjerte er damepreik og fyll, det er i alle tilfeller dette han prater om til enhver tid. Han bryr seg ikke noe om hvem han prater med eller hvor han er, og snakker rett fra leveren uansett hvor han befinner seg. Som sagt så går praten om damer 80% av tiden han åpner munnen, og det er ikke få ganger jeg har ønsket et stort hull i jorden foran meg . Dette da han mange ganger foran kassadamer på matbutikken eller på buss eller andre steder med masse folk forteller av hele sitt hjerte om sine siste erobringer og detaljene her i fra. Nå skal det sies at han ikke er definisjonen på Harry på noen måte, men i hans omgivelse er dette så pass forskjellig fra andre at han blir sett på som annerledes og har en oppførsel og væremåte som da gjør at han blir Harry i forhold til andre. Annet uttrykk for Harry er jo Ronny, dette er i hvert fall slik på mine kanter. Vet ikke hvor mye dette hjalp deg Tanita, men forsøkte i alle fall. :-D :-D
Gjest Tanita Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Ja, det var en bra beskrivelse!
Gjest Chantal Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Eksempel på tre harry personer.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Sven O. Høiby og Gjertrud i Hotel Cesær er også temmelig harry.
Wonders Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 munkepanne hengende på veggen i hjemmet sitt er harry!
Wonders Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Eksempel på tre harry personer. ← HELE denne siden det refereres til er harry
Gjest niomi Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 (endret) Hentet fra Wiki: "Karakteristikken harry er en nedsettende betegnelse, og har slangpreg. Svært ofte vil «harry» bli brukt for å betegne folkelig populærkultur eller ikke-urban kultur. En person som er harry oppfattes av noen andre som usofistikert, vulgær, eller med dårlig smak." Texten avkortad med hänvisning till kopieringsskydd. Läs hela texten på Wikipedia direkt. /Furstina (moderator) Endret 26. september 2006 av Furstina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå