Gjest Donna Skrevet 17. januar 2003 #1 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg har nå sittet og stirret på lerretet en lang stund - i håp om at det skal si pling - og så dukker det opp et motiv som jeg kan male....men den gang ei........!!! Blir så frustrert - for jeg har så lyst å male igjen. I sommer malte jeg masse, produserte bilde etter bilde, så ble det en pause i høst og etter det har jeg ikke kommet i gang igjen - jo forresten malte et ganske stor et tidligere i vinter - men det er alt . Og nå greier jeg ikke å komme på noe å male! Ser for meg et eller annet romantisk ...to stykker tett omslynget ute i masse vann, eller noe solnedgangsgreier , eller i en mer abstrakt bakgrunn. Men får det ikke til ...sukk. Jeg mangler rett og slett inspirasjon! Eller kanskje det heller er ideer jeg mangler? Noe å se etter som kan sette meg på ideer? Dårlig med fantasi her for tiden ... :-? Noen gode råd for å komme i gang igjen? jeg har så lyst å male - og oljemalingen tørker helt ut for meg her når jeg ikke kommer i gang........sukk......... Jeg vil, jeg vil, jeg VIL male !!!!! *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #2 Del Skrevet 20. januar 2003 www.natalie-holland.com får du ikke inspirasjon av denne siten, er det ikke "håp" hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #3 Del Skrevet 20. januar 2003 Nå forstår jeg ingenting... har jo prøvd å gi deg et svar men det virker ikke som dataen tok imot.... Kom også på at det går an å sjekke ut Nerdrum sin web-site..... blir aldri lei av å se på noen av hans bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 25. januar 2003 #4 Del Skrevet 25. januar 2003 Korleis går det med inspirasjonen og malinga no, Virgo? Men elles lurte eg litt, sånn i første omgang i alle fall: Kva er det du malar vanlegvis då? Landskap, menneske, dyr, alvar, hobbitar, dragar, fantasifulle motiv, ...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 25. januar 2003 #5 Del Skrevet 25. januar 2003 Nei jeg mangler fremdeles NOE. greier ikke å finne på motiv!! og det er såslitsomt og frustrerende når det er så gøy å male...... Motiver ja .........mest hundepotretter faktisk. Men også andre dyr. Men da jeg var utrolig forelsket i høst så var inspiasjonen der og jeg malte noen romantiske bilder med to siluetter som holder rundt hverandre og solnedgang og slikt. Men det sier seg jo selv at det begrenser seg hvor mange slike motiver man kan male. *ler* har ludt å lage romantiske mptivere ja ...men med andre bakgrunner enn solnedgang kanskje ...litt mer abstrakt .. så jeg trenger fremdeles inspirasjon ja .... Har lyst å prøve meg å noe litt hm....hva skal jeg kalle det .....ikke så naturtro som hundemotivene ....noe mer rett fra hjertet ..å uttrykke ting jeg føler ..men så får jeg det ikke til ......sikkert fordi jeg ikke er vant til det ..... Så flere tips mottas med TAKK ! Og også linker til steder med motiver...eller navn på malere som jeg kan søke etter bilder hos ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 25. januar 2003 #6 Del Skrevet 25. januar 2003 Har ei venninne som bl.a. malar litt forskjellig: http://www.morion.com/morion/art/main_art.html Når det gjeld bakgrunnar andre enn solnedgang - kva med skikkeleg fargerike skyer? (Der det går i blått, raudt, lilla, rosa... Skikkeleg stilig, synest eg.) Eller ein overnaturleg vakker natur? (Lothlorien i Ringenes Herre...) Ein annan plass du kan kikke for å få inspirasjon er elfwood: http://elfwood.lysator.liu.se/ Om du ikkje likar Fantasy og Science Fiction, så ikkje lat deg skremma bort så lett likevel - det er masse fint der. (Og ein god del mindre... inspirerande? Men verd å kikke ein del rundt.) http://www.dionaea.com/wyvvern/ - sider eg har hjå meg. (Og som eg må oppdatere...) Ein stad med skikkeleg vakre bilete er http://www.anry.ru/ - sikkert litt meir givande om du kan russisk, men likevel... Har hatt masse lenger til diverse "galleri" og kunstnarar, men no ser det ut til at dei er forsvunne... :-( Men men, håpar dette kan vera til litt inspirasjon, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1066 Skrevet 6. februar 2003 #7 Del Skrevet 6. februar 2003 Høres antagelig litt dumt ut, men jeg får lyst til å male når jeg ser på enkelte av web-kameraene. Særlig i skumrings- og demringstiden når landskapsdetaljene er utvisket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå