Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det egentlig noen øyedråper mot røde/irriterte øyne - som ikke er skadelige over sikt?

Skrevet

Ja, jeg bruker øyedråper når linsene blir tørre og de tror jeg er mest saltvann. På apoteket har de små flasker. :)

Gjest Gjest_Amalthea_*
Skrevet

takk for svar :) men trekker disse sammen blodkarene i øynene? altså fjerner rødhet ?

Skrevet

Du burde finne ut hva som er årsaken til dine røde øyne. Hvis du har røde og irriterte øyne burde du gå til legen, så kan du få noe som hjelper.

Skrevet

I Norge er det ikke lov med øyedråper som trekker sammen blodårene/minsker rødhet. Da må du kjøpe Clear-eyes i sverige eller et annet land.

Skrevet

Noen ganger får jeg røde øyne dersom jeg har sovet for lite. Synes ikke det er noen grunn for å gå til legen og be om resept på medisiner. Det er noe som man kan unngå ved å få nok søvn.

Men av og til så bare blir det sånn at man har sovet for lite, og da hadde det vært kjekt å kunne fjerne de skumle røde øynene med noen øyedråper. Finnes det på åpotek eller ikke? Eller et annet sted?

Skrevet
Du burde finne ut hva som er årsaken til dine røde øyne. Hvis du har røde og irriterte øyne burde du gå til legen, så kan du få noe som hjelper.

Takk for svar. Jeg har allerede dette - ikke noe galt, bare blodkarene som synes godt.

Clear Eyes tør jeg ikke prøve, de er veldig sterke. Jeg mener å ha hørt det finnes dråper som hjelper, men som ikke gjør skade over tid. Mulig dette bare er vanlige allergidråper som fjerner rødhet pga allergi.

:)

Skrevet

det selges noe som heter komfor øyedråper på apoteket som skal redusere irritasjon og svie på øynene. Om den reduserer rådhet vet jeg ikke, men jeg svir mindre på øynene etter å ha brukt den...

Bruker den etter en kveld på byen med kanskje et røykfyllt vorsspiel...

Gjest Gjest_Enya_*
Skrevet

SpersAlerg selges på apoteket og er med på å trekke sammen blodkarene i øynene. Men det skal ikke brukes hver dag over lang tid .. les pakningen.

Skrevet

Finnes det ikke noe som heter Belladonnadråper eller noe...? Mener å ha hørt noen rykter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...