Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Eller har du vært i et bryllup i lillehamemr traktene? Er ute etter tips fra ditt og datt i dette området, da brylupet våres skal holdes der. Men bor i Oslo selv (vokste opp der) Spesielt med lokale, og deres erfaring med det.
water1 Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Hei! Jeg er som deg ute etter info om lillehammer-traktene. Dersom du ønsker at et hotell eller lignende gjør alt for deg, kan jeg tipse om Trollsalen inne i trollet på hunderfossen. Hotell Hafjell står da for mat og drikke. Det ble for dyrt for oss så vi er ute etter et lokale hvor vi kan stå for mat og drikke selv. Har du funnet noe aktuelt der oppe? Vi bor også i Oslo, men har heldigvis en bror der oppe som kan gjøre litt research.
Gjest Hei igjen Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Når det gjelder lokale så vet jeg om -hotellene:fins flere, søk på Lillehammer og hotell. Når det gjelder stil og økonomi er dette kke noe alternativ for oss. Vil ha litt mer personlig vri på det. -Telemarsktunet på toppen av hoppbakken er nydelig. Men dyrt. De står for meny og vin. Lokalene er kjempefine sånn utseendesmessig. Men i salen hvor man spiser er det en bjelke som deler taket i to, men kan ikke stå oppreist, men må dukke for å gå forbi den. Jeg syns det var litt dumt for jeg følte at den delte lokale i to. Deler på en måte langbordet på tvers(ikke på langs) noe jeg tror blir litt dumt under taler og sånn. en det er rustikt og flott. Ta en titt! : http://www.telemarkstunet.no/start.htm -Strandhytta på Brøttum er et alternativ. He kan du gjøre festen billigere, fordi du kan lage maten selv, ha catering eller la de stå for maten som også e billig. Vin må du ta med selv, og det kan jo være en fordel, hvertfall økonomisk Brøttum er litt utenfor Lillehammer, men da har den til gjengjeld fint område helt nede ved Mjøsa Link: http://www.strandhytta.no/ -Maihaugen: her kan du leie lokale. De har meny i de store lokalene, men i den lille hytta (husker kke navnet i farta) kan du kokke selv, men denn hytta er liten og huser bare 35 gjester (eller noe sånn) Hadde konfirmasjonen min i den, og det var så koselig. Men det skal være et lite bryllup for at det skal bli vellykka i den. Anbefaler Kirkestuen. Med gammelt preg utendørs, men 60-talls tapet på veggene innendørs. Men likevel veldig koselig. Veldig fin peisestue (to stuer-middag, kaffe og en mellomsal, og pent uteområde) -skihytta på Lillehammer veit jeg ikke så mye om, men jeg vet at den kan leies. Ligger på toppen av Lillehammer. (kontakt kommunen for info) -Krokvang er et stort lokale, men litt mer samfunnshusstilen som jeg synes passer bedre til type rundt års lag med mange gjester og litt hurra meg rundt. Ikke så pent utenfor. ligger litt utenfor Lillehammer, opp mot fjellet(sjusjøen) -Nedre Berg Gård ligger ut mot Brøttum Link: http://www.oleberg.no/ - Restaurant på Hunderfossen aktivitetspark Det fins flere også, men det er disse som er mest aktuelle, og som jeg kommer på nå- Noen som vet om flere fine steder? Vet at det finnes veteranbiler å få leid, bla har et bilmuseum der som man kanskje får leid fra. Ellers vet jeg ikke så mye om ande ting som er viktige, og jeg trenger ogs flere tips. Ang brudebukett (mulig vi komponerer noe selv), fotograf, band/solister, catering (sjekk paabordet.no), brudekjolebutikker(tror vel jeg kjøper/leier kjolen i oslo eller andre steer i nærheten som er aktuelle) etc Lhmr brud
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 oi, tusen takk for masse info. Har sett litt på Strandhytta. SÅ i grunn veldig fint ut der... Siden vi blir så mange er det ikke aktuelt med restaurant hvor de står for mat og drikke. Det begrenser jo litt, men ser jo at det også finnes muligheter for å stå for dette selv flere steder. Skal undersøke litt ifht skihytta også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå