Ellisiv Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Jeg skal kjøpe tørketrommel og er helt blank på området! Nå sitter jeg og ser på elkjøp.. Hva er forskjell på kondenstørketrommel og tørketrommel for utluftning? Hva anbefaler du?
Gjest Lea Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Kondenstromler samler vannet enten i et kammer eller sender det direkte ut ved hjelp av en slange. Utlufting betyr at vannet kommer ut som damp og det tar mer tid å tørke, i tillegg til at du får mye vanndamp og et fuktig bad/vaskerom. Ville absolutt valgt kondens om du har muligheten til det.
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Kondenstromler samler vannet enten i et kammer eller sender det direkte ut ved hjelp av en slange. Utlufting betyr at vannet kommer ut som damp og det tar mer tid å tørke, i tillegg til at du får mye vanndamp og et fuktig bad/vaskerom. Ville absolutt valgt kondens om du har muligheten til det. ← helt riktig. Velg kondens, så slipper du fukt på badet.
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 helt riktig. Velg kondens, så slipper du fukt på badet. ← Hos meg blir det både varmt og fuktig selv med kondenstørketrommel. Jeg setter gjerne badedøra oppe og/eller vinduet.
Gjest Lea Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Varme og en viss fuktighet blir det uansett. Men med kondens renner i alle fall vannet UT i stedet for å spre seg i rommet.
Nella Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Utluft får du slange med som kan monteres sånn at du sender all lufta ut av ei luke på veggen eller lignende. Masse fukt rett opp i treverket om det er kjeller/murvegg og tre over er et stort minus + at om det er i kjeller og det kommer snø som dekker over hullet er det minus. Så kort vei som mulig med slange og ikke noe vinkler eller bratt vinkel på slangen (endel av dampen kondenserer i røret og renner tilbake til maskinen) bør du også påregne. Men har du mulighet for utlufting på god måte funker de helt supert de. Kondens er enklere som nevnt over her. Men har du liten plass på badet /vaskerommet bør du ha døra oppe når du tørker så det ikke blir alt for varmt og fuktig i rommet slik at maskinen igjen bruker lengre tid på å tørke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå