Gå til innhold

Rift i skinnsofa

Smørblomsten

Anbefalte innlegg

En rift i form av fingernegl-rift i glatt bycast-skinn-sofa, kan det la seg reparere og gjøre det mindre synlig, evt helt usynlig? Hva koster det evt??

Takknemlig for svar!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har en bit av samme type skinn som i sofa en ville jeg (om du kommer til) tatt denne biten og stappet inn i hullet. Ville derette glattet den ut og hatt på egnet lim for så og presse baksiden av sårkantene i skaden mot skinnbiten og limet. Skaden burde derved være pent reparert. Håper dette var noenlunde forståelig forklart. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men dette er bare en 'skrape'-rift ala fingernegl! Så det er ikke hull igjennom.

Bare en rift man ser fra diverse vinkler, see?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den blir mindre synlig om du bruker pleiemiddel som er beregnet for skinn møbler? Jeg har et slikt sett (en flaske for rens og en balsam) og etter en slike behandling sånn ca en gang i året ser salongen splitter ny ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den blir mindre synlig om du bruker pleiemiddel som er beregnet for skinn møbler? Jeg har et slikt sett (en flaske for rens og en balsam) og etter en slike behandling sånn ca en gang i året ser salongen splitter ny ut!

Åh, i utg-pkt et godt tips, MEN sofaen er HELT ny (4 dgr gammel) og jeg smurte den inn med sånn pleiemiddel du snakker om, så det hjelper ikke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i utg-pkt et godt tips, MEN sofaen er HELT ny (4 dgr gammel) og jeg smurte den inn med sånn pleiemiddel du snakker om, så det hjelper ikke :roll:

Huffda!! Skikkelig kjedelig når slikt skjer med helt ny sofa. Sjekk om det finnes en "møbelreperatør" i nærheten eller hør i en butikk som er spesialist på skinn klær. Kanskje de har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var interessant om noen kansje vet :) Funnet ut av?

Siden lille pus har klort nye skinnsofaen vår temmelig mye :grine:

Skulle funtes en slags "sko krem" aktig ting å smurt i ripene f.eks :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Gjest_ann_*
Dette var interessant om noen kansje vet :) Funnet ut av?

Siden lille pus har klort nye skinnsofaen vår temmelig mye :grine:

Skulle funtes en slags "sko krem" aktig ting å smurt i ripene f.eks :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg fikk tak i en stift, som var lik den fargen jeg har på sofaen .i en møbelhandel.et flytende middel med svamp.

den funka helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte vår bycast-sofa, ble vi anbefalt akkurat den fordi det var mulig å reparere små rifter i skinnet.

Jeg mener han nevnte noe om at det kunne repareres ved hjelp av en lighter, men vær så snill å ikke prøv det før du har pratet med noen som faktisk kan det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...