Smørblomsten Skrevet 24. september 2006 #1 Del Skrevet 24. september 2006 En rift i form av fingernegl-rift i glatt bycast-skinn-sofa, kan det la seg reparere og gjøre det mindre synlig, evt helt usynlig? Hva koster det evt?? Takknemlig for svar!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dama Skrevet 25. september 2006 #2 Del Skrevet 25. september 2006 Om du har en bit av samme type skinn som i sofa en ville jeg (om du kommer til) tatt denne biten og stappet inn i hullet. Ville derette glattet den ut og hatt på egnet lim for så og presse baksiden av sårkantene i skaden mot skinnbiten og limet. Skaden burde derved være pent reparert. Håper dette var noenlunde forståelig forklart. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 25. september 2006 OK, men dette er bare en 'skrape'-rift ala fingernegl! Så det er ikke hull igjennom. Bare en rift man ser fra diverse vinkler, see? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elodi Skrevet 25. september 2006 #4 Del Skrevet 25. september 2006 Kanskje den blir mindre synlig om du bruker pleiemiddel som er beregnet for skinn møbler? Jeg har et slikt sett (en flaske for rens og en balsam) og etter en slike behandling sånn ca en gang i året ser salongen splitter ny ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 25. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 25. september 2006 Kanskje den blir mindre synlig om du bruker pleiemiddel som er beregnet for skinn møbler? Jeg har et slikt sett (en flaske for rens og en balsam) og etter en slike behandling sånn ca en gang i året ser salongen splitter ny ut! ← Åh, i utg-pkt et godt tips, MEN sofaen er HELT ny (4 dgr gammel) og jeg smurte den inn med sånn pleiemiddel du snakker om, så det hjelper ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elodi Skrevet 25. september 2006 #6 Del Skrevet 25. september 2006 Åh, i utg-pkt et godt tips, MEN sofaen er HELT ny (4 dgr gammel) og jeg smurte den inn med sånn pleiemiddel du snakker om, så det hjelper ikke ← Huffda!! Skikkelig kjedelig når slikt skjer med helt ny sofa. Sjekk om det finnes en "møbelreperatør" i nærheten eller hør i en butikk som er spesialist på skinn klær. Kanskje de har gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*MEDUSA* Skrevet 30. september 2006 #7 Del Skrevet 30. september 2006 Dette var interessant om noen kansje vet Funnet ut av? Siden lille pus har klort nye skinnsofaen vår temmelig mye Skulle funtes en slags "sko krem" aktig ting å smurt i ripene f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sin Skrevet 30. september 2006 #8 Del Skrevet 30. september 2006 Vi bruker noe som heter Renapur skinnpleiemiddel, det er skokremaktig og gjør ripene mindre synlige. Har også kattepus;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ann_* Skrevet 30. juni 2009 #9 Del Skrevet 30. juni 2009 Dette var interessant om noen kansje vet Funnet ut av? Siden lille pus har klort nye skinnsofaen vår temmelig mye Skulle funtes en slags "sko krem" aktig ting å smurt i ripene f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #10 Del Skrevet 30. juni 2009 jeg fikk tak i en stift, som var lik den fargen jeg har på sofaen .i en møbelhandel.et flytende middel med svamp. den funka helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 30. juni 2009 #11 Del Skrevet 30. juni 2009 Da vi kjøpte vår bycast-sofa, ble vi anbefalt akkurat den fordi det var mulig å reparere små rifter i skinnet. Jeg mener han nevnte noe om at det kunne repareres ved hjelp av en lighter, men vær så snill å ikke prøv det før du har pratet med noen som faktisk kan det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 30. juni 2009 #12 Del Skrevet 30. juni 2009 Her er et lite tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå