Gjest Gjest_Lara_* Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Datteren min begynner i barnehage om kort tid og jeg får stadig høre av andre; "det første året kommer dere til å være mye syke.." og " her hadde vi forkjølelse, influensa, omgangsyken, osv osv.. nesten hver mnd". Er det virkelig så ille altså? Huff, kan ikke si jeg ser frem til det *grøss og gru*
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Ja ofte er det så ille. Men noen slipper unna og er ikke syke i det hele tatt
Gjest Gjest_Lara_* Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Takk for svar Krysser fingre og tær for at vi slipper "billig" unna.
Sunbird Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Vi har i allefall væt veldig heldige. Begynnte i barnehagen i fjor lille jenta (da 2 år), men gikk ikke full tid. Synes ikke hun var noe mer forkjølet og snørrete enn hva man kan forente når det er høst. Nå går hun full tid, men har ennå ikke vært noe syk. Så vi er kanskje av de som slipper billige unna vi da....
Gjest Emera Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Jeg bekymret meg også for det med sykdom da min begynte i barnehage. Men hun var ikke oftere syk enn "normalt." Det er vel sånn at man hører mest om de som er mye mer syke enn ellers, og lite om de andre!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Har tre barn, som alle har gått i barnehage fra de var et par år, ingen av dem var særlig mye syke når de begynte. Men gutten vår var mye syk da han hadde perm fra barnehagen da søstera hans var baby....men det sier kanskje noe om bakteriefloraen i heimen?
Leanne Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Det gjelder nok ikke alle.. Men foreldre til barn som var mye syke det første året husker jo dette godt og forteller alle om dette.. Vi fikk også høre at det kom til å bli forkjølelse, influensa, omgangssyke ++ minst 2 ganger i måneden.. Jenta vår hadde totalt 5 dager "sykefravær" i fjor.. men hun gikk kun 3 dager i uka..
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #9 Skrevet 28. september 2006 Sønnen vår var mye syk etter at han begynte hos dagmamma; omgangssyke (opp til flere ganger), forkjølelse og feber. Faktisk så var han forkjølt så mange ganger at han aldri ble kvitt slimopphopning i hals og lunger før en ny forkjølelse satte inn. Det endte til slutt i hals-og lungebetennelse Stakkar liten...Alt dette i tidsrommet 1-1,5 år. Nå har han blitt 2 år og jeg kan faktisk ikke huske når han hadde feber sist!! (Før kunne jeg alltid svare noe slikt som; "Joda, han hadde litt feber onsdag og torstag forrige uke.") HURRA!! Han begynte i barnehage da han var 1,5 år, og så langt har han vært så godt som sykdomsfri! (Nå er vi jo på den beste tiden av året når det gjelder influensa og forkjølelse riktig nok, men velger å være opptimist høsten og vinteren igjennom ) Slik som sykdommen har herjet den lille knotten, så må han jo ha immunforsvar som en okse nå?!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #10 Skrevet 28. september 2006 kanskje litt snål sammenligning, men.... Jeg var mye syk første året jeg jobba som lærer (1.trinn). Mange ukjente basselusker. Har ingen barn selv. Nå går alt så meget bedre!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 JA. Du må regne med mye sykdom. Når mine to startet i barnehage (samtidig) hadde vi omgangssyke tre runder på 2 måneder.. I tillegg hadde vi forkjølelse i ett kjør.. Det var værst det første halve året. Kanskje litt spesielt siden det var helt ny barnehage. Mange barn som ikke hadde gått i barnehage før.. Omgangssyken gikk runde på runde blandt barna og personellet.. Litt kjipt kan du si..
Kylling Skrevet 28. september 2006 #12 Skrevet 28. september 2006 Jobber i barnehage, og nesten alle av barna som har hatt fravær i høst pga sykdom, har vært de nye barna. Det er også hos dem snørret renner konstant.
tuji Skrevet 28. september 2006 #13 Skrevet 28. september 2006 Har aldri spydd så mye i hele mitt liv...
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #14 Skrevet 28. september 2006 Mannen min gikk i åpen barnehage med knøttet fra hun var 7 til 15 mnd, og hun var syk i ett hamrende kjør - og vi også, i mange måneder i strekk, det var skrekkelig. Jeg hadde småbarnsperm med henne etter det, og jeg orket ikke gå i åpen barnehage med henne fordi hun bare ble syk av å være der. Nå er hun to og har begynt i barnehage på heltid, og hun har vært forkjølet to ganger på halvannen måned. Mye snørr, men ikke så syk at hun ikke kan gå i barnehagen, og vi har ikke blitt smittet sånn vi ble sist. Virker litt mildere dette. Så det er kanskje noe i det der at de blir herdet etter hvert. Eller så har ikke vinterforkjølelsesepidemiene satt helt inn ennå... Det har i hvert fall så langt vært langt fra så skrekkelig som jeg så for meg på forhånd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå