Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Sønnen vår skal stå konfirmasjon i april. Faren og jeg som er skilt, har diskutert oss imellom hva han skal få som gave/beløp. Vi er enige om å gi likt beløp. Så er spørsmålet, hva er vanlig å gi? Vet at det selfølgelig er avhengig av lommeboka, men .... hva har dere gitt....
Brunhilde Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Jeg ga en reise som konfirmanten ønsket seg og det ble nok atskillig dyrere enn en pengegave. Om jeg skulle gitt penger ville jeg nok landet et sted mellom 5.000,- og 10.000,-
Gjest gjesta Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Jeg ga etter lommeboka. Betalte hele selskapet alene samt en gave til ca 500 kr.
Gjest gjesta Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Jeg fikk selskapet med foreldrene mine da jeg ble konfirmert for 5 år siden, mens de som fikk gaver i tillegg fikk alt fra 5000 til 50 000 alt ettersom. Det var en del av mine venner som fikk barnetrygden som foreldrene hadde spart opp f.eks, mens noen fikk penger til datamaskin, moped etc, men det tok seg bedre ut å gi penger slik at sønnen/dattera kunne fortelle vennene sine en høyere sum på skolen neste dag.. Mellom 5000 og 10000 er mest vanlig tror jeg, men jeg har det inntrykket av at gutter ofte får mer, siden de ofte ikke vil/kan ha bunad.
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Da jeg konfirmerte meg holdt foreldrene mine selskap også fikk jeg et sett med perlekjede og -øredobber. Syntes ikke det var noen morsom gave dengang, men i ettertid er jeg glad jeg fikk tidløse, ordentlige smykker istedenfor penger. Har forøvrig inntrykk av at det er en konkurranse om å få mest penger, men jeg vet at jeg kommer ikke til å dele ut noen 5-10.000 når den tid kommer, uansett om jeg har råd til det eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå