Gå til innhold

Tar du paracet når du er forkjølet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg tar det ikke hvis jeg kun er forkjølet, men hvis jeg har hodepine og HØY feber. :)

Samme her og!

Jeg har sjeldent tatt smertestillende, så derfor trenger jeg kun 1/2-1 paracet for å få virkning.. Det spørs nå etter operasjonen etter runder med Pinex Forte, men jeg tok dog ikke flere enn høyst nødvendig.. Jeg vil ikke bli som venninna mi som må ta flere paralgin forte for å få virkning..

Skrevet

Kun hvis jeg har tette bihuler slik at det føles som om hjernen er på tur ut av nesen når jeg bøyer meg.

Skrevet

Paracet hjelper jo ikke mor forkjøleslse, så selvsagt gjør jeg ikke det.

Jeg tar paracet om jeg har feber (feber andre ville kalle lav, men som er høy for meg fordi jeg har en naturlig lav kroppstemperatur, så jeg kommer fakisk somregel ikke opp i 37 når jeg r frisk, ved 38 har jeg altså for meg relativt høy feber, og er "slått helt ut")

Jeg tar også paracet dersom jeg har dundrende hodepine.

Men mot forkjølelse tar jeg halspastiller om halsen er sår, nesespray om nesen er tett, krabber under et pledd og hviler, for det er DET jg trenger.

Nå kommer somregel mine forkjølelsr med både dundrende hodepine og (for meg høy) feber da, så da er det jo ikke sånnsett uvanlig at jeg tar paracet NÅR jeg er forkjøla, men ikke MOT forkjølelsen. Mulig din svigermor har det på samme måten, og ikke tenker over at det ikke er mot forkjølelsen man tar den?

Eller så har hun misforstått hva paracet gjør. Den fikser ikke forkjølelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...