Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal man vente på at den andre skal finne ut av det?? møtte ei jente i mai og vi utviklet et ganske godt forhold. men vi kom til et pungt for et pr mnd siden at hun sa at dette gikk for fort frem. noe jeg selv syntes da siden det er barn i bilde. men jeg har kommet til et pungt som at jeg burde stoppe dette. Har pratet med henne om dette og får bare til svar at vi tar tiden til hjelp!!!

Men har ventet en del på at jeg skulle føle at jeg betydde noe for henne (noe jeg trodde) Det er bare det at når vi har barna så er alt greit men når vi ikke har barna så finner vi ikke på noe sammen (fra hennes side) hun finner på noe uten meg og det sårer meg på en måte. Når jeg foreslår at jeg kan trekke meg, så sier hun at det vil hun ikke, hun sier at hun vil ha meg der. (virker som at jeg skal være der NÅR hun vil) har jo et behov jeg også.

Har tenkt på dette en stund nå og har vell kommet fram til at jeg trekker meg.

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Forvirret_*
Skrevet

Hmm...jeg har det også sånn...men jeg er "damen" og er veldig klar for noe mer. Har vært singe i 1 1/2 år nå, har et barn og er klar for å slå meg til ro. Han har bare vært singel i et halvt år, har et barn, men er ikke klar for å slå seg til ro enda.....Men jeg er visst for "god/interessant" til å ikke gi det en sjanse....Likevel føler jeg at dette ikke er helt bra for meg i lengden. Jeg begynner å falle mer og mer for ham, men føler ikke at det er like gjensidig. Det er sårende og veldig frustrerende...Han sier at han ikke har behov for festlivet og treffe andre damer, bare å ha friheten til å bestemme ting selv, gjøre spontane ting uten å måtte ta hensyn til andre, får dårlig samvittighet osv. Vi er begge to separerte. Jeg er enig i at vi skal ta det rolig og ikke forhaste oss, ikke blande barna inn for tidlig, kunne være med andre venner utenom osv. Men....det er likevel et men...Jeg er jo ganske utålmodig av person, og det hjelper jo ikke akkurat på her. Jeg ønsker ikke å forhaste noe, men jeg krever likevel noe mer....noe som tyder på at jeg ikke bare er et "tidsfordriv" for ham... Er det slik du også føler det trådstarter?

Hva bør man gjøre her? La det surre å gå litt til eller gi ham et lite ultimatum? (Vårt forhold har vart i 2 mnd.) Blir han skremt da og skyver jeg ham bare bort hvis jeg gjør det? Jeg ønsker jo ikke å skyve ham bort...jeg lnsker at han skal være like forelsket i meg som jeg er i ham....Men en plass går grensen for meg.

Hva sier dere andre? Har dere et tips til meg?

Skrevet

Hvilket ultimatum skal du gi ham da? Etter kun to mnd?

Jeg forstår godt at han vil ta det litt med ro, som du skriver, er det jo bare seks mnd siden det forrige forholdet hans tok slutt.

Han trenger sikkert litt tid til å komme over det. Men han liker nok også å ha det litt fritt nå.

Presser du ham nå, skremmer du ham nok, ja.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Hvilket ultimatum skal du gi ham da? Etter kun to mnd?

Jeg forstår godt at han vil ta det litt med ro, som du skriver, er det jo bare seks mnd siden det forrige forholdet hans tok slutt.

Han trenger sikkert litt tid til å komme over det. Men han liker nok også å ha det litt fritt nå.

Presser du ham nå, skremmer du ham nok, ja.

Og har man ikke kommet over det siste forholdet på 6 måneder, da er man ikek klar for noe forhold i det hele tatt. Og jeg hadde faktisk ikke brukt 5 minutter på en slik person. Men det er nå meg ;)

Skrevet
Og har man ikke kommet over det siste forholdet på 6 måneder, da er man ikek klar for noe forhold i det hele tatt. Og jeg hadde faktisk ikke brukt 5 minutter på en slik person. Men det er nå meg  ;)

Ja, det er nå deg ;)

Når det gjelder meg, så er min erfaring at man bruker minimum seks mnd på å komme over et seriøst forhold.

Skrevet

Er vel ikke noe fasitsvar om hvor lenge en skal vente på motparten, da må du nesten kjenne etter selv hva tid du mener selv du har fått nok. Men jeg vil også si at det sier veldig mye om motparten viss h*n vet at du venter, men ikke sier eller gjør noe mer ut av det.

Noen klarer å vente i 1 mnd, andre 8mnd, andre klarer kansje å vente over år, og så har man de som venter forgjeves.

Gjest Gjest_Forvirret_*
Skrevet

Han er over det gamle forholdet. De 2 siste årene av deres ekteskap har vært så og si dødt. Altså det er ikke det som er problemet. Det er bare det at han ikke hadde tenkt å slå seg til ro allerede...man planlegger jo ikke når man skal treffe noen. Han hadde ikke trodd det var så tidlig. Jeg mener vel selv at hvis enn ikke er mer interessert i den man har truffet enn dette her, så er det ikke noe å bygge videre på.....Selv om man ikke er mentalt klar, så blir man vel det hvis man treffe noe enn føler er rett......

...Jeg vil vel da si at han ikke mener jeg er "rett"..... :tristbla:

...ellers så er jeg bare utolvmodig og tenker litt for mye.... :forvirret:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Ja, det er nå deg  ;)

Når det gjelder meg, så er min erfaring at man bruker minimum seks mnd på å komme over et seriøst forhold.

Det er helt greit å bruke tid på å komme over et seriøst forhold, men er det da vitsen å gå inn i noe nytt før man er klar for det? Og er det noen vits å bruke tid, på en som ikke er ferdig med tidligere forhold? Jeg hadde ikke gjort det, for en vet aldri utfalle på noe slikt. Det kan faktisk gå begge veier, og hvorfor gidde å bruke tid på om det eventuelt skal bli noe?

Skrevet
Det er helt greit å bruke tid på å komme over et seriøst forhold, men er det da vitsen å gå inn i noe nytt før man er klar for det? Og er det noen vits å bruke tid, på en som ikke er ferdig med tidligere forhold? Jeg hadde ikke gjort det, for en vet aldri utfalle på noe slikt. Det kan faktisk gå begge veier, og hvorfor gidde å bruke tid på om det eventuelt skal bli noe?

Mener du her at hvis du var meg, så ville du ha kuttet det? Ikke verdt å gå inn i et forhold med en som ikke er klar for det enda. Han er ikke klar pga. at han ikke er over sitt gamle forhold, det er mer pga den friheten til selv å bestemme hva han vil....

Når jeg tidligere snakket om ultimatum, så mente jeg noe i retning; "Hvis du ikke kan bestemme deg om du er interessert i å satse, så er det nok best at vi bare lar forholdet ligge. Jeg ønsker ikke å være på "vent" til du bestemmer deg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...