Gjest Gjest_nussi_* Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 hei alle sammen! er i en litt kjip situasjon for tiden. er kommet mellom to venninner (kaller de nr1 og nr 2)av meg som ikke lenger har kontakt av forskjellige grunner. nr1 kan ikke akspeptere dette, og spør dermed meg om hvorfor hun andre venninne ikke svarer henne på sms osv. jeg har sagt jeg ikke vil komme i midten og det er deres sak. men nr1 vil på en måte ikke akseptere dette. og når jeg sa alt dette på nytt til henne, så tolket hun et som om jeg og "hatet" henne som hun skrev. for meg er dette veldig slitsomt. hva skal jeg gjøre? dette er en jente som sliter med en del problemer, så jeg vil ikke være noe stygg mot henne. jeg vil det beste for alle og enhver, men jeg og oker ikke å være i midten av de. hun har jo ingen rett til å oppføre seg slik mot meg?? håper noen har noen råd til meg, for dette er ikke kjekt!
Bobeline Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Jeg har opplevd noe av det samme. Jeg og mine "venninner" falt ut med hverandre, og i mellom oss ble det stående en venninne som fremdeles var venninne med alle. Jeg spurte ikke om de andre, når jeg forstå hvordan ting han sammen. Det vil si at det øyeblikket jeg forstod at de andre unngikk meg, sluttet jeg å prate med eller om dem, og sluttet å spørre den siste venninnen hva de hadde gjort sammen og slike ting. Det jeg syntes var vondt på den tiden var at vår felles venninne fortsatte å prate om dem, også etter at hun visste at vi ikke var venner lenger. Og det holdt på noen år. Jeg løste det med å fortelle henne at jeg ikke er venner med disse venninne lenger, og når det er slik så har ikke jeg lyst til å høre altfor mye om dem heller. At hun forteller om en ferie de har vært på, er en ting. Men å fortelle meg om ting som omhandlet venninne uten at det har noe med hennes opplevelser å gjøre, det hadde jeg ikke lyst til. Det kan være at du kanskje må gjøre noe av det samme, at du må være direkte. Fortelle nr 1 at de har falt ut med hverandre, og at hun ikke bør sende meldinger eller ta kontakt når nr 2 ikke svarer. Samtidig som en presiserer dette tror jeg det er viktig å si at det ikke gjelder forholdet mellom deg og nr 1, og at siden du er venner med begge så ønsker du ikke å bli innblandet i konflikten. (men det finnes sikkert mange her som har bedre råd enn dette)
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 hei alle sammen! er i en litt kjip situasjon for tiden. er kommet mellom to venninner (kaller de nr1 og nr 2)av meg som ikke lenger har kontakt av forskjellige grunner. nr1 kan ikke akspeptere dette, og spør dermed meg om hvorfor hun andre venninne ikke svarer henne på sms osv. jeg har sagt jeg ikke vil komme i midten og det er deres sak. men nr1 vil på en måte ikke akseptere dette. og når jeg sa alt dette på nytt til henne, så tolket hun et som om jeg og "hatet" henne som hun skrev. for meg er dette veldig slitsomt. hva skal jeg gjøre? dette er en jente som sliter med en del problemer, så jeg vil ikke være noe stygg mot henne. jeg vil det beste for alle og enhver, men jeg og oker ikke å være i midten av de. hun har jo ingen rett til å oppføre seg slik mot meg?? håper noen har noen råd til meg, for dette er ikke kjekt! ← Jeg var i nøyaktig samme situasjon for noen år tilbake, og det endte ikke lykkelig! Den ene parten nektet å respektere at jeg ikke ville havne i midten. Begynnelsen på slutten var da jeg satt på restaurant sammen med den ene parten mens jeg ropte utover hele lokalet: "jeg heter xxxxxx, ikke xxxxxxx, så jeg kan ikke svare deg hva hun tenker, føler, mener og sier. Vil du vite dette så må du spørre henne selv!" Spikeren i kista kom da samme jenta satt i min stue og skjelte meg ut fordi hun mente jeg prioriterte den andre parten, at jeg tok hennes side. Hun trakk fram alle de gangene hun hadde stilt opp for meg (og utelot beleilig nok de gangene jeg hadde vært der for henne), og ga meg en så grundig overhaling at jeg ikke maktet å være venn med henne lenger! Ingen god venninne vil sette en annen venninne i midten på denne måten. Hadde hun vært en god venninne så hadde hun respektert ditt valg om å holde deg utenfor.... Hva du skal gjøre er vanskelig å si, men jeg anbefaler deg å fortsette som du gjør nå. Da går du i alle fall ikke i mot egne prinsipper, og kan stå for alt som du sier og gjør. Om din venninne ikke kan akseptere dette, så er hun ingen venninne!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 trådstarter her. takk for svar det er en skikkeli fæl situasjon. og det er ekkelt og havne i midten, og at nr1 e sint på meg for noe jeg ikke har gjort. hun er rett og slett sint, el med hennes ord hater jeg henne, fordi jeg ikke vil blande meg.. arg.. nr2 aksepterer alt fullt og helt, og ber meg ikke om noe sånt.. heldigvis!
Gjest niomi Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Jeg har vært en av disse venninnene. Skal si at jeg ble passe paff når min bestis i 15 år "dumpet" meg etter VGS og ikke nok med det - men satte ut de mest fantastiske rykter om meg... Etter at kjærlighetssorgen var over, har jeg egentlig gitt faen. Og for våre felles venninner, er ikke det at vi er uvenner noe problem. Unntatt for ei, som er så snill og god og naiv og helst vil at hele verden skal være verdens beste venner. Jeg har innsett at dette er ekstremt vanskelig for henne, og jeg lar henne dermed være. Så jeg har på en måte mistet to venninner i denne bataljen. Den ene var en bitch, den andre innså jeg at jeg måtte la gå, for hun slet så fælt med det som skjedde.
Lykkelig eks-frue Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Jeg har hatt det på samme måte som deg. Etter to-tre år hvor forholdet mellom to av mine venninner ble stadig dårligere, endte det i et stygt brudd mildt sagt. Fortsatt var jeg venner med begge to, men kunne ikke være sammen med dem samtidig. Hun ene spurte aldri etter den andre, mens den andre alltid spurte. Etter en stund var jeg lei og sa i fra. Dette gjorde at hun som alltid spurte ble sur på meg også. Greit nok. Jeg brøt all kontakt med henne. Det hadde også skjedd litt annet som gjorde at den prosessen ble enkel. I dag er mine venninner på talefot igjen, mens jeg ikke snakker med den ene. Men jeg spør aldri dem om hverandre.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 huff, hvorfor skal dette være så vanskelig??? er så ufattelig respektløst av nr 1 å sette meg i denne båsesn! blir helt stresset. en venninne behandler ikke en annen venninne slik, hvis hun er en god en!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Bare stå for det du har sagt, at du ikke vil blande deg. Vil ikke nr 1 respektere dette, så får hun la deg gå da! Da har jo hun valgt bort deg. Man skal ikke tvinge noen til å velge på denne måten.
Bobeline Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 huff, hvorfor skal dette være så vanskelig??? er så ufattelig respektløst av nr 1 å sette meg i denne båsesn! blir helt stresset. en venninne behandler ikke en annen venninne slik, hvis hun er en god en! ← Godt mulig, men det kan også være at hun er desperat. Desperat etter sin tidligere venninne, eller ikke vet eller forstår hvorfor de er uvenner. Det er også mange som vil være venner med alle, eller som savner vennegjeng tiden som det morsomste de har opplevd. Jeg hadde en venninne som maste om venninner som vi var i lag med på videregående skole, og selv flere år etter kontaktbrudd maste hun om vi ikke kunne finne på noe sammen som en vennegjeng igjen. Jeg tror rett og slett at hun ikke innså at det ikke var noen vennegjeng igjen, og jeg ble sliten av maset om at flere av personene fra denne tidligere vennegjengen ikke hilste på henne (etter at de ikke sett hvernadre på flere år). Henne måtte jeg bare si fra til at vi er ikke vennegjeng lenger, så vi kommer ikke til å samles mer for å gjøre ting sammen. Hun er ikke nødvendigvis en dårlig venninne, men kanskje selvsentrert som ikke ser deg i alt oppstyret og ikke hører etter når du sier at dette vil ikke du blandes inn i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå