Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 24. september 2006 #1 Del Skrevet 24. september 2006 Har lyst til å se en rettssak, men hvor finner jeg en oversikt, om det er mulig på nettet?Er det bare tinghuset som gjelder da, eller er lagmannsretten aktuell?Vet veldig lite om sånt, men er veldig interessert. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 24. september 2006 #2 Del Skrevet 24. september 2006 Her kan du søke etter rettsaker i tingrett/lagmannsrett over hele landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FashionySara Skrevet 24. september 2006 #3 Del Skrevet 24. september 2006 www.domstol.no men tror siden ikke virker..får den hvertfall ikke opp her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 26. september 2006 #4 Del Skrevet 26. september 2006 Har vanlige folk adgang til å se envher rettsak? Har ikke personene som er involvert i saken noenting å si på det? Tenker på hvis det er private ting som de vil holde private f eks. Og hvorfor har du lyst til å se en rettsak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #5 Del Skrevet 26. september 2006 Har vanlige folk adgang til å se envher rettsak? Har ikke personene som er involvert i saken noenting å si på det? Tenker på hvis det er private ting som de vil holde private f eks. Og hvorfor har du lyst til å se en rettsak? ← Med mindre dommeren av særskilte grunner beslutter at dørene skal være lukket (skjer typisk i barnevernssaker og lignende) så er alle forhandlinger i våre tre rettsinstanser åpne for alle. Det er en del av rettsikkerheten! Men det kan jo selvsagt ha sine ulemper også, som du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 26. september 2006 #6 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Uff, nei håper endelig ikke det skjer når jeg skal i retten... Trodde ikke "vanlige folk" hadde adgang til sånt jeg.. Endret 26. september 2006 av Latee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. september 2006 #7 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg syns det er bra i forhold til rettssikkerhet. Men en sak kan få lukkede dører hvis det er spesielle grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FashionySara Skrevet 26. september 2006 #8 Del Skrevet 26. september 2006 Ja, det er litt morsomt også. I og med at man får vite alt om den tiltalte osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #9 Del Skrevet 26. september 2006 I saker hvor fork har blitt seksuelt utnyttet og voldtekssaker da? Er det åpent for allmennheten det også? Kan ikke tenke meg det er så morsom for offeret å skulle sitte å snakke om sånt med masse fremmede til stede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FashionySara Skrevet 26. september 2006 #10 Del Skrevet 26. september 2006 I saker hvor fork har blitt seksuelt utnyttet og voldtekssaker da? Er det åpent for allmennheten det også? Kan ikke tenke meg det er så morsom for offeret å skulle sitte å snakke om sånt med masse fremmede til stede. ← som sagt kan spesielle grunner foreligge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. september 2006 #11 Del Skrevet 26. september 2006 I saker hvor fork har blitt seksuelt utnyttet og voldtekssaker da? Er det åpent for allmennheten det også? Kan ikke tenke meg det er så morsom for offeret å skulle sitte å snakke om sånt med masse fremmede til stede. ← Jeg kan ikke tenke meg at alle sedelighetssaker går for lukkede dører, uten at jeg egentlig vet det altså. Syns bare det virker rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 26. september 2006 #12 Del Skrevet 26. september 2006 Ja, det er litt morsomt også. I og med at man får vite alt om den tiltalte osv.. ← Morsomt? Forestill deg om du var uskyldig og tiltalt for noe grovt? Hadde du syntes det var like morsomt da, hvordan kan det være morsomt "å vite alt om den tiltalte"... Spesielt slike som deg burde holdes utenfor rettssaler, en rettsal er ikke noen kino! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 26. september 2006 #13 Del Skrevet 26. september 2006 Morsomt? Forestill deg om du var uskyldig og tiltalt for noe grovt? Hadde du syntes det var like morsomt da, hvordan kan det være morsomt "å vite alt om den tiltalte"... Spesielt slike som deg burde holdes utenfor rettssaler, en rettsal er ikke noen kino! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #14 Del Skrevet 26. september 2006 Sedelighetssaker går ikke nødvendigvis bak lukkede dører nei. Men nå skal det sies at det stort sett er veeeldig få som kommer og ser på en tilfeldig sak i en tingrett eller lagmannsrett da. Høyesterett er nok veldig kjedelig for andre enn de som er involvert, der er det ikke bevisopptak eller andre vitner, bare prosedering fra prosessfullmektigene og evt. aktoratet om det er en straffesak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FashionySara Skrevet 26. september 2006 #15 Del Skrevet 26. september 2006 Morsomt? Forestill deg om du var uskyldig og tiltalt for noe grovt? Hadde du syntes det var like morsomt da, hvordan kan det være morsomt "å vite alt om den tiltalte"... Spesielt slike som deg burde holdes utenfor rettssaler, en rettsal er ikke noen kino! ← var helt klart ironi fra min side..fikk det ikke helt frem..ærligtalt. SLAPP AV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 26. september 2006 #16 Del Skrevet 26. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå