Gjest Enda en gjest:) Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Så Som ekstremt musikkinteressert, det vil si de fleste sjangrene innen rock, syntes jeg det var på tide å få en ordentlig musikkdiskusjon her på Kvinneguiden! Så mitt spørsmål er da: Hvilket band er det beste som noensinne har eksistert?
CheapChampagne Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 (endret) In Flames Av norske band: Seigmen Endret 24. september 2006 av Marii
Gjest beekeeper Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 forvanskelig!!!! Men det står vel mellom Radiohead, Led zeppelin, aerosmith og guns n roses tror jeg.. Nei, det blir for vanskeliiig!
Gjest gjesta Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Hmmm... Jeg kjenner ikke alle bandene, men jeg tror jammen at The Velvet Underground fremdeles ville scora bra om jeg gjorde det!
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 The Cure! Av nåværende er jeg veldig glad i Franz Ferdinand.
:-) anna Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Det var et forferdelig vanskelig spørsmål. Det logiske svaret er naturligvis The Beatles. Men jeg har lyst til å si Kiss. :-) Her i Norge er det naturligvis Dumdum. Ingen over. Ingen ved siden.
fuerza Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 (endret) Jeg er glad i Hot hot heat ..og The Rasmus. og U2 er bra. Endret 24. september 2006 av fuerza
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Cure, the Smiths og Pixies duger for meg
TheHairyToothfairy Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Jeg liker veldig mye rock, men det er to band som står på topp som noe av det ypperste av det ypperste. Det handler om genialt gitararbeid, herlige riff og det å lage ordentlige riff som det står respekt av. I tillegg representerer de to ytterpunkter. Det første (og største) er Ac/Dc. Det er ikke mange kordene som brukes i gitaravdelingen, men til gjengjeld lekes det så ekstremt mye og bra at man kan bli våt av mindre. Og å lære seg å forsøke det samme, det er neimenn ikke lett, uansett hvor simpelt det hele er bygget opp. Nummer to er ZZ Top. Dette HØRES ganske enkelt ut, det er brilliant skrevet - men fy faen i svarte så komplisert det faktisk er. Billy Gibbons er en svært undervurdert gitarist, sannheten er at han er en av de virkelig store.
Gjest Chantal Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 Ac/Dc, Queen, Aerosmith og guns'n.
Nellie Cortado Skrevet 24. september 2006 #12 Skrevet 24. september 2006 Det må nok bli Guns n Roses her ja! Var på konserten i spektrum i juli og folk og kritikere kan si hva de vil: Axl rocka big time ennå!!!!! Fikk frysninger og tårer i øynene jeg av ren skjer lykke! Ellers har også disse en spesiell plass i rocke-hjertet: - Pearl Jam - Live - Metallica - Madrugada - Smashing Pumpkins
Gjest StoreSky Skrevet 24. september 2006 #13 Skrevet 24. september 2006 Uff.vanskelig!! Metallica og Guns n' roses -mange minner om da jeg var fjortis. Nå er jeg mer inni den alternative rocke-verdenen. Så å nevne navn har ikke så mye for seg..Eller skit au! Horrorpops, Cock Sparrer, The Business, Retaliator, Condemned 84, Troopers, Blood for Blood -og The Clash som sikkert de fleste har hørt om.
Gjest Blanca Skrevet 24. september 2006 #14 Skrevet 24. september 2006 (endret) Pixies, Jane's Addiction og Radiohead er mine absolutte favoritter. Av disse er vel Jane's Addiction de aller beste. Blir aldri, aldri lei og en god dose deilige minner og nostalgi er med på å trekke de ytterligere opp. Endret 24. september 2006 av Blanca
Gjest Norwegian Blue Skrevet 24. september 2006 #15 Skrevet 24. september 2006 Favoritten er nok helt klart The Beatles Det er farsarven det Ellers liker jeg mye rart og litt av hvert. En dag skal jeg lage en liste over alt det jeg liker av musikk. Men ikke idag.
Gjest Kaploink Skrevet 24. september 2006 #16 Skrevet 24. september 2006 Eg held ein knapp på The Smiths. Kanskje mest på grunn av stemma til Morissey, og at eg likar så godt tekstene. Likar nok forsåvidt The The nesten like godt når eg tenkjer etter. Vanskeleg, vanskeleg.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #17 Skrevet 24. september 2006 Queen. Ingen over, ingen ved siden av.
Gjest beekeeper Skrevet 24. september 2006 #18 Skrevet 24. september 2006 Det må nok bli Guns n Roses her ja! Var på konserten i spektrum i juli og folk og kritikere kan si hva de vil: Axl rocka big time ennå!!!!! Fikk frysninger og tårer i øynene jeg av ren skjer lykke! ← Jeg også!
TheHairyToothfairy Skrevet 25. september 2006 #19 Skrevet 25. september 2006 Ac/Dc, Queen, Aerosmith og guns'n. ← En kvinne etter mitt hjerte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå