Gjest negative meg Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 er så sliten av og tenke negativt hele tiden. har en jobb hvor jeg i utgangspunktet burde trives, men det er så mye inntriger og misunelse så jeg har begynt og grue meg for og dra på jobb. bor alene med ungen min og har gjort det i mange år nå, vet jeg ikke har noe og tilby en eventuel kjæreste så jeg holder meg heller unna, selv om jeg har begynt og savne . økonomisk lever jeg som så mange andre på grensen så noen store innkjøp er uaktuelt. har venner men føler jeg hele tiden presser meg på, sitter og ireterrer meg over små bagateller ved hver enkelt og analyserer hvert ord og blikk når jeg kommer hjem, mente de noe negativt med det de sa liksom. føles som om jeg leiter etter bakdeler med alle i stede for og nyte det posetive de har og gi. bedt på midag med et vennepar i dag, og gruer meg, vil heller sitte her og sture. ungen har begynt som meg, hu har begynt med en negativ innstilling til alt andre vil ha hu med på, og det gjør meg vondt da jeg vet hvor tungt det er og tenke slik. prøver og tenke posetivt men det er liksom en evig kamp med meg selv og oftest er det de negative tankene som vinner. leide inn noen snekere i sommer, i stede for og glede meg over arbeidet blei bra så sitter jeg og lurer på om jeg har blitt lurt. gi meg en utfordring og jeg klarer og se det negative, gti meg glede og jeg klarer fint og finne bakdeler eller baktanker med den. andre som har det slik? noen som har gode råd?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 hva er det verste som kan skje deg? Tror du det vil skje? Hvor sansynlig er det at ditt verste mareritt inntreffer? Hva er du så redd for ? og Hvorfor føler du det slik? Hva er den virkelig grunnen? Når merket du første gang at du var negativ, eller hadde lett for å tenke negativt? Hva skjer når du forsøker være positiv?
Gjest gotthard Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 selvhjelpsbøker? seriøst så burde du gjøre noe med det om dette går utover ungen din og slikt....
Gjest Blondie65 Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Du er inne i en vond sirkel. Den gode nyheten er at det finnes hjelp. Den dårlige nyheten er at det kun er DU som kan endre på dette. Jeg har slitt med lavt selvbilde, ingen selvrespekt og ingen selvtillit i mange år. På grunn av dette mistrodde jeg ALLE rundt meg og kan umulig ha vært noe koselig selskap. Dermed ble jeg ensom. Så ensom og deprimert at da jeg ble skilt holdt jeg på å gå helt i kjelleren. En god venn som så dette ga meg en lapp med et boknavn på. Gå og kjøp, les og utfør, sa han. DET ble vendepunktet for meg. Det var boken "Awaken The Giant Within" av Anthony Robbins. Denne finnes ikke på norsk, men du får tak i "Ubegrenset kraft" på nettet av samme forfatter. Jeg lærte meg selv å se positivt på meg selv. Jeg satte meg mål om å gjenopprette kontakten med venner - og nå 5 år senere er det umulig for meg å forestille meg at det var jeg som var den personen for disse årene siden. Men det var det altså. Tilbake dit skal jeg aldri ...
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Jeg har det også slik, trådstarter. Ser alltid det negative med ting. Analyserer alt folk sier til meg ihjel, for å se etter negative ting der også. Når jeg tenker på andre folk, så er det de negative tingene ved dem jeg tenker på først. Jeg hater å være slik, og prøver tvinge meg til å tenke positivt. Det har faktisk blitt litt bedre Her om dagen tok jeg meg plutselig i å tenke "alle på treningen er jo egentlig så greie". Da fikk jeg nesten sjokk selv Det er ikke kjekt å være sånn, og ei heller å være i nærheten av folk som alltid fokuserer så sinnsykt på negative ting, så man må jo prøve å bli bedre. Har planer om å komme meg på biblioteket og finne bøker om emnet, og følge med her for ytterlige flere råd
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 hva med de som "er negative" og ikke klarer lese en bok om emnet fordi de ikke klarer konsentrere seg om innholdet så lenge at de får det med seg?
Gjest Blondie65 Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Hvis konsentrasjonssvikten skyldes at de er deprimerte eller lignende bør de oppsøke hjelp for depresjonen - fra lege eller psykolog. Dersom konsentrasjonssvikten skyldes lese og skrivevansker er det straks en annen type utfordring. Kanskje det går an å finne lydbøker om emnet på biblioteket eller i bokhandelen? Uansett vil jeg anbefale at man kommer seg ut av den vonde sirkelen - man får et bedre liv ... Det er vel verdt litt anstrengelse vel?
Gjest negative meg Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 kjenner meg igjen i beskrivelsen til gjest, du leiter etter negative i ting og henge deg opp i. det som andre ser på som posetivt jobber du noen ganger hardt for og gjøre negativt, du ser etter negative ting hos alle og tolker til du ikke orker mer etter en samtale med noen. Og jeg vil så gjerne bort i fra dette, vil så gjerne få et liv som har en mening. bøkene foreslått her virker gode, noen som vet om flere? og hvor man eventuelt finner de. den på engelsk er over alt men den oversatte klarer jeg ikke finne på nett. takk for svar og omtanke
Gjest gotthard Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 hørt om denne? veldig bra kritikk hvertfall. lykke til http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=1639827&rom=MP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå