Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Bruker dere yttersko inne, når dere skal inn? Selv tar jeg i utgangspunktet alltid av skoene. Har ikke barn selv men mange nabobarn på besøk. Det er flere som ikke skal ta av skoene, dem mener liksom der er helt vanlig med sko på inne... Hvordan er det hos dere?
Brunhilde Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Hos oss tar vi skoene av. Det gjør vi også når vi besøker andre.
Gjest Gjest1 Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Hos oss går vi inn med sko, om de ikke er for sølete og skitne. Tar heller en ekstra runde med støvsugeren. Men vi går ikke med dem hele tiden, bare om vi skal hente noe f.eks.
Susannah Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Sko av inne selvfølgelig! Sko er ganske skitne dersom de først er brukt ute, selv om det ikke alltid er synlig skit. Vil unngå å ha de samme bakterien opp i sengen osv!
Gjest baby-E Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Tar av meg skoene i gangen. Hjemme som borte.
Cata Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Skoene tas selvsagt av like innenfor ytterdøra. Jeg synes ikke det er så morsomt å vaske gulv. Unntaket er hvis jeg har glemt noe inne og har det travelt med å komme avsted. Da lemper jeg litt på kravene. Har ikke barn, men ser at samme regler gjelder hos alle mine venninner som har barn i huset.
Gjest Frk Åberg Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Jeg tar selvfølgelig alltid av meg sko hjemme og hos andre. Hvis jeg bare skal hente noe, hender det jeg sniker meg inn (men unngår å trå på tepper). Tror aldri jeg har sett noen som ikke har tatt av seg skoene heller (hos meg eller andre), med unntak av på visninger.
Mistyen Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Skoene tas selvsagt av like innenfor ytterdøra. Jeg synes ikke det er så morsomt å vaske gulv. Unntaket er hvis jeg har glemt noe inne og har det travelt med å komme avsted. Da lemper jeg litt på kravene. Har ikke barn, men ser at samme regler gjelder hos alle mine venninner som har barn i huset. ← Sånn er det her også.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Skoene tas alltid av inne. Det er jeg vant til fra hjemme, mamma ble hysterisk om vi satte en fot inn utenfor yttergangen Men jeg har nok sneket meg inn med sko noen gang for å hente noe, og da har jeg ofte etterlatt meg et avslørende spor som må forklares etterpå, hehe.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Tar av meg skoene i gangen. Hjemme som borte. ← Samme her. Er jeg invitert bort til folk, så tar jeg med meg tøfler eller innesko.
Orestes Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 (endret) Hvis skoene ikke er gjørmete/våte, så går jeg inn med dem på. Bare hjemme hos meg selv, vel å merke. Endret 24. september 2006 av Orestes
Helen Skrevet 24. september 2006 #12 Skrevet 24. september 2006 Hos oss tar vi skoene av. Det gjør vi også når vi besøker andre. ←
Kykkelikokos Skrevet 24. september 2006 #13 Skrevet 24. september 2006 Det er bare amerikanere på film som har skoene på seg inne De kan jo gjerne finne på å ha sex med sko på Neida. For å være helt seriøs. Jeg anser det som vanlig folkeskikk å ta av seg skoene før man går inn hos andre, og er barna veloppdragne nok så skjønner de at de må følge reglene til de de besøker, selv om det ikke er likt som hjemme.
Gjest Gjest_minni_* Skrevet 24. september 2006 #14 Skrevet 24. september 2006 Jeg tar alltid av meg skoene, og forventer at gjestene mine gjør det samme...uansett alder. Det å ta av seg sko er merkelig nok ikke så vanlig i England. Og der har jo "alle" vegg-til-vegg-teppe. brrrr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå