Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Har en Asko og den er vel straks 5 år gammel. Nå er det noe feil med den og selvfølgelig finner vi ikke kvitteringen på den. Noe vi får gjort her? eller må vi bare kjøpe en ny en? Sikkert bare en liten filleting som er feil ,men spørs om det lønner seg å reparere den...........?
Mini_me Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Vi hadde samme problem... og måtte lete en god stund før vi omsider fant kvitteringen... Hvis ikke er jeg redd for at dere må betale for reperasjonen selv...
Havfrua Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Hvis du husker hvor du har kjøpt den så skal det vel ligge i butikkens database. Ihvertfall gjør det det hos El-Kjøp.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Hvis du husker hvor du har kjøpt den så skal det vel ligge i butikkens database. Ihvertfall gjør det det hos El-Kjøp. ← Vi kjøpte den på Lefdal og de er jo samme selskap som Elkjøp. Kan jeg sende mail og spørre eller må vi møte opp?
Kylling Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Hva er det som er feil med maskinen? Maskinen vår har også gått til helvete, og vi må enten kjøpe ny av egen lomme eller fikse den for ca. 2000 kr..
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Hva er det som er feil med maskinen? Maskinen vår har også gått til helvete, og vi må enten kjøpe ny av egen lomme eller fikse den for ca. 2000 kr.. ← Det er en liten bagatell egentlig. Når vi starter den tar den inn for mye vann og så stopper den opp og lyser feilmelding som forteller at det er for mye vann i maskinen. Vi har lest bruksanvisningen og får ikke ordna dette selv. Står ikke så mye i disse bruksanvisningene Er det ikke 5 år garantien er på hvitevarer? Det kan holde akkurat for oss, hadde vi bare funnet kvitteringen ( er det ikke typisk å miste akkurat DEN kvitteringa?)
Gjest beekeeper Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Ring dem og spør, du. Da får du svar på alt dette.
Gjest baby-E Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Send men mail til lefdal du, så ordner det seg sikkert. Er ganske sikker på at det ligger i databasen dems.
Kittykat Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Det er en liten bagatell egentlig. Når vi starter den tar den inn for mye vann og så stopper den opp og lyser feilmelding som forteller at det er for mye vann i maskinen. Vi har lest bruksanvisningen og får ikke ordna dette selv. Står ikke så mye i disse bruksanvisningene Er det ikke 5 år garantien er på hvitevarer? Det kan holde akkurat for oss, hadde vi bare funnet kvitteringen ( er det ikke typisk å miste akkurat DEN kvitteringa?) ← Vi har hatt samme problem to ganger. Vi har hatt oppvaskemaskinen i 7 år nå. Første gangen det skjedde var det rett før garantien gikk ut, for det hadde gått nesten 5 år og garantien var visst på 5 år. Og reperatøren sa at hvis det skjedde et eller annet med oppvaskemaskinen igjen, så kunne vi bare kjøpe ny, for det ville koste like mye og reparere den uten garanti. Men samboeren fikset den selv sist gang og det var for noen mnd tilbake. Det kostet oss under 1000,- å få en reperatør til å fikse den første gangen. Vi får håpe den holder i noen år til før vi må kjøpe ny.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Vi har hatt samme problem to ganger. Vi har hatt oppvaskemaskinen i 7 år nå. Første gangen det skjedde var det rett før garantien gikk ut, for det hadde gått nesten 5 år og garantien var visst på 5 år. Og reperatøren sa at hvis det skjedde et eller annet med oppvaskemaskinen igjen, så kunne vi bare kjøpe ny, for det ville koste like mye og reparere den uten garanti. Men samboeren fikset den selv sist gang og det var for noen mnd tilbake. Det kostet oss under 1000,- å få en reperatør til å fikse den første gangen. Vi får håpe den holder i noen år til før vi må kjøpe ny. ← Hva slags merke har dere? Det er nettopp det, hvis det koster f.eks 2000 å fikse maskinen kan man like gjerne pluss på 500- 1000 kr mer å kjøpe en ny en. Askoen vår kosta 5500 og jeg er IKKE fornøyd med den ihvertfall
brumma* Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 Hvis du har kjøpt den på Lefdal vil jeg tro at kjøpet er registrert i systemet deres. Sånn fungerer det ihvertfall på Elkjøp. Jeg sa navnet mitt, og de fant fram "kvitteringen" på dataen. Der står kjøpsdato og alt de trenger!
Kittykat Skrevet 24. september 2006 #12 Skrevet 24. september 2006 Hva slags merke har dere? Det er nettopp det, hvis det koster f.eks 2000 å fikse maskinen kan man like gjerne pluss på 500- 1000 kr mer å kjøpe en ny en. Askoen vår kosta 5500 og jeg er IKKE fornøyd med den ihvertfall ← Vi har Whirlpool.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 24. september 2006 #13 Skrevet 24. september 2006 Fra et innlegg jeg skrev 3.6.2006 om nettopp å ta vare på kvitteringer, løsning for oppbevaring og evt. nytten av dette. Uthevet det som er aktuelt i denne tråden. Og til trådstarter og andre - det er 5 års reklamasjonsrett for en rekke gjenstander som er ment å virke i minst 5 år. Da får du reparert gratis hvis du har kvitteringen - som jeg gjorde med min oppvaskmaskin: Klart jeg sparer på alle regninger og kvitteringer. Årsaken til at jeg gjør det er pga garantier osv på alt jeg kjøper. Er det noe som ikke virker og du vil ha det reparert kommer du ingen vei uten kvittering. Siste nå var en mobiltelefon som ble ødelagt og det var 5 dager igjen av garantitiden. For en stund siden gikk oppvaksmaskinen i stykker og fyren på Asko kvitret i andre enden av telefon -"har du kvittering reparerer vi gratis selvfølgelig" Da var oppvaskmaskinen 4 år og 7 mnd. Mitt system er såre enkelt. Jeg setter alle kvitteringer inn i en perm og det er organisert alfabetisk etter innkjøpssted. Jeg gidder ikke å sortere ut "viktig og uviktig". Nå holder jeg naturlignok på med permen 2006. Ved siste nyttår gikk permen for 2000 på dynga, dvs makulert. Til nyttår går permen for 2001 på dynga. Slik har jeg kun 5 permer å forholde meg til - og grunnen til 5 år/permer - er at det er så mye utstyr kan du kreve reparert i like mange år og da må du ha kvitteringen. Det er ikke bare de 2 årene garantien gjelder. Har et produkt forventet levetid på 5 år gjelder en form for reklamsjonsrett på feil så lenge. En annen stor fordel er at ingen kvitteringer ligger å flyter. Dessuten klarer det seg lenge med en stor ringperm pr år - iallefall for oss "husstand på 5 mennesker, hus,hytta,biler - you name it". Har spart inn kostnadene ved å ha 5 permer i hylla svært mange ganger.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #14 Skrevet 24. september 2006 Min kjære jobbet på Lefdl før, så jeg ville bare bekrefte at de skal ha kvitteringene liggende i databasen sin
Krista83 Skrevet 25. september 2006 #15 Skrevet 25. september 2006 det er nokså normalt at kjøpene ligger lagret, men av og til kan det likevell være vanskelig å finne dem frem. Ofte så skrives navn feil ol.. Men må bare også si at ta vare på kvitteringene det er ikke alltid like gøy å lete etter dem for kundene... selvsagt er det god service, men som sagt så skrives navn feil og det kan ta lang tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå