Gå til innhold

ibux reseptbelagt + apocillin penicillin = ÆSJ !

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har testet denne kombinasjonen før ?

har en infeksjon i armen som jeg fikk apocillin 660 mg av legen for, skal ta 6 av disse i døgnet så jeg er oppe i en pen dose.

fikk i tillegg ibux 600 mg som jeg skal ta inntil 3 av i døgnet.

ingen av disse tablettene er trekantmerket men jeg merker jeg blir totalt slått ut, særlig av apocillinen og ibuxen gir meg sure oppstøt så det synger etter.

noen som har opplevd det samme ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux kan virke på magen, slik at du kan få sure oppstøt ja. Prøv å ta den med litt mat, det kan døyve plagene. Apocillin skal du helst ta utenom måltidene. Er du sikker på at det er Apocillinen som gjør deg utslått og ikke selve infeksjonen?

Det vanligste når det gjelder bivirkninger på Apocillin er diare. En del mennesker får også soppinfeksjon. Det er fordi antibiotika ofte "dreper" "snille bakterier" også og ikke bare de "slemme". Da blir bakteriefloraen vår forstyrret, lurt å ta melkesyrebakterier ved siden av. Noen mennesker er jo allergiske mot penicillin men da er reaksjonen ofte litt sterkere enn at man bare er slapp. God bedring da! :) (Og siden du nevner trekantmerket, ingen av disse legemidlene har noen sløvende effekt).

Skrevet

Ibuxen kan også virke inn på magen, sånn at man kan få løs mage, eller diare..

Skrevet

nei, ikke noe løs mage her i gården og jeg er rimelig sikker på at det er apocillinen som gjør meg helsløv.

tar den utenom måltid som ordinert og ca 15 - 25 minutter etter inntak så merker jeg hodet begynner å gå trill rundt.

hadde ikke noen lignende symptomer før jeg startet med kuren selv om jeg har gått med infeksjonen en stund.

tar ibuxen med mat også som ordinert men jeg tror nesten jeg må gi meg med den for jeg har aldri hatt så ille oppstøt som jeg får av denne :tristbla:

kommer ihvertfall til å ta en canestenkur når jeg er ferdig, vet godt hvordan penicillin fungerer "der nede" ;)

Skrevet

Jeg bruker selv Ibux 600mg og blir ikke sløv av det.. Det er nok pencilinen du tar. Tar også antibiotikakur nå, og har vært mye trøtt i det siste, men det har ikke slått meg at det er det som gjør det? (Ibux har jeg brukt i perioder i lang tid - så den er ikke sløvende..)

Skrevet

Meg over igjen: Siden jeg går på en lang antibiotika kur nå har jeg fått (og fulgt) råd om å ta melkesyretabletter. Dette kjøper du på helsekosten (Biotura). Dette tar du under kuren og fortsetter 14 dager etter at du er ferdig med kuren. Det er for å motvirke soppinfeksjoner..

Jeg har vært på antibiotika nå i 7 uker, og har ikke sett noe til soppen ennå :-)

Verdt et forsøk!

Skrevet
Jeg bruker selv Ibux 600mg og blir ikke sløv av det.. Det er nok pencilinen du tar. Tar også antibiotikakur nå, og har vært mye trøtt i det siste, men det har ikke slått meg at det er det som gjør det? (Ibux har jeg brukt i perioder i lang tid - så den er ikke sløvende..)

nei ibuxen blir jeg ikke sløv av, det er penicillinen jeg mistenker.

hater tabletter så melkesyredilldall er uaktuellt, da tar jeg heller en canestenkur og er ferdig med det :)

• 1 år senere...
Gjest Gjestejente
Skrevet
nei ibuxen blir jeg ikke sløv av, det er penicillinen jeg mistenker.

hater tabletter så melkesyredilldall er uaktuellt, da tar jeg heller en canestenkur og er ferdig med det :)

Melkesyretablettene hjelper ikke bare på soppinfeksjon, men på hele tarmsystemet som fordøyer maten..om du ikke liker tabletter så er det lurt å spise youghurt og biola mens du går på kuren! Går også på apicillin nå og er en del trøttere enn ellers..

Skrevet
Melkesyretablettene hjelper ikke bare på soppinfeksjon, men på hele tarmsystemet som fordøyer maten..om du ikke liker tabletter så er det lurt å spise youghurt og biola mens du går på kuren! Går også på apicillin nå og er en del trøttere enn ellers..

gammel tråd men...

youghurt og biola er uaktuellt da jeg ikke tåler melkeprodukter, i tillegg synes jeg det smaker forferdelig.

fikk forøvrig bekreftet at det var apocillinen som var trøtthetssynderen ved et senere tilfelle ;)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_bettina_*
Skrevet

jeg har fått Apocillin 660mg 4 ganger daglig pga betennelse i en tann.Jeg er helt slått ut!!!!! teller bare dagene til jeg er ferdig med kuren.Het grusomt!

Skrevet
jeg har fått Apocillin 660mg 4 ganger daglig pga betennelse i en tann.Jeg er helt slått ut!!!!! teller bare dagene til jeg er ferdig med kuren.Het grusomt!

Det er nok infeksjonen du blir slått ut av, som trådstarter. Antibiotika har ingen kjente bivirkninger som "slår ut" folk.

-misa

Gjest Gjest_bettina_*
Skrevet

men jeg ble slått ut etter jeg begynnte på apocillinen.Hadde jo betennelse før det men var i fin form.Tror det er pencellinen jeg da.....

Skrevet
Det er nok infeksjonen du blir slått ut av, som trådstarter. Antibiotika har ingen kjente bivirkninger som "slår ut" folk.

-misa

til info, jeg fikk det bekreftet senere at det faktisk var apocillinen som slo meg ut ;)

Skrevet
til info, jeg fikk det bekreftet senere at det faktisk var apocillinen som slo meg ut ;)

Bekreftet av hvem? :)

-misa

Skrevet
Bekreftet av hvem? :)

-misa

legen min

• 4 måneder senere...
Skrevet
legen min

Uten tvil Apocillin som slår deg ut. Trakk en visdom tann på tirsdag, altså var jeg 100% frisk, så tok jeg apocillin 4 ganger om dagen og det hadde definitivt en sterk virkning! Er nå på dag 3 av 5 og jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med apocillin! Har hatt mage problemer også, varierende fra forstoppelse til "fri fly", det skyldes vist nok at apocillin kan forårsake diare og Paralgin Forte som jeg tok første dagen kan forårsake forstoppelse. Det er derimot 24 timer siden sist paralgin forte og jeg får fremdeles den samme utslåtte følelsen etter apocillinen.. Jeg opplever også at jeg er utrolig tørst!

glemte jeg å nevne at det smaker py? - kunne lagt til en form for mint smak...

• 8 år senere...
Skrevet

Apokillin god for tanninfeksjon?

Skrevet
3 minutter siden, Orgumilla skrev:

Wow virkelig? Tråden er gammel nok til å gifte seg og DU synes det er en god ide og bumpe den?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Orgumilla skrev:

Kontakt tannlege dersom du har tanninfeksjon.

Anonymkode: 30641...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...