Gjest Lat jente Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Jeg liker ikke å være i aktivitet og har egentlig ikke bedrevet trening siden jeg gikk ut av videregående for 15 år siden. Er relativt slank for det, men merker jo at kroppen begynner å bli dvask her og der. Dessuten er kondisen ikke eksisterende. Hva kan jeg gjøre for å komme i gang, skjønner jo at kroppen trenger trim, men har ikke motivasjon eller tiltakslyst. Trenger råd og tips før jeg forfaller helt....
Drua Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Hva med å melde deg på et slags kurs som involverer fysisk aktivitet? Som foreksempel ridekurs? eller en slags lagidrett, bedriftsidrettslag eller damelag i håndball eller innebandy for eksempel? det hjelper veldig at det er sosialt
NovaFlare Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Huff, jeg sliter med akkurat det samme. Jeg HATER å trene for å trene, men det er greit hvis det er f.eks som et framkomstmiddel. F.eks sykle, rollerblades o.l. Ellers synes jeg klatring er moro, svømming og turgåing med venninner.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Hvis du bor i nærheten av treningsstudio, så har de veiledere som motiverer deg og holder deg i gang, lager treningsprogram til deg osv. Anbefales!
Buster Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Finnes vel ikke en bedre grunn til å skulle komme med ordet sex enn akkurat nå, men skjønner jo at dette ikke er det du vil høre. Slet litt med det samme sem deg for mange år siden, ja det sitter like mye i den dag i dag også. For meg så ble syklingen en veldig god måte å få trent på, samtidig som jeg bestemte meg for at jeg to ganger i uken skulle gå turer for å tenke gjennom litt større ting som jeg hadde behov for å tenke igjennom. Syklingen blir hva du gjør det til i henhold til tempo og om du skal bli lei eller ikke. Hva med å gjøre deg kjent med gater eller stedet der hvor du bor på en skikkelig måte, prøve å huske mer og mer for hver gang du sykler der. Få med deg en venn og ta turer eller med andre ord mosjons sykling. Du kan kjøpe deg en rulle for sykkelen slik at du kan bruke den inne om vinteren, på den måten slipper du å investere i en ergometersykkel om vinteren og du kan se tv eller annet mens du trener. Jeg slanket meg MYE en gang for noen år siden over en periode på ca 8 måneder, og dette var i stor grad pga sykling og gåing, samtidig merker man fort hvor mye dette gjør for kroppen hva gjelder mosjon og kondisjon. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Saue-sanking er toppers trening saa bare a ta kontakt med naermeste gaardbruker som sikkert trenger hjelp i disse dager.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Kampsport er jo trening med mening. Ikke bare blir man i veldig god form, man lærer seg også selvforsvar. Belter gjør at man får en liten ekstra pådriver, er jo kjekt når man kan måle fremgangen sin og slikt. I tillegg er det veldig sosialt.
aline Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 det finnes jo utrolig mye å velge mellom, så det kommer jo helt an på hva du synes er morsomt. jeg danser og trener på helsestudio, synes begge deler er kjempegøyalt og koser meg sånn sett så godt med den type trening at jeg knapt har tid til annet i hverdagen. hadde jeg hatt mer tid, ville jeg prøvd flere typer dans, salsa, magedans, jazz/afrojazz, jeg ville prøvd tai-chi og andre typer konsentrerte og rolige varianter av "kampsport", jeg ville prøvd klatring som jeg synes ser kjempespennende ut, paragliding. i tidligere dager løp jeg orientering, det var også kjempegøy. så alt kommer jo an på hva en selv synes er morsomt. ser mange nevner sykling, det synes jeg er gørrkjedelig og ville aldri klart å gjort nok, vet mange jogger, det er også gørr nr. 1 for min del, så alt avhenger av hva en selv liker å gjøre.
Susannah Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Hvis du har en svømmehall i nærheten kan du jo se om de har noen form for aqua-gym eller vann-aerobic, det er artig!
Gjest gjest1 Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Dansematte til spillmaskin! Her i huset sloss vi for tiden om spilletid, kjempeartig for både liten og stor.
aimee Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Flyt og pilates-timene på SATS er kjempebra! Jeg begynte å trene for 1 år siden, og da var det den første timen jeg gikk til. Nå er jeg helt avhengig! Det relativt rolige timer som er innom både yoga, balanse, div kampsport og pilates. Mye strekking og utrolig bra magetrening. Akkurat passe lavt aktivitetsnivå for en nybegynner, synes jeg. Lykke til!
hilli Skrevet 28. september 2006 #13 Skrevet 28. september 2006 Jeg har en litt annen tilnærming enn mange andre her. Helt siden videregående har jeg skydd trening som pesten, men til slutt var jeg nesten nødt til å komme meg i aktivitet pga generelt dårlig form. Jeg bestemte meg for å ta tyren ved hornene og virkelig komme i gang. For meg betyr det jogging, den mest fryktede treningsformen fra min side. Jeg kom fram til at uten kondis ville jeg aldri komme inn i en god treningsrutine. Samtidig som jogging er veldig effektivt slik at man ikke trenger å sette av flere timer til trening og terskelen for å komme seg ut er litt lavere. Etter et par måndeder med intervall-jogging har jeg kommet i mye bedre form og er klar for å begynne på treningssenter med styrketrening og forskjellige timer i sal. Det er hardt å komme i gang, men verdt det når man merker fremgang og generelt mer velvære!
Tabris Skrevet 28. september 2006 #14 Skrevet 28. september 2006 Har du PlayStation 2? For de som er interessert i den type spill, så kan man kjøpe EyeToy (et lite kamera) og et treningsprogram for PlayStation 2. Virkelig morsomt - når man beveger armene, så registreres det via kameraet og man påvirker hendelsene i spillet/treningsprogrammet. Da kan man trene hjemme i stua når man vil, og det er faktisk skikkelig gøy!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #15 Skrevet 28. september 2006 Min erfaring er at sperren for å begynne å trene bare sitter i hodet. Jeg er selv veldig glad i å gå tur, men problemet er bare å motivere seg selv til å komme seg ut, når du først er ute går alt så mye bedre. Man merker fort at formen blir bedre og da får man gjerne flere grunner til å fortsette å trene. Det er bra å komme seg ut i frisk luft og en blir mer våken av det.
animelona Skrevet 29. september 2006 #16 Skrevet 29. september 2006 Liker du å danse? I såfall så finnes det mange forskjellige typer dansekurs (iallefall hvis du bor i en middels stor by). Jazzballet, salsa, swing, hiphop? Ellers så synes jeg pilates er en fin treningsform. Det er ikke veldig tungt og du blir ikke veldig svett, men du får likevel trent viktige muskler i kroppen. Jo mer du trener det, jo flinkere blir du og jo tyngre blir treningen fordi du gjør det riktig!
Gjest ice Skrevet 29. september 2006 #17 Skrevet 29. september 2006 Det er jo utallige måter å trene på. Og man vil ha raske resultater. For å oppnå resultater raskest (men vær tålmodig!!) gjelder det å trene allsidig! Og sett deg SMÅ REALISTISKE mål av gangen. Hver økt trenger ikke vare en evighet, sett deg ett lite mål og vær fornøyd når du har gjennomført det! Hvis du kan trene om morgenen: legg frem treningsklærne på kvelden og sett på deg dette når du står opp! Så spiser du en lett frokost og du er klar for trening! Ikke sett deg ned foran tv/pc, da blir du sittende der (tro meg ) Så spiser du litt mer når treningsøkten er over! Hvis du trener etter jobb: Det beste er kanskje og ta med en ekstra matpakke på jobben og spise på slutten av dagen, da kan du dra rett på trening. Hvis du skal hjem før trening, unngå å lage den tunge middagen og å sette seg ned i godstolen. Da kommer man seg ikke opp igjen... Spis noe lett, tren, og så kan middagen inntas! Hvis du kan trene i arbeidstiden: Mange arbeidsplasser gir lov til dette. At man kan trene 1-2 timer i uken i arbeidstiden! Isåfall er jo dette genialt, få med en kollega og gå tur, trene styrke el ettersom hva man har tilgang til. Da får man jo faktisk "betalt for å trene". Hva som er gøy er veldig individuelt da! Dans, div. aerobic, sykkel, jogging, hurtighet/stafetter/lek, gå tur på vei/skog/fjell, svømme, selvforsvar/kampsport, styrketrening, ballspill, squash, tennis, spinning etc. etc. Finn en to-tre ting du kan tenke deg og veksle på med! Prøv og les litt lett stoff om trening og kropp og kosthold, så kanskje det blir litt mer givende! Jeg synes bladet iForm har mange bra treningsforslag, forslag som faktisk går an og gjennomføre!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå