Gjest sonar (ikke innlogget) Skrevet 17. januar 2003 #1 Skrevet 17. januar 2003 Nå er jo det mnd siden jeg giftet meg (okt 02) og nå prøver jeg etterhvert som det kommer noe i posten til meg og endre navn. Ringte til et firma idag og de måtte ha kopi av vielsesattesten. Skjønner ikke helt hvorfor de har behov for dette jeg. Ringer folk og skifter navn i hytt og pine? Og ikke har jeg skiftet adresse heller. Selvsagt er det ikke noe stor hemmelighet de papirene, men jeg føler liksom ikke å sende dem til "alle og enhver" Spurte dem om de hadde loven i hånd når de ville ha vielsespapirene, men det kunne han ikke svare på... og det forstår jeg jo igrunn
K. Skrevet 18. januar 2003 #2 Skrevet 18. januar 2003 Det er egentlig veldig naturlig at du må vise en form for "bevis" for at du har skifta navn. Nå vet ikke jeg hvilket firma du viser til, men for eksempel kan du ikke bare gå i banken og bestille deg nytt bankkort med nytt navn uten å vise til en attest. Et bankkort er jo en legitimasjon, og det kan man ikke bare lage uten videre.. Det er for din egen sikkerhet at de ber om attesten K.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 18. januar 2003 #3 Skrevet 18. januar 2003 Du har nok vært for kjapp på avtrekkeren her Sonar. Det er helt normalt at selskapet trenger en kopi av Vigselsattesten din når de skal gjøre endring i navn, bosted ol. Noen uker etter at en venninne av meg hadde giftet seg fikk hun meg til å ta med Vigselsattesten hennes på jobben så jeg kunne kopiere opp en haug til henne. Hun måtte sende ut ganske så mange men dette er helt normalt og selskapene har retten på sin side. Milla
Gjest sonar (ikke innlogget) Skrevet 18. januar 2003 #4 Skrevet 18. januar 2003 Jeg må jo innrømme at jeg ikke tror de gjør noe ulovlig. Men jeg synes det er litt teit for det jeg. Greit nok med banken og slike ting som skal utstede nye beviser. Selvsagt er det da greit med vigselattest. Men bokklubber, tlf, og andre ting som kun sender deg noe i posten (litt enkelt forklart kanskje) synes jeg det burde holde med at jeg sa det! Skjønner jo at jeg er litt vanskelig her, men jeg synes likevel det er teit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå