My Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Jeg hadde tenkt til å handle fra www.xd.no her om dagen men de tilbød kun forhåndsbetaling. Er ikke det litt rart? Jeg fikk kun tilsendt kontonr og kidnr på mail med beskjed om at varen ble sendt når jeg hadde betalt. Nå er ikke jeg så dreven på netthandel, da Med denne metoden må det jo være enkelt og svindle folk? Det endte med at jeg avbestilte varen og kjøpte den et annet sted hvor du kunne velge mellom flere betalingsmuligheter.
Buster Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Nja, kan jo virke merkelig selvfølgelig og det er jo din fulle rett til å velge en butikk hvor du kan få varene i postoppkrav. Derimot tilbyr de aller fleste butikker en rimeligere løsning (slipper gjerne gebyrer av noen slag) om du betaler med en gang, da enten via kort eller i ditt tilfelle som her pr regning (har ikke vært borti denne løsning før selv). Finnes mange grunner for å handle på nettet, enkelt, rimeligere, kjapt og selvfølgelig veldig greit å sitte hjemme og bestille varer og få dem rett på døren. Når man så vel tenker over akkurat dette med rimelig blir det gjerne nettopp dette fordi butikkene blir forsikret om at de ikke får utgifter på mennesker som bestiller i postoppkrav og ikke henter pakken. Dette tilfeller med å betale en vare som en regning på forskudd har jeg ikke vært ute for, og tror også jeg ville vært skeptisk til dette da du mister noe av den sikkerheten som ligger i det å handle med visa på nettet. Blir du svindlet på nettet med feks visa, er det en del regler rundt dette som gjør at du kan få dine penger tilbake om det er svindel. Så du gjorde et fornuftig valg i dette tilfellet er da min mening.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Jeg hadde tenkt til å handle fra www.xd.no her om dagen men de tilbød kun forhåndsbetaling. Er ikke det litt rart? Jeg fikk kun tilsendt kontonr og kidnr på mail med beskjed om at varen ble sendt når jeg hadde betalt. Nå er ikke jeg så dreven på netthandel, da Med denne metoden må det jo være enkelt og svindle folk? Det endte med at jeg avbestilte varen og kjøpte den et annet sted hvor du kunne velge mellom flere betalingsmuligheter. ← Det der var faktisk litt merkelig. xd.no og mpx.no er i praksis samme butikken (samme eier, og akkurat samme varer), og mpx.no tilbyr betaling via kort.
My Skrevet 24. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2006 Blir du svindlet på nettet med feks visa, er det en del regler rundt dette som gjør at du kan få dine penger tilbake om det er svindel. Så du gjorde et fornuftig valg i dette tilfellet er da min mening. ← Det det jeg også tenkte. Så rart at mpx og xd ikke har samme betalingsmuligheter da! :klø:
lillesky Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Så lenge det er en seriøs nettbutikk, så hadde jeg betalt på forhånd. Men send dem gjerne en e-post og spør om du kan få tilsendt i postoppkrav, hvis du ønsker det.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Så lenge det er en seriøs nettbutikk, så hadde jeg betalt på forhånd. Men send dem gjerne en e-post og spør om du kan få tilsendt i postoppkrav, hvis du ønsker det. ← xd/mpx (Web Distribusjon AS) er en meget seriøs nettbutikk, så det er nok ingen ting å frykte i dette tilfellet.
Arwen Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 De er seriøse, men ikke noe særlig å ha med å gjøre når varen går i stykker med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 De er seriøse, men ikke noe særlig å ha med å gjøre når varen går i stykker med en gang. ← Den var litt drøy. Alle kan gjøre feil, og du har kanskje vært uheldig. Det ser ut som de fleste er meget godt fornøyd med dem; http://prisguide.hardware.no/shop_review.php?shop_id=28 Gjennomsnittskarakter siste 6 måneder: 5.25 (32 erfaringer Gjennomsnittskarakter totalt: 5.17 (345 erfaringer)
Arwen Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Den var litt drøy. Alle kan gjøre feil, og du har kanskje vært uheldig. Det ser ut som de fleste er meget godt fornøyd med dem; ← Drøy? Jeg har en kamerat som har dårlige erfaringer, er vel ikke drøyt å si det? Alles mening er jo subjektiv...
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Drøy? Jeg har en kamerat som har dårlige erfaringer, er vel ikke drøyt å si det? Alles mening er jo subjektiv... ← Kanskje din kamerat har dårlig erfaring, men fra å referere til en persons opplevelse og til å påstå at at de ikke er noe særlige å ha med å gjøre synes jeg er drøyt ja. 345 personer har gitt butikken karakter på www.hardware.no. Skalaen går fra 1-6, hvor 1 er dårligst og 6 er best. Når snittet er 5,17 tyder det på at din kamerat har hatt uflaks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå