Tinkerbelle Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Er det ebay i USA dere bestilte fra? Hva koster frakten, og hvor lang tid tok det fra dere bestilte til dere mottok kjolen(e)? Bød dere på auksjon eller kjøpte dere til "buy now" pris? Jeg ser de oppgir størrelsene i 2, 4, 6, 8 osv.. hva vil det si i norske størrelser? Jenta mi er 2,5 år og bruker størrelse 92-98 i klær. Hun er veldig spedbygd. Håper noen kan hjelpe meg litt med dette.
Tinkerbelle Skrevet 24. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 24. september 2006 Ingen?? Det er vel mange som har peiling på ebay her vel?
Mette Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Jeg bruker ebay.com og har aldri hatt noen problemer der. Frakten varierer alt etter hvem de bruker som transpotør og selvsagt spiller vekten på produktet en rolle. Leveringstiden varierer også veldig. Mange sender ikke til norge men dette får du opplyst under produktet du ønsker å legge inn bud på. .
Majabeth Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Jeg kjøpte 2 kjoler på ebay. De er til mine to døtre som skal være brudepiker. Kjolene kom på 600,- tilsammen (kjøpte de i to omganger, fordi jeg måtte lete litt etter kjolen til min minste...) Kjolen til yngstepia har jeg ikke fått ennå, men har samme casen som deg, hun er str 92-98 og veldig lita for alderen. Er veldig spent på hvordan den blir seende ut på henne. Får kjolen til uka regner jeg med, så når vi får prøvd den på henne kan jeg gi deg beskjed. Kjøpte kjolen i str. 4.
Tinkerbelle Skrevet 24. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2006 Tusen takk for svar! Det er ikke så lang tid til jeg skal gifte meg, så jeg har litt angsten for at jeg ikke rekker det i tide. Dvs, det er jo 3 mnd da. Jeg har funnet en kjole jeg falt 100% for, men auksjonen går ut snart, så jeg må vel få fart på meg. Kan man sy inn kjoler hvis de er for store kanskje?
Gjest siadatra i.i Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Hei! Jeg bestilite brudepikekjoler på nettet. På de aller fleste annonsene så står det også en størrelsestabell, jeg vil anbefale deg å bruke denne og ikke tenke så mye på aldersstørrelse. Jeg bestilte først to kjoler etter alder hvorav den ene ble altfor stor og jeg måtte bestille en til. Husk at målene oppgitt i annonsene er i inches og ikke cm, du må derfor gange målene med 2,56. Lykke til PS! får vi se hvilken kjole du skal bestille?
Gjest siadatra i.i Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Ja, kjolene kan sannsynligvis syes inn, men jeg vil anbefale å ta den størrelsen som er nærmest da det blir som oftest penest.
mowgli Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Jeg har sett på noen av brudepikekjolene og ser at på en av dem står det under Shipping & Handling at all other international buyers pay $40.00 for "USPS Global Express Mail" (4-5 business days) with delivery confirmation for the first item Each additional item is $15.00. Koster det virkelig det :klø:
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Ingen?? Det er vel mange som har peiling på ebay her vel? ← Du ble virkelig fort utålmodig. Lørdagsnatten brukes gjerne til andre ting enn å tenke på brudepikekjoler hos folk flest
Majabeth Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Jeg har sett på noen av brudepikekjolene og ser at på en av dem står det under Shipping & Handling at all other international buyers pay $40.00 for "USPS Global Express Mail" (4-5 business days) with delivery confirmation for the first item Each additional item is $15.00. Koster det virkelig det :klø: ← Jeg betalte 25$ i frakt da jeg bestilte. Hadde jeg bestilt begge to samtidig hadde jeg spart 10$, men måtte gjøre det i to omganger. De ble uansett såpass billige at noen dollar fra eller til ikke gjør så mye...
minemor Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 Hei... jeg bestilte tre kjoler til buy it now pris.... da fikk jeg litt rimeligere frakt. Kom i alt på nesten 700,- med porto.... Alle kjolene er helt nydelige, og kom etter en uke... lykke til:)
Tinkerbelle Skrevet 24. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2006 Du ble virkelig fort utålmodig. Lørdagsnatten brukes gjerne til andre ting enn å tenke på brudepikekjoler hos folk flest ← Hehe, var det lørdag? Her går dagene i ett gitt.. Hei... jeg bestilte tre kjoler til buy it now pris.... da fikk jeg litt rimeligere frakt. Kom i alt på nesten 700,- med porto.... Alle kjolene er helt nydelige, og kom etter en uke... lykke til:) ← Var det inkl. toll og avgifter? Må man forresten betale toll og avgifter på kjolene?
*Emma* Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 (endret) Jeg kjøpte kjole på Ebay og prisen ble 420kr inkludert frakt. (Frakten var mere enn kjolen ja). Du kan be avsnder spesifisere at kjolen koster x$ (er dette under 200nok slipper du toll og mva) Noen butikker skriver verdien inkl frakt og da kommer du over 200 så be dem spesifisere prisen på KUN kjole på den fraktlapp-greien de skriver på. Jeg kjøpte fra DENNE BUTIKKEN. De hadde str 2-4 6 osv. Snuppa mi er 1.5 år (men vi gifter oss om 6 mnd) så jeg bestilte str 2 år. Den er kjeeeeempe stor! Så den må syes opp endel. Men den er fin!! Jeg brukte Buy it now for da inkluderte de den blomsterkransen til å ha på hodet Det tok ca 1 uke fra jeg bestilte til kjolen kom. Endret 25. september 2006 av *Emma*
Majabeth Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Jeg ser de oppgir størrelsene i 2, 4, 6, 8 osv.. hva vil det si i norske størrelser? Jenta mi er 2,5 år og bruker størrelse 92-98 i klær. Hun er veldig spedbygd. I dag fikk jeg kjolen jeg bestilte til yngstejenta mi. Hun er nettopp blitt 3 år, og bruker 92-98 i klær. Jeg bestilte str. 4 (vi skal gifte oss til neste sommer). Kjolen er litt for stor, men tror ikke det blir nødvendig å sy den noe inn. Lengda derimot må vi nok gjøre noe med. Den ble noe for lang, ja... Men ellers synes jeg kjolen var kjempefin! Så nå har begge jentene fått like (lyseblå) kjoler. Tror det kan bli bra...
*Emma* Skrevet 27. september 2006 #15 Skrevet 27. september 2006 Det var greia med snuppa mi sin kjole også. Den var litt stor i "kroppen" men det gjør ikke noe...men i lengden var den nesten dåpkjole Og hun er ganske lang for "aldern" (83.5cm når hun var 15 mnd) Men vi bare legger den opp - om hun ikke vokser 10 cm til mars da Hun syns forretsen den var sååå fin og vi hadde drakamp for å få den av henne igjen
flickan Skrevet 27. september 2006 #16 Skrevet 27. september 2006 Hmm... Er de så store altså...? Mine brudepiker vil være 5 og 8 år neste år, de er normal str for alderen.. Ville dere bestilt str 4 og 8 eller 6 og 10 år...?
Majabeth Skrevet 27. september 2006 #17 Skrevet 27. september 2006 Hun syns forretsen den var sååå fin og vi hadde drakamp for å få den av henne igjen ← Samme hos oss! Hun ble kjempesint da vi sa at den måtte av! Hun sprang avgårde, men vi fikk den heldigvis av før hun fikk skitnet den til. Måtte litt godsnakking til...
*Emma* Skrevet 27. september 2006 #18 Skrevet 27. september 2006 Hmm... Er de så store altså...? Mine brudepiker vil være 5 og 8 år neste år, de er normal str for alderen.. Ville dere bestilt str 4 og 8 eller 6 og 10 år...? ← Jeg ville definitivt tatt mål av jentene. Det står mål på kjolene inn på siden også tar du den so matcher best. Men du bør vel ha noen cm å gå på for barn vokser jo voldsomt fort.....
Tinkerbelle Skrevet 28. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 28. september 2006 Jeg bestilte str. 4, så nå venter vi i spenning her. Vi har heldigvis venner som har tatt i en nål og tråd før, så hvis den blir for stor får vi prøve å fikse litt på den. Nå er jeg på leting etter kjoler til to jenter på 10 år. Hun ene er et hode høyere enn hun andre, så de trenger nok vidt forskjellige størrelser. Det siste målet som står oppgitt der, hvor er det man skal måle da? Jeg skjønte ikke helt hva de mente. Skulder til....?
*Emma* Skrevet 28. september 2006 #20 Skrevet 28. september 2006 Shoulder to hem er skulder til "der kjolen slutter nederst" liksom...dvs lengden på kjolen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå