Gå til innhold

Dere eksperter - :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ikke så flink på dette, som jeg ser mange av dere på forumet er. Derfor spør jeg dere. Mistet for ca to mnd siden var 4 mnd på vei, men fosteret var dødt to mnd før uten at jeg hadde noen blødninger. Fikk fosteret ut med "aborttabletter" jeg fikk på sykehuset. Fikk menstruasjonen igjen 3. september. Tok EL tester og mener den ene var positiv 9 dager etter første dag av siste menstruasjon. Nå i går var EL testen fra billigeteste positiv igjen, og idag var testen ganske sterk igjen altså 21 dager etter første dag av siste menstruasjon. Jeg har en del smerter i magen, tror det var slik det kjentes ut sist gang jeg ble gravid også. Ellers er jeg enormt tørst, noe jeg husker jeg var helt i begynnelsen av sist svangerskap også. Sist gang viste EL testene positiv ca tre dager før IKM, og da jeg tok en graviditetstest var den positiv.

Hva tror dere?? Håper selvfølgelig på graviditet, og føler det egentlig på meg.

Blir kjempeglad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva slags el-test er det du bruker?

jeg var iiallefall forvirret i starten (bruker billige-tester) fordi det hang igjen fra graviditetstestene at "enhver svak strek = postitiv strek".

men iallefall de testene jeg bruker så er el-testen først positiv når teststreken er minst like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Litt svak teststrek vil man nesten alltid ha, siden hormoner man tester fo alltid finnes i kroppen (i motsetning til graviditetshormonet HCG).

Forrige periode når jeg testet hadde jeg som sagt en svak strek hele tiden, så ble den veldig sterk på dag 17, bittelitt svakere på dag 18 og på dag 19 var den som før igjen. Iflg tmp hadde jeg EL på dag 19, og det stemmer nok;)

men var igrunn ikke meningen å ødelegge håpet ditt, selvsagt kan du være gravid - vi håper da inderlig det!!! *hold oss oppdatert!*

Skrevet

ja, jeg skal holde dere oppdatert :) Er det sånn at EL altså er etter testen er positiv? Siden det var sånn for din del, at EL din var på dag 19, men testen viste positivt på dag 17?

Er iallefall skikkelig spent. Er vel en 8 dager til jeg kan teste tenker jeg.......... :)

Skrevet

positiv test betyr at el vil komme det neste døgnet eller to. når den blir negativ (les: svakere) igjen, har el vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...