Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Hei! Vi skal kjøpe oss bil etter jul til en pris på ca. 100 000. Noen som kan gi et omtrentlig tips på hvor mye vi må regne med å punge ut med i månedlige avdrag på bilen? Vi må låne hele beløpet, men med mine foreldre som kausjonister (=minust utgifter til tinglysning).
Drua Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Her har du en lånekalkis: http://www.elcon.no/servlet/ContentServer?...d=1131350517590
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Åh, glimrende! Takk!
Buster Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Kan være verdt å nevne at en bil som er eldre enn 12 år (tror jeg det er) har en omregistreringsavgift som er ca 1400.- mot 3-4000 på nyere biler, og skal du ha enda nyere koster det dessverre enda mer igjen. Finnes også veldig mange rabatt ordninger for finansiering av bil lån gjennom diverse forbund (LO, YS) som gir bedre rente og vilkår over tid!
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Kan være verdt å nevne at en bil som er eldre enn 12 år (tror jeg det er) har en omregistreringsavgift som er ca 1400.- mot 3-4000 på nyere biler, og skal du ha enda nyere koster det dessverre enda mer igjen. ← Bilens alder + lånets løpetid kan ikke overstige 12 år. Skal du ha et lån med 7 års løpetid kan du kjøpe en bil som er inntil 5 år gammel. Skal du ha et lån med 5 års løpetid kan du kjøpe en bil som er inntil 7 år gammel osv... Det er nok neppe mulig å få låne hele kjøpesummen med sikkerhet i bilen - det vanligste er at man må stille 35% EK, evt. låne med sikkerhet i bolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå