Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Vel, altså, jeg er jo altså egentlig blond, men har altså farget det helt mørkt. Har fått mange gode tilbakemeldinger på at det kler meg siden jeg har så mørke øyne. Men er forferdelig lei av ettervekst, så vil helst tilbake til opprinnelig farge. Men hvis jeg skal få bleket det opp vil det jo sannsynligvis bli en litt unaturlig look? Så, tenker dere med en gang at det er fake hvis en brunøyd person har lyst hår? Og hva med øyebrynene: trives godt med mørke bryn (har farget dem i samme mørke farge som håret), men det ser jo veldig unaturlig ut med mørke bryn, mørke øyne og lyst hår? Ja, dere er heldige dere som har mørkt hår fra naturens side
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Det ser jo pent ut da! http://www.hughesmodels12plus.co.uk/images...riaL02_Main.jpg
aline Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 glimrende. men bortsett fra det, det er da flere som er naturlig blonde og med brune øyne, så bleiker du til din naturlige farge og du har din naturlige farge på øynene, så ser det da virkelig naturlig ut, tror du ikke? jeg har lys hud, er mørk blond om vintern og lys blond om sommern, har alltid vært lys blond når jeg var yngre, og mine øyenbryn har alltid vært mørke. såpas mørke at når jeg en periode farget håret mørk brunt, så hadde fargen på brynene naturlig den fargen som jeg farget håret til. og mine mørke bryn ser ikke unaturlige ut, de er jo ikke unaturlige. til tross for at de er mye mørkere en hodehårfargen min.
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Jeg syns ikke det ser unaturlig ut. Da broren min var liten, var det flere som kom bort til oss for å kommentere hvor fint de syns det var med det kritthvite håret og de brune øynene. Det blir ikke helt det samme, men har hørt av flere at de syns kombinasjonen lyst hår og brune øyne er veldig fint, siden det ikke er så vanlig i Norge (hvor "alle" har blå øyne, spesielt hvis de har lyst hår).
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 (endret) Er det forresten noen her som har gått fra mørkt farget hår til blond? Ene frisøren jeg har vært hs mente det var umulig og at jeg bare måtte la det vokse ut. I stedet farger hun etterveksten når jeg er der, og jeg blir mørkere og mørkere i håret når jeg har vært der. En ond sirkel det der.. er det ikke noe som heter avfarging? Nei, jeg hadde jo ikke tenkt å få det platinablondt. Men problemet mitt er jo at uansett hviklen farge jeg farger håret så ser det ut som jeg har grå-hvit ettervekst (har veldig lys musegrått) Endret 23. september 2006 av lillesky
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Flott link Jeg vet om mennesker som fra naturens side har brune øyne og blondt hår. Syns det er veldig fint!
Gjest Tanita Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 (endret) Men brune øyne og blondt hår er pent hvis du er blond til vanlig/naturlig. Er ikke så fan av de som er asiatisk eller afrikansk og farver håret blondt da. Da blir det litt unaturlig. Endret 23. september 2006 av lillesky
Gjest itla Skrevet 23. september 2006 #8 Skrevet 23. september 2006 Er det forresten noen her som har gått fra mørkt farget hår til blond? Ene frisøren jeg har vært hs mente det var umulig og at jeg bare måtte la det vokse ut. I stedet farger hun etterveksten når jeg er der, og jeg blir mørkere og mørkere i håret når jeg har vært der. En ond sirkel det der.. er det ikke noe som heter avfarging? ← Jeg gikk fra farget mørkt tilbake til min naturlige hårfarge, som er mørk blond. Da la frisøren blonde striper i håret mitt et par ganger, og selv om det ikke var helt som den naturlige fargen min, så ble ihvertfall ikke etterveksten så synlig... Hun valgte askeblond i et par forskjellige nyanser for å dempe det røde pigmentet i brunfargen, for å unngå at jeg endte opp med orange-blondt hår. Men dette er muligens litt avhengig av fargen du har hatt... Uansett, tror striper stort sett vil se mer naturlig ut enn hel(av)farging. Forøvrig synes jeg naturlig blondt hår og brune øyne er nydelig!
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #9 Skrevet 23. september 2006 Det er ikke umulig å gå fra mørk brun til blond. Bruk 1 til 2 pakker avfarging (bruk først den ene og så hvis det ikke er lyst nok en gang til)- håret blir en lekker oransj farge. Pass på at du gjør det når du har minst mulig ettervekst da etterveksten blir gjerne nesten hvit! Følg instruksen nøye og påfør avfargingskremen først fra circa tre fire centimeter fra hodebunden og ned så la det sitte en stund før du tar det nærmest hodebunden. Etterpå farger du håret med en blonde farge. Jeg brukte en permanent blonde farge loreal 8.1 copenhagen (en akseblond som motvirker det oransje). Håret ble en nydelig veldig lys beige farge. I utgangspunktet var mitt hår farget veldig mørkt brun. Det eneste er at håret blir veldig tørt så bruk masse conditioner / kur etterpå. Men husk: Kan hende du ikke blir fornøyd, at håret blir for lyst, det er veldig lett for at fargen blir ujevn(første gang jeg prøvde ble jeg alt for lys ved hodebunden)), så det er greit å ha en brun semi permanent farge (toner) på lur så hvis du angrer kan du farge håret brunt igjen. Og brune øyne og blondt hår er kjempefint!
aline Skrevet 23. september 2006 #10 Skrevet 23. september 2006 farget håret mørkt når jeg var korthåret, så jeg lot det vokse litt også klippet meg meg pinnkort og lysnet det som var igjen av mørke tupper, men da var jeg jo kort i utgangspunktet så det gjorde ikkenoe. nå har jeg ei frisørvenninde som jeg har overhørt snakke med ei som hadde farget håret mørkt og ville tilbake til naturlig lysere farge, og det jeg fikk med meg, var ihvertfall at de måtte ta det i flere omganger. hun snakket også om å stripe det i flere omganger, for en mer naturlig måte å få håret tilbake. å fortsette å farge etterveksten mørk og vente til du er klar til å klippe deg pinnkort, er ihvertfall en dårlig løsning av frisøren din, ville tatt en prat med vedkommende en gang til, og har hun ingen bedre løsning, ville jeg faktisk gått til andre frisører. du er ikke den første som vil gå fra farget mørkt tilbake til lysere, så det går jo helt klart an.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #11 Skrevet 23. september 2006 jessica simson brittney spears maren flotve ,osv mange med de fargene. :blunke:
lillesky Skrevet 23. september 2006 #12 Skrevet 23. september 2006 Tråden er ryddet. KGs regler. - lillesky (mod)
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #13 Skrevet 23. september 2006 Jeg har blondt hår og brune øyne;) gitt om det er populært!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2006 #14 Skrevet 24. september 2006 jessica simson brittney spears ← nå ser de vel ikke så veldig naturlige ut da. Britney er jo egentlig brunette, og jessica bleker nok håret hun og. Her er jo bilde av britney som barn: britney spears
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå