Gjest Endeligmintur Skrevet 17. januar 2003 #1 Skrevet 17. januar 2003 Vi gifter oss i august og planlegger å reise på bryllupsreise (i 2 uker) rett etter bryllupet. Steder vi har vært inne på tanken på er: Maldivene Seychellene Mauritius Karibien Vi ønsker å reise langt bort, til sol, varme og hvite sandstrender. Sambo har nå begynt å ta kontakt med reiseselskapene men så er det plutselig ettpar ting som dukker opp: 1) Regntid og antall soldager Stedene vi har drømt om har selvfølgelig regntid på den tiden av året. Er det noen som har erfaring fra de Karibiske øyer i august? Er det mye regn? Jeg ser det varierer veldig i katalogene. 2) Prisene ligger på 2500,- pr rom pr natt på hotell. Er dette det eneste reisebyråene har tilgang til eller finnes det billigere alternativer, men som likevel har en bra standard?? Hvis man da skal være borte i 2 uker blir det 35000,- bare for hotellet og det syns jeg er dyrt. Veldig dyrt! Vi er også åpne til å reise fra Sverige. Noen som har gode forslag til sted og reisebyråer som bør kontaktes??
Gjest gleder meg, ikkeloggetpå Skrevet 17. januar 2003 #2 Skrevet 17. januar 2003 Det finnes så godt som bare førsteklasses hotell på de plassene du nevner (5 og 6stjernes m/buttler og sånt) Så da blir det dyrt... Men hva med Tanzania? Der kan dere være med på safari og sånt og veldig fint!!! Det har vi forhørt oss om, og er ikke regntid der i august... Og Thailand skal visst og være fri... Lykke til! Hilsen gleder meg! (som glemte å logge inn)
Gjest Vestlandstausa Skrevet 23. januar 2003 #3 Skrevet 23. januar 2003 Hei hei.. Gratulerer så masse. Skal gifte oss 2. august. Hadde tenkt å reise til kenya, Mombasa, men forrige veke gjekk UD ut å anbefalte folk å ikkje reise til Kenya, Tansania og Zanzibar. endra derfor kursen lenger sør, og no har vi boocka oss inn på reise til Mauritius. Mange av hotella der har store rabattar på hotell for bruda. Verdt å sjå nærmare på. Men vær rask, det er allerede begynt p fylle seg opp på flya. Lykke til... Vestlandstausa.
Tvilling76 Skrevet 24. januar 2003 #4 Skrevet 24. januar 2003 Hei Vestlandstausa, Vi gifter oss 9. august, og sambo er ansvarlig for bryllupsreisen. Vi planlegger å reise til Jamaica eller Mauritius, og lurer på hvilket reisebyrå du har vært i kontakt med som har spesielle tilbud for brudepar?? Så langt har vi ikke funnet noen...
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #5 Skrevet 24. januar 2003 Hei ! Jeg har ikke erfaring med karibien i august, men kan tipse deg om et veldig bra reiseselskap. Wikstrøm Reiser arrangerer turer til østen,karibien osv. Jeg har reist med dem flrer ganger og er kjempe fornøyd. De har god erfaring og er veldig hjelpsomme. Utmerkede hoteller og ofte kampanjetilbud på overnattinger. Kontakt konsulen Bernt Møller dir.tlf 35 90 04 14 www.wreiser.no Vi skal også reise med de på vår bryllupsreise. lykke til zeta5 glemt å logge meg på
Gjest Vestlandstausa Skrevet 24. januar 2003 #6 Skrevet 24. januar 2003 Hei tvilling 76. Du må sjekke hotella om dei har rabattar, ikkje reisebyråa. No sjekka vi berre reise til Mauritius. Men kan nevne ulike reisebyrå du kan sjekke: Marco polo reiser, Select tours, Manta reiser... Vi skal reise med Marco polo reiser, og betaler 40 000,- for et opphold på 11 dagar på 5* hotell, junior suite. På hotellet vi skal bu på er det 50% for bruda, og vi har halvpensjon. Men der er hotell som har 100% for bruda. Vi valgte ikkje det hotellet pga. at vi skal spele golf. Hotellet vi har valgt har egen Championship bane med gratis spel for gjestane. Lykke til Vestlandstausa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå