Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Min datter skal muligens få ny mobil til bursdagen sin om tre uker. Hva er det kuleste, hotteste og lureste kjøpet til en jente på tretten?
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 En av Sony Ericssons walkman mobiler? W810i er visstnok veldig populær for tiden.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Det som er kult er neppe lurt, og det som er lurt er neppe kult En jente trenger neppe alle mulige slags fancy funksjoner, så det lureste er antageligvis ikke en av de nyeste, dyreste. Men de er neppe altså å regne som kule.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 En av Sony Ericssons walkman mobiler? W810i er visstnok veldig populær for tiden. ← Men de er også rimelige stive i prisen. Og hva skal en trettenåring med en sånn mobil? Den har en million funksjoner hun aldri får bruk for innen telefonens levetid. Det er mye billigere å heller kjøpe en mp3-spiller, og så en litt mindre avansert telefon.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 http://www.amobil.no/mobiltester.html Her er en god del tester. Ang. pris, så sa ikke Evelina noe om en eventuell prisgrense, om hun skulle ha en sponsa telefon mm. Og hva vet vel vi om hvilke funksjoner jenta får og ikke får bruk for? Jeg har for lenge siden slutta å forundre meg over den tekniske innsikten til dagens ungdom. Men det var ikke det som var tema her... Jeg støtter meg til forslaget om SE telefoner. De har bl.a. glimrende batteritid, men er det designet som teller mest er det kanskje lurt å gå for et annet merke. Samsung har pene hønsehjernetelefoner(pene utenpå, ikke så mye å skryte av inni), men der er gjerne batteritidien ofret til fordel for å få til å lage telefonen minst og lettest mulig. Det er imidlertid vanskelig å anbefale en spesifikk telefon fordi smak og behag er subjektivt. Jenta di har ikke hintet noe frampå om hva slags telefon hun kan tenke seg? julenissen
miow Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 Samsung har mange ganske fine klapstelefoner, og de ikke helt nyeste er ofte på tilbud til en krone med netcom Youngtalk. Søk litt på Expert og Elkjøp:)
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #8 Skrevet 23. september 2006 Var akkurat innom en telebutikk - der sa de at SE 750i hadde de samme funksjonene som walkman telefonen noen nevner her. Bare at den er litt billigere. Det kan også lønne seg å sjekke strålingen fra telefonen, Dagbladet hadde en oversikt over dette for en tid tilbake. Hvor du finner det nå vet jeg sannelig ikke. På sidene til Statens strålevern kanskje.
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2006 #9 Skrevet 23. september 2006 i utgangspunktet er ikke pris så vesentlig, og jeg vil helst ha en telefon uten abonnement. Jeg vet at hun har sagt et par telefoner hun kunne tenke seg, så klapsegreie er ihvertfall positivt vet jeg... Men jeg har absolutt null peil på telefoner, så jeg er helt blank. Men jeg lurer på om hun kan ha nevnt en Nokia 6101, kan det stemme...? Hva er det i tilfelle?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 23. september 2006 #10 Skrevet 23. september 2006 Hvorfor ikke ta henne med å la henne velge? Mamma er god hun, skulle alltid kjøpe det som var "in" og "kult", og spurte butikkansatte og andre kunder om hva som passer for en tenåring. Men hun endte alltid opp med å kjøpe noe jeg ikke likte, og som ofte var ganske "teit", selv om det kanskje var litt in akkurat da. Dette gjaldt både klær, sko, elektriske duppeditter og andre ting. klaget aldri jeg, men har gikk over til å si akkurat vil jeg ville ha til bursdagen etterhvert.
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2006 #11 Skrevet 23. september 2006 Hvorfor ikke ta henne med å la henne velge? Mamma er god hun, skulle alltid kjøpe det som var "in" og "kult", og spurte butikkansatte og andre kunder om hva som passer for en tenåring. Men hun endte alltid opp med å kjøpe noe jeg ikke likte, og som ofte var ganske "teit", selv om det kanskje var litt in akkurat da. Dette gjaldt både klær, sko, elektriske duppeditter og andre ting. klaget aldri jeg, men har gikk over til å si akkurat vil jeg ville ha til bursdagen etterhvert. ← Fornuftig nok Men jeg vil ha innspill allikevel, jeg.............
Gjest Norwegian Blue Skrevet 23. september 2006 #12 Skrevet 23. september 2006 Nokia 6101: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53700 Finnes visst også i hvit og rosa
Gjest Gjest som også leter Skrevet 23. september 2006 #13 Skrevet 23. september 2006 i utgangspunktet er ikke pris så vesentlig, og jeg vil helst ha en telefon uten abonnement. Jeg vet at hun har sagt et par telefoner hun kunne tenke seg, så klapsegreie er ihvertfall positivt vet jeg... Men jeg har absolutt null peil på telefoner, så jeg er helt blank. Men jeg lurer på om hun kan ha nevnt en Nokia 6101, kan det stemme...? Hva er det i tilfelle? ← 6101 har ikke blåtann eller mp3, spørs hvor lenge hun klarer seg uten det. Nokia 6131 har visstnok mer som passer for unge mennesker.
Gjest Gjest som også leter Skrevet 23. september 2006 #14 Skrevet 23. september 2006 Leser litt her jeg: http://www.dinside.no/data/mobil/
Drua Skrevet 23. september 2006 #15 Skrevet 23. september 2006 6101 har ikke blåtann eller mp3, spørs hvor lenge hun klarer seg uten det. Nokia 6131 har visstnok mer som passer for unge mennesker. ← Jeg har begge deler på min telefon, men jeg hadde klart meg fint uten
Gjest Norwegian Blue Skrevet 23. september 2006 #16 Skrevet 23. september 2006 Man klarer seg fint uten blåtann hvis man har infrarød. Det som er dumt med å ikke ha mp3spiller er at man må ha sånne irriterende polyfoniske ringetoner
Gjest gjesta Skrevet 23. september 2006 #17 Skrevet 23. september 2006 6103 er så og si identisk med 6101, men den har blåtann i tillegg. Stor suksess her i huset i hvert fall, og den finnes jo i femi-jente utgave; den hvite er lekker.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #18 Skrevet 23. september 2006 SPØR JENTA!!! Er helt enig med norwegian blue her. Bare hun vet hva hun vil ha. Utrolig kiipt å få en dyr tlf i gave, som var akkurat den du IKKE ville ha. Da får hu bare dårlig samvittighet, for hu ikke likte den, men hun tør ikke si det til deg fordi du har lagt ned så mye energi i å velge den. Det ender bare med at hun går rundt med en mobil hun irriterer seg over. Kanskje den hun egentlig ønkser seg faktisk koster mindre enn du hadde planer om å legge ut.
Drua Skrevet 23. september 2006 #19 Skrevet 23. september 2006 6111 er også en fin liten telefon, som fås i stilig rosa. Den har mp3 og blåtann. http://www.yatack.no/edoc/product_img/2227...bbb1bdf465db2b9
Gjest Blaze Skrevet 23. september 2006 #20 Skrevet 23. september 2006 Samsung E370 synes jeg er veldig kul til jente:) Når jeg var i tenårene fikk jeg et kort hos pappa hvor det sto at jeg fikk en valgfri telefon under 3000 tror jeg det var:) Ble kjempe glad for den for da fikk jeg velge selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå