Lassie Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Helt plutselig, uten at jeg har gjort om på noen innstillinger, så får jeg ikke lenger sendt mail fra Outlook Express. Jeg får mottatt mailer, jeg får lest mailer, jeg er på internett uten problemer og alt annet på PCen fungerer som normalt. Men i en uke eller to nå, så har denne beskjeden kommet hver gang jeg prøver å sende mail: Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'popn.c2i.net', Server: 'online.no', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Socket Error: 10053, Error Number: 0x800CCC0F Er det noen som har peiling på hva jeg skal gjøre? Irriterende. Jeg har jo en annen mail som jeg får sendt fra, men det er vanligvis OE jeg bruker mest. Så da er det litt irriterende...
Gjest Kaffomann Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Du har vel feil SMTP-server. Hvis du har skiftet leverandør, må du endre SMTP-server i mail-klienten din, slik at du bruker den som tilhører internettleverandøren din (f. eks. Telenor).
Lassie Skrevet 23. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2006 Jeg har ikke skiftet leverandør på mange år, jeg... Jeg har hatt Telenor nå i flere år.
Gjest Kaffomann Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Nå bruker jeg ikke OE, men se om du finner ut hva som står på SMTP-server. Telenor skal vel ha smtp.online.no, så vidt jeg vet.
Gjest Lea Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Jepp. Det er nok SMTP som er feil. Telenor han smtp.online.no som utgående, så du kan jo se om det er denne som er feil satt opp hos deg. Det er jo mulig at Telenor har gjort noen endringer på et eller annet slik at du må endre.
Lassie Skrevet 23. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2006 Jeg fikk til!! Tusen takk! Det sto bare online.no på min, ikke smtp. :-D Nå får jeg sendt mail, hihi!
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 23. september 2006 #9 Skrevet 23. september 2006 Ser at problemet er løst, men legger til en link til telenor der det står om forandringene. Nye epostservere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå