Gå til innhold

sexolog


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest DaYdReAm

jeg har funnet ut at jeg har lyst å bli sexolog, jeg har lett på internet, og bibliotek, men jeg har ikke funnet ut hvilken utdannelse jeg trenger,+ karaktersnitt.noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Khalid HAgen

www.hia.no (høgskolen i agder) har svaret på et par av spørsmålene dine, i hvert fall.

Der jobber Elsa Almås og ektefellene hennes (Espen og Ester), og studiet er i gang.

Dæven, i dag er jeg seriøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hege slettet mitt innlegg, ser jeg?

Mener du dermed at egen sex-erfaring IKKE er viktig for å bli en dyktig sexolog? Og jeg sa ikke at DET ALENE var grunnlag nok.

Jeg snakker i blant i et folkelig språk, ønsker du at språket her inne skal være så "jålete" at folk reserverer seg mot å delta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg snakker i blant i et folkelig språk, ønsker du at språket her inne skal være så "jålete" at folk reserverer seg mot å delta?

"Folkelig språk" er det samme som grovt, støtende, ubehøvlet og harry.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Khalid Hagen

Kjære Gjest!

Interessant at du tror sexologistudiet stort sett handler om p**ing.

Det blir spennende å se hvilken dokumentasjon du legger ved en eventuell søknad... :hoho::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Du bør nok først utdanne deg til lege eller psykolog, deretter ta en tilleggsutdanning i sexologi. Et laaangt studie, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gud-og-hvermann

Jeg gjør et forsøk til:

"Folkelig språk" er det samme som grovt, støtende, ubehøvlet og harry.

Milla

Stopp en halv her, Milla Q. I slike tilfeller, er det lurt å føye til et "mener jeg".

Du skal ikke generelt karakterisere "folkelig språk" med de salvene der, syns jeg. Vi har altfor mye jålete, kjedelige, selvopphøyede mennesker rundt omkring, vi trenger ingen flere fargeløse mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Du skal ikke generelt karakterisere "folkelig språk" med de salvene der' date=' syns jeg. Vi har altfor mye jålete, kjedelige, selvopphøyede mennesker rundt omkring, vi trenger ingen flere fargeløse mennesker.[/quote']

Å snakke normalt uten å legge inn grove ord i annenhver setning er ikke det samme som å være kjedelig og jålete. Folk som snakker "rett fra levra" i enhver sammenheng er folk som helst burde holde seg på bygda.

Begrepet folkelig er negativt for meg. Å være folkelig betyr at du går i joggedress, spiser grillpølser, liker DDE og resten av setningen er slettet, upassende og usaklig kommentar - Misty

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaYdReAm

hege: trodde jeg også. jeg er ferdig med 3 år på videregående, og jeg så at det gikk an å ta sexologi som studie på høgskolen i agder. er dette en begynnelse?viss jeg først må utdanne meg som lege eller sexolog blir utdannelsen veldig lang ja....eneste vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaYdReAm,

på hjemmesidene til høgskolen i agder www.hia.no/studier/, står sexologi oppført som et påbyggingsstudium. dermed stemmer det nok at du ikke kan begynne direkte på dette. men om det finnes flere veier fram enn via medisin- eller psykologistudier, det kan helt sikkert studieveilederen ved høgskolen i agder svare deg på

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Skulle akkurat til å skrive det samme som Liten- det er nok ingen her som er sexologer og dermed ingen som kan hjelpe deg. Men HiA er den eneste Høyskolen i landet som har dette studiet og de har oversikt over opptakskrav ol. Flotte hjemmesider har de også- det er lett å navigere seg rundt.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Innlegget er tatt bort, da det fortsatt ikke skal dreie seg om brukeres språkbruk og hva andre brukere mener om dette. Vær så snill å holde dere til tema. - Misty (moderator)

Beklager å være så off-topic, men ble litt provosert her, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...