Gå til innhold

Ønsker å høre erfaringer fra borgerlig vigsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble deres dag? Bilder?

Hilsen en som ønsker å gifte seg borgerlig og enkelt. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss i tinghuset i oslo en lørdag i september i '01.

For å få litt av "kirkegulveffekten" hentet pappa meg og forloveren min hos frisøren rundt hjørnet, og så gikk vi gatelangs bort til tinghuset der alle våre venner og familie sto og ventet. Jeg i mammas hvite brudekjole med slep :ler: Kjempestas.

Seremonirommet de brukte var stort nok til at alle våre 50 gjester kunne være med inn, de sto, men tror mange kunne ha sittet.

Vi hadde ikke lagt inn noe ekstra underholdning, synes selve vielsesritualet er det viktigste og ikke trenger noe pynt. Folk var jo der for å se oss bli gift. Men ringbytte og kyss hadde vi.

Deretter fortsatte det omtrent som "standard", hilsninger utenfor seremonirommet, paljettkasting (passet denne brura perfekt med glitter og stas :D ) på plassen foran tinghuset da vi kom ut, champis, pyntet bil osv.

Når det gjelder vielsen var det aldri noe spørsmål for oss om det skulle gjøres borgerlig eller ikke. Enkel seremoni men med stor fest i etterkant passet oss også utmerket. Det var en fantastisk dag.

:D

Lykke til Krf.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er så heldige at vi kjenner en dommerfullmektig, og han viet oss i en privat borgerlig seremoni i selskapslokalet. Alle gjestene var til stede. Vi hadde levende musikk, innmarsj med pappa, ringbytte og kyss og hele greia. I tillegg leste forloverne dikt/tekst. Det ble en superfin, høytidelig og personlig vielse. Etterpå var det gratulasjoner fra alle og champagne - og så stor fest. Anbefales på det varmeste - og selv om du evt. ikke kjenner noen dommer tror jeg (som Klips også forteller) at du kan få til noe som dette også på Tinghuset. Men når vi hadde mulighet til det, var det perfekt å ha vielsen der selskapet var - flotte lokaler, og i tillegg null dødtid for gjestene mellom vielse og middag.

Du trenger altså ikke kirken som ramme for å lage en flott vielse - så føler dere at borgerlig vielse er det rette for dere, så gå for det! :D Det krever bare litt mer planlegging i forhold til evt. musikk etc.

Skrevet

Vi gifte oss i Nordmøre tingsrett i Kristiansund i somras.

Vid själva vigselcermonin var det bara jag och min man närvarande samt våra mammor som vittnen. Utanför vigselrummet dök min svägerska och svåger upp för att videofilma, vi ordnade med de svenska pappren (jag är svenska, min man är norrman) och lämnade tingsretten.

Innefrån byn åkte vi båt tillsammans med våra papport till hytten/sommarhuset där alla andra gäster stod och väntade på piren/molon. Våra mammor hade hunnit åka dit med bil medans vi åkte båt. Det blev ett lite speciellt mottagande och vi gick upp på gräset för att dricka champagne i hagen, ta foton och mingla lite innan middagen började.

Vi var 12 vuxna och 6 barn vid vårt bröllop, hade bara familjen närvarande och alla han träffas och umgås. Min familj hade inte träffat hans familj innan vi gifte oss. Dessutom var det långt att resa för de svenska gästerna.

Läs mer på vår bröllopssida? http://bolgabryllup.tripod.com

Skrevet

Vi giftet oss borgelig den 17. august 2002, og det passet oss perfekt. Vi giftet oss på en lørdag, og der er å foretrekke i og med at du da ikke risikerer å møte på andre som ikke har samme lykkelige erend som dere har ( møte i skifteretten eller lignende).

Vi hadde heller ikke noe annen underholdning. Vi hadde bare sermonien, ringbytte og kysset. Men det var ca 30 stk som kom og så på oss, og det var koselig, og da ble det bildetaking osv etterpå.

Vi hadde vel et tradisjonelt bryllup, med unntak av sermonien.

Gled deg, dagen blir så stor som dine følelser lar den bli. Vår ble helt enormt stor følelsesmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...