Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Jeg har en leilighet uten lån. Jeg vet jo ca hvor mye den er verdt utfra hva tilsvarende leiligheter i strøket har gått for. Men jeg vet jo ikke hva jeg vil ende opp med etter en budrunde...Problemet er jo at jeg ikke får en krone i lån siden jeg er student. Hvordan skal man klare å løse en slik situasjone, må jeg selge leiligheten først og flytte hjem til mine foreldre før jeg kjøper meg noe nytt? Hvordan er det vanlig å løse dette. Og selv om man får lån til nye leilighet, så vet man jo aldri hvor mye man får for den leiligheten man selger. Gir banken en forpliktelse om å utvide lånesummen hvis man ender opp med å ikke ha nok til å betale den nye leiligheten oga for lav salgssum?
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Jeg vet egentlig ikke, men regner med at du bør få taksert leiligheten og så tar banken utgangspunkt i det når det gjelder lån? Og så tror jeg at man kan få et forbehold når man byr på en bolig, om at en får solgt sin egen...
Arwen Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Med slike forbehold er det få selgere som takker ja, da takker de heller ja til det budet som er nest høyest.
Gjest Lea Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Om man skriver "Med forbehold om finansiering" på budskjemaet, så betyr det ofte det samme som "Har ikke penger". Det anbefales ikke, Da ville jeg heller fått en takst på leiligheten. Banken må vite hva du evt. har av egenkapital før de kan gi deg lån (dersom du ikke har inntekt).
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Om man skriver "Med forbehold om finansiering" på budskjemaet, så betyr det ofte det samme som "Har ikke penger". Det anbefales ikke, Da ville jeg heller fått en takst på leiligheten. Banken må vite hva du evt. har av egenkapital før de kan gi deg lån (dersom du ikke har inntekt). ← Jo, jeg har inntekt, men siden jeg er aleneboer har jeg ikke høy nok inntekt. Men selv om man får takst på leiligheten så er man jo ikke sikret å få denne summen på det åpne markedet. Så det betyr altså at jeg enten må flytte hjem til mine foreldre en periode etter jeg har solgt leiligheten jeg har nå ellers så er jeg stuck her jeg bor?
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Du kan jo selge den med overtakelse en stund fram i tid (3-6 mnd). Da vil du få tid til å finne noe nytt, så du eventuelt kan slippe å flytte inn til foreldrene dine mens du leter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå