Gå til innhold

Kombinere amming og flaske

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanna_*
Skrevet

Er gravid med masse jeg ikke vet ennå, så jeg håper det er greit å stille spørsmål mange sikkert synes er dumme :)

Når lillegutt blir født har jeg tenkt å amme om jeg får det til, men vil samtidig venne han til å kunne ta flaske ved behov. Har en sykdom som gjør at pappa'n av og til vil måtte ta nattmating blant annet. Men hvor gammel må han være før vi kan prøve å la ham ta flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere bør ha ammingen noenlunde på plass, ellers kan det være han nekter å ta puppen siden det er lettere med flaske. på den andre siden bør dere ikke vente for lenge, da kan han nekte å ta flaske. pass på at det er mannen din som gir flaske helt fra begynnelsen av, ellers kan han nekte å ta fra andre enn deg.

vi begynte da hun var 3 uker, og har gitt henne flaske minst to ganger i uka etter det (jeg pumper). hun veksler bra mellom flaske og pupp :)

Skrevet

Hvis dere kommer raskt i gang med ammingen uten problemer kan dere jo små smått begynne med flaske ganske tidlig.

Jenta vår var kun 6 dager da hun fikk flaske første gang, jeg måtte ta en muntlig eksamen så pappa'n måtte fint klare seg alene noen timer med lille gullet :)

Det gikk helt fint å gi pupp igjen da jeg kom tilbake..

Babyer venner seg fort til ting ;)

Skrevet

Tommelfingerregelen er fire uker. Hvis du får det til er det mest optimale å pumpe og fryse ned. Ikke minst for å holde melkeproduksjonen oppe. Jeg ville anbefale deg å snakke med sykehuset og helsesøster og be om å få særskilt oppfølging. De kan være veldig flinke til å veilede.

Skrevet

Jenta vår har tatt alt som kom inn i munnen hennes, siden hun var 14 dager gammel ;)

Men jeg ville nok ventet til ammingen var i orden før flasken ble tatt i bruk. Dumt å ende opp med flaskebarn, hvis man ikke vil det..

Skrevet

Da min yngste sønn var 5mnd fikk jeg beskjed om å begynne med flaske som tillegg til puppen pga at han ikke la på seg.

Men det gikk ikke lange tiden før han nektet å ta puppen fordi flasken er lettere å drikke av.

Så kan du unngå det så vent lengst mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...