Catlin Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Jeg innser at nå er det på tide at stellebordet oppå vaskemaskinen må vike for en tørketrommel. Med 3 unger har jeg et plassproblem når det gjelder å tørke klær inne. Men hvilken trommel skal man kjøpe? Her er jeg fullstendig grønn. Jeg har mulighet til luftekanal ut. Men er det likevel kjekt med en kondenstrommel? Eller vil jeg få et fukt problem på badet. Hva er fordelen / ulempen. Hvilke funksjoner er kjekke å ha?
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 I hvertfall en slik tidsinnstillingsfunksjon som gjør at trommelen bare går til tøyet er tørt, og ikke lenger. Vår trommel (kondens) mangler dette, og det irriterer meg grenseløst.
Catlin Skrevet 22. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2006 I hvertfall en slik tidsinnstillingsfunksjon som gjør at trommelen bare går til tøyet er tørt, og ikke lenger. Vår trommel (kondens) mangler dette, og det irriterer meg grenseløst. ← en slags sensor? Hm. Smart ! *noterer*
Octavia Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Dersom du er superflink klessammenleggerske kan du ha en liten pipelyd når klærne er tørre og klare til å bli lagt sammen i varm tilstand for minst mulig krøll. - Akkurat den funksjonen var kjekk å ha den første uken. Siden har jeg ikke brukt den. Jeg har en trommel med mange program, men jeg bruker bare det ene. Mesteparten av klærne jeg har er bomull.... Det viktigste er, som Elphaba skrev, at den stopper av seg selv når tøyet er tørt, så slipper du gjettelek om hvor lang tid det tar. Jeg har forresten en tidsinnstilling som er kjekk å ha. Jeg kan bestemme at trommelen skal starte om f.eks. 9 timer, så gjør jeg det klart om kvelden, og så går maskinen om dagen når jeg er på jobb. Skulle det mot formodning begynne å brenne i trommelen, så er det greit å ha planlagt at det ikke skal skje når vi sover.......
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 At den stopper av seg selv er det viktigste, og for meg har det vært vesentlig at jeg kan velge mellom å tømme vannbeholder selv eller ha slange rett i avløpet, for min trommel har bodd mange steder med forskjellige behov. Min har også "hundre" program, men jeg bruker bare ett uansett.
Nella Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Elektronisk står det på de lappene/beskrivelsene av de maskinene som stopper av seg selv. (står også tørt,skaptrøt, stryketørt osv istedet for 60,90min osv) Så en elektronisk kondens er bra. Det sparar du også endel strøm på. Om du har 6 kg vaskemaskin bør du ha det på trommelen også. Utsatt start er genialt for da kan du legge det over om kvelden å ha det ferdig om morran. Slipper å ligge å bli skrukkete. Har du sluk du kan legge en slange til er det greit å ha muligheten til å koble på slange så slipper du å tenke på å tømme beholder. Har du display på vil den også vise resttid (tar en 20 minutters tid før den viser ganske nøyaktig tid) og på endel maskiner så er det sånn at de går et par runder innimellom i en time etter at programmet er ferdig slik at tøyet ikke skal ligge å bli skrukkete.
Blueberry Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 Jeg har AEG Lavamat Update, og er knallfornøyd! Kan aldri tenke meg å bytte den ut. Den har alt det som Nella skriver, og jeg må si at jeg faktisk bruker flere av programmene. Bruker særlig mye funksjonen for utsatt start både på tørketrommelen og på vaskemaskina. Og så er det utrolig praktisk med den sensoren som stanser maskina når klærne faktisk er tørre. Og jeg kan velge hvor tørt jeg vil ha det, praktisk å ha det ekstra tørt når det skal brukes rett etter at det er ferdig, mens det kan være mer økonomisk med skaptørt når det skal i skapet etterpå, eller stryketørt når det skal strykes først. Gjør det hele veldig greit! Kjekt å ha display også. Har du luftekanal og ikke har tenkt å flytte de neste 10-20 årene (hva er levetid på en tørketrommel?) så er det ikke vits i å kjøpe kondenstrommel mener jeg. De er jo dyrere, og er mer for de som ikke har direkte utlufting, som oss som bor i blokk f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå