Gå til innhold

Drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har tittet i db mi ser at jeg er i ferd med å flytte til Drammen, det jeg lurer på om er om dere kan komme med tips i forhold til:

- steder å trene

- pub man kan se fotball

- utesteder for folk rundt 25 år

- koselige puber

- koselige kafeer

- friluftsområder (har blitt tipset om spiralen)

og mere til :-D

På forhånd takk!! :bukke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt jeg ikke går noe særlig på utesteder da :tommel:

Skrevet (endret)

Det er en utmerket lakseelv i Drammen. ;)

Endret av Tyr
Skrevet
Det er en utmerket lakseelv i Drammen. ;)

Oi, da blir sambo ennå mer fornøyd!!! :-D

Skrevet

Jeg vet at det er mange broer i Drammen... Og at de har en fin suite øverst på First Hotell...

Og kjekke brannmenn

Skrevet

Det skjer store forandringer i Drammen for tiden, og byen begynner å få et skikkelig estetisk løft.

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...ID=732577455660

Nå er det et par år siden jeg har vært i Drammen, men jeg husker godt vennligheten. Stresset og maset man opplever i Oslo finnes ikke i Drammen.

Jeg har hørt at de har lagd sandstrand langs hele elva, så folk kan ligge i byen og sole seg.

Drammen ble før kalt Norges styggeste veikryss, men når arbeidene blir ferdig, kan den nok konkurere med Norges flotteste by.

Det bygges mye i Drammen for tiden, og prisene er på vei oppover.

Skrevet

Og her i heimen sier man fremdeles 'heller en dram i timen, enn en time i drammen.' :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Yvonne: :ler:

Det ser jo faktisk ikke så verst ut :tommel:

Kanskje det kan bli ennå bedre enn forventet. Jeg har tross alt bodd i Aurskog-Høland en periode så jeg stiller ikke så høye krav :ler:

Også bygges det ny kunnskapsby der så der kan det jo bli mulighet for videreutdanning :)

Skrevet

Sykehuset i Drammen har et høyt faglig nivå, så hvis du skal ha ny jobb kan det være et alternativ.

Skrevet
Sykehuset i Drammen har et høyt faglig nivå, så hvis du skal ha ny jobb kan det være et alternativ.

Har allerede sikta meg inn på ett par aktuelle avdelinger, skal sende generelle søknader i løpet av neste uke :)

Skrevet

Drammen er bra. Den ligger ved fjorden, så sol og bading er kort unna. Vil man på ski om vinteren, så tar det ikke mye mer enn en halvtime til Kongsberg.

Nebbursvollen blir aldri det samme :ler:

Skrevet
Drammen er bra.  Den ligger ved fjorden, så sol og bading er kort unna.  Vil man på ski om vinteren, så tar det ikke mye mer enn en halvtime til Kongsberg.

Nebbursvollen blir aldri det samme :ler:

Har ikke vært der på over 10 år jeg :overrasket:

Skrevet
Har ikke vært der på over 10 år jeg  :overrasket:

Drammen, Kongsberg eller Nebbursvollen?

Skrevet

Jeg bor i nabo kommunen til drammen, og jeg drar aldri til drammen med mindre jeg MÅ!, og da skal det jaggu være viktig!

Jeg liker ikke den byen i det hele tatt!Syns det er altfor mye tull der.

Utelivet er sikkert greit, har aldri vært ute på byen i drammen, men det lille jeg har hørt var nok til at jeg ALDRI kommer til å forrandre mening om drammen!

Nå prøver jeg et desperat forsøk på å komme meg lenger vekk fra drammen, uten at det skal gjøre familien min noen ting.. og deter jo ikke så lett da.. hehe...

Eneste som kan vøre greit med drammen er Magasinet! det er vel det!

Skrevet
Jeg bor i nabo kommunen til drammen, og jeg drar aldri til drammen med mindre jeg MÅ!, og da skal det jaggu være viktig!

Jeg liker ikke den byen i det hele tatt!Syns det er altfor mye tull der.

Utelivet er sikkert greit, har aldri vært ute på byen i drammen, men det lille jeg har hørt var nok til at jeg ALDRI kommer til å forrandre mening om drammen!

Nå prøver jeg et desperat forsøk på å komme meg lenger vekk fra drammen, uten at det skal gjøre familien min noen ting.. og deter jo ikke så lett da.. hehe...

Eneste som kan vøre greit med drammen er Magasinet! det er vel det!

Øhm... takk for din meningsytring, men den svarte vel ikke helt på spm mine :)

Skrevet
Dere som har tittet i db mi ser at jeg er i ferd med å flytte til Drammen, det jeg lurer på om er om dere kan komme med tips i forhold til:

- steder å trene

Sats, akropolis, elixia.. Er vel et par rene helsestudioer også, som jeg ikke kan navnet på..  :sjenert:

- pub man kan se fotball

De gangene vi skal se fotball på skjerm i drammen drar vi på... argh! husker ikke navnet akkurat nå.. En pub på strømsø.  :forvirret:  ;)

- utesteder for folk rundt 25 år

Er vel Cabana og Glass som er "over 25" steder, mens Pigen, Jonas B osv er også veldig koselige steder å sitte. Goggen Sportsbar er overfylt av folk i alle aldre (20+), men også en morsom plass å være. Picasso har live-musikk i bakgården ofte, og er en koselig kafé med mye folk.. I Engene like ovenfor Bragernes torg ligger det utesteder på rad og rekke, Galleriet (heter ikke det Markus ellerno nå) XL, Henriks osv.. Her er det mye dansing, mange utlendinger og fjortissfyll. Henriks har et rimelig blanda klientell, men billig hvitvin ;)

- koselige puber

hmm... kommer ikke på rene puber som jeg liker meg på, men Pigen, Cabana, Jonas er koselige steder med 23+ i helgene.

- koselige kafeer

Lerretet, Pigen, Jonas.. Hehe =) Picasso, Moksha (kunst og kaffe), Kaffe & Krem m.f.

- friluftsområder (har blitt tipset om spiralen)

Spiralen som du sier, Drammensmarka har jo kjempeområder hvor du kan gå leenge uten å komme til nye steder. Landfallhytta og innover der.. Åspaviljongen, Fra Konnerud og innover skauen... Masse flott i drammen =)

og mere til :-D

På forhånd takk!! :bukke:

Drammen har blitt en flott by!! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...