Gå til innhold

mollusk


Gjest Gjest_helle_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Løvinnen_*

Min datter hadde endel av dette når hun var rundt

4 år. Spesielt i skrittet (øverst på låret,like under

kjønnsorganene)

Legen vi var hos sa hun kunne fryse de vekk,evnt.

skrape litt på de,men anbefalte oss å se om det

gikk bort av seg selv.

Det gjorde de også,forsvant av seg selv,ca

3 uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollusker forsvinner stort sett av seg selv. Men det kan ta lang tid. Datteren min hadde noen mollusker, og de forsvant av seg selv etter en knapt år. De klødde litt før de forsvant, og jeg smurte med sinksalve, det lindret. Selv hadde jeg aldri hatt mollusker, så jeg ble selvfølgelig smittet. Men jeg fikk bare én eneste mollusk, ved siden av det ene kneet.

Til gjengjeld hadde jeg den i nesten to år, og den ble ganske betent en stund før den forsvant. Dette er vanlig. Molluskene inneholder noen hvite korn, og det er i dem viruset sitter. Disse ble avstøtt sakte men sikkert, og jeg smurte med sårsalve hver dag i en tre ukers tid før hele mollusken endelig var borte. Så det var noe styr, det der.

Håndhygiene=superviktig!

Edit: tilføyelser...

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår datter hadde mollusker i over to år, og hun hadde mange, rundt 25-35 stk. Det var mest på rompa, nedover lårene og i knehasene. Vi fikk Wartec hos legen, et liniment som egentlig skal brukes på kjønnsvorter. Legen ville ikke skrape på henne, jeg vet ikke hvorfor.

Jeg penslet henne på molluskene i to-tre dager, og det virket som de skulle tørke inn. Men da turte jeg ikke å pensle mer fordi huden var blitt temmelig sår, selv om jeg var nøye å ikke komme utenfor.

Men etpar måneder etter det begynte de plutselig å svelle av seg selv, og så ut til å være skikkelig betente. Jeg bestilte legetime til henne, men fikk selvfølgelig ikke time før nesten en uke etterpå. Og da var alle molluskene borte. Men hun har ganske mange små arr etter dem.

Sønnen vår hadde også noen få på halsen, et års tid før jentungen fikk det. Legen skrapte vekk de største, og da forsvant resten også.

Endret av Spoven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt mollusker som har forsvunnet av seg selv etter et halvt års tid, og vi har hatt mollusker som har blitt så betente at de måtte skjæres bort.

Vil anbefale å la dem være i fred, med mindre de blir betente. Da bør du kontakte lege. Sønnen vår fikk en som var så betent at det så ut som en liten plomme på leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mor_*

Jentungen fikk mollusker for et 3 måneder siden. Fikk til råd å gi henne et naturpreparat som heter Remasan. Det har virket kjempebra. Nesten alle er blitt borte, og de få som er igjen holder på å skrumpe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen på innsiden av låret når jeg var liten, og mamma tok en pinsertt og kløp de av :(

Det var fint med bamsen min da

Det var jaggu tøft, de er innmari smertefulle! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest thelife

Gammel tråd... MEN jeg har noen mollusker. En litt stor på det ene øyelokket (PLAGER MEG) og 2 mindre på det andre øyelokket. Har også en på hånda. Åssen fjerner jeg disse? De på øyelokkene gjør jo dritvondt. Det er så stygt:( Den største på øyelokket har kommet for en liten stund siden, de andre har jeg hatt lenge. Spesielt den på hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også mollusker da jeg var liten, på kne, innside av lår, etterhvert også på innsiden av albuene og siden av magen. Gikk til legen og fikk små kanyler og sånn vanlgi hvite tape. Så stakk jeg (først mamma, så ble jeg vant til å gjør det selv for det er mindre vondt en enn vanlig blodprøve) et lite hull i alle molluskene og skviste ut innholdet, og tapet igjen med plaster. Det funket som bare det og det var såååå dilig å bli kvitt det! Husker jeg følte meg som et monster....har bare to arr igjen fra flere mollusker n, og det vr de største....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...