Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort. Jeg (mann) er sammen med en jente 1 år. Vi er tyveårene og vi bor ikke sammen. Hun har en barndomsvenninne som sliter med stoff. Nå har også typen til barndomsvenninnen gjor det slutt så hun har det ikke bra og sliter veldig.... Jeg vet at dama mi støtter henne 100% og hjelper henne, noe som er veldig bra.

Nå har dama mi vært med henne hver helg, fredag, lørdag og søndag i over en månedstid. Hun har i perioder bodd hos dama. Pluss at hun har en masse fagoppgaver på skolen som må ha gjort og jobber ved siden av, så vi har gått fra å vært med hverandre 4-6 ganger i uken til 0-1 ganger i uken på nullkomma niks. Så derfor synes jeg det er så rart at hun ikke kan prøve å prioritere litt bedre, altså prøve å få litt tid til meg også. Eller er jeg bare bortskjemt og overreagerer?

Nå har vi ikke vært med hverandre siden torsdag forrige uke. Ringte i stad og spurte hva hun skulle i kveld. Da kom venninnen igjen. Du blir vel opptatt i mårra også da vel, sier jeg. Ja, det ble hun. Jeg skjønner at hun må stille opp for hun for hu har det ikke bra. Begynner hun med stoff igjen kan det bety døden for hun.

Fikk en mld i går om at hun nå var dritt lei alt arbeidet, savnet meg masse og utrolig glad i meg og at hun vet at det er lenge siden og at ting begynner å roe seg neste uke. Det var veldig hyggelig, men off vet ikke helt jeg, savner henne like mye tilbake. Er sikkert bare litt frustrert nå..... Får vel bare bite i det sure eplet og håpe på at det blir bedre tider igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår godt at du savner kjæresten din, og jeg tror kanskje du bare må vente til hun får bedre tid til deg. Akkurat nå trenger vel denne venninnen mest oppmerksomhet, selv om kjæresten din også savner deg. Jeg håper bare at kjæresten din ikke er den eneste som hjelper denne venninnen, det høres ut som hun kunne ha godt av profesjonell hjelp. Det er best for henne, og også best for kjæresten din og deg. Det er ikke godt å være alene om å ta seg av et menneske med såpass alvorlige problemer. I mellomtiden foreslår jeg at du bare gjør som du har gjort hittil, og viser at du er der selv om dere ikke sees så ofte. Synes du høres ut som en ålreit kar :)

Skrevet

Enig med Ciara. Det høres ut som om det er litt vel stort ansvar som har blitt lagt på kjæresten din. Hva med familien til venninnen? Eller andre? Når ting roer seg litt ned og du får bedre tid med kjæresten din hadde hun sikkert synes det hadde vært hyggelig å bli tatt litt vare på selv. Skjem henne bort :)

Skrevet

Aldri be henne velge mellom deg og en hun er glad i som har det vondt.

Skrevet

Eller er hun blitt lei meg?

hva ville dere gjort hvis DU var kjæresten min og hadde en slik venninne?

Skrevet
Eller er hun blitt lei meg?

hva ville dere gjort hvis DU var kjæresten min og hadde en slik venninne?

Hun har nok ikke blitt lei deg hvis hun ringer og sier at hun savner deg. Ikke belast deg selv og henne med slike tanker nå. Hvis jeg hadde vært kjæresten din ville jeg nok gjort akkurat som hun gjør, selv om jeg var veldig glad i deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...