eileen_fan Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Tenkte å prøve meg på litt baking, og gikk til innkjøp av en silikon form (billge spar kjøp model). Men når jeg kom hjem så begynner jeg å lure på om den vil kunne avsette smak i brødet. Og hva med giftstoffer fra silikonen. Erfaringer, info anyone? Eller er det bare tull å tenke i de baner?
Arkana Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Jeg har ikke opplevd annerledes smak av kaker bakt i silikonformer i forhold til kaker bakt i "vanlige" former.
Lady_Sharon Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Ikke la kake sittene i formen for lenge da får man silikonsmak på kaken. Jeg har sluttet med å bruke de. Har lært meg en teknikk for å få kakene ut av alle slags formene og siden det fungere så bra trenger jeg ikke lenger disse silikonformene eneste fordel med de er at du kan lage kaker i mikroen men må si at jeg syns at det smaker grusomt;)
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Silikonformene hadde vel blitt forbudt ganske kjapt om de utskilte giftstoffer. Med så mye kjøkkenutstyr med silikon det har blitt de siste årene, vil jeg tro Mattilsynet hadde vært på pletten for lenge siden om det var noe å bekymre seg for.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Ikke la kake sittene i formen for lenge da får man silikonsmak på kaken. Jeg har sluttet med å bruke de. Har lært meg en teknikk for å få kakene ut av alle slags formene og siden det fungere så bra trenger jeg ikke lenger disse silikonformene eneste fordel med de er at du kan lage kaker i mikroen men må si at jeg syns at det smaker grusomt;) ← Kan du dele den teknikken med oss andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå