Gå til innhold

Trenger hjelp av dere i.d.folk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var å skulle kikke på i.d.makeup i dag, og ble veldig usikker på valg av farge på foundation. Har alltid tenkt at huden min er ganske lys, og at jeg dermed måtte ha en av de lyseste fargene, hva heter de nå.... light eller fairly light? Men dama i butikken mente jeg måtte ha medium fordi denne var en kald farge, mens de andre to var mer gule. Og jeg så jo at når pudderet kom på huden så var det ikke så mørkt som det så ut i boksen.

Dessverre så virket det ikke som om denne ekspeditøren var en superekspert i i.d.....hun visste ikke hva en skulle bruke mineral veil til, for eksempel. Hun mente også at det ikke fantes lysere kald farge enn medium, stemmer dette? For jeg så vel egentlig også at de andre ble litt gule til meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er ikke nr. 2 kald, da? Jeg har 2.3 Medium Beige, men den er helt klart varm i fargetonen. 1.2 er i hvertfall gul.

Mineral Veil ville jeg unngått hvis du da ikke har hud som veldig lett blir blank. Det matter, men samtidig tørker det ut huden, synes jeg.

Endret av Elphaba
Skrevet

Fair er den lysest og er en kald farge med rosa undertoner, kan fort bli litt grå. Når jeg brukte i.d blandet jeg Fair med Medium og regulerte blandingen etter årstiden og hudfarge. Ren Medium om sommeren - nesten ren fair om vinteren.

Har enda ikke vært borti en hudpleiesalong hvor de solgte i.d og faktisk hadde peiling, Kan kun være uflaks men det er litt rart med tanke på hvor mye mer de hadde solgt hvis de hadde litt bedre oversikt.

De har nettopp begynt med kits med Fair så jeg vet ikke om det er mulig å få i Norge. Standardsettene har vel enten Light + Fairly Light eller Medium + Medium Beige. Men jeg kan ta feil på dette.

Skrevet

Må bare legge til for ordens skyld.

Fair og Medium er kalde med rosa

Light of Fairly Light er lyse med gult

Medium Beige betegnes vel egentlig som nøytral men er en sånn kjempebag som veldig mange kan bruke.

Skrevet

Ok, da ble jeg kanskje liiiitt klokere..... Da bør jeg enten bruke fair eller medium antakelig, men kan ikke huske at jeg så en som het fair. Får kanskje gå et annet sted for å få en second opinion. For jeg må nok ha en med kald tone i hvert fall. Men er det noen av dere som bruker medium og kan si om dere synes denne er ganske lys eller ikke?

Skrevet

Tusen takk! Men lurte på en ting til; på denne siden stod det at 2 gram var normal størrelse, mens på beatybridge selger de jo 9 gram. Hvilken er den størrelsen en finner på de fleste utsalgssteder?

Skrevet

9g er den de selger på hudpleiesalonger ol.

På nettstedene er det litt forskjellig men som regel omtales 2g som normalt og 9g som Large.

2g er den størrelsen som du finner i sett med koster, warmth ol. Der er forsåvidt en helt grei størrelse å begynne med skulle du være usikker på fargen (selv om prøver er enda bedre).

Tror ikke du får kjøpt 2gs hos hudpleier.

Skrevet

9 gram er vanlig størrelse, den koster ca 400 kroner hos hudpleier. 2 gram er den lille boksen man gjerne får i slike prøvesett.

Skrevet

Flott, da vet jeg det! Tenker å bestille hos enten colorfulsprinkles eller beautybridge, noen som har en formening om hvor det er best å gjøre det fra? Tenker pris, porto og hvor kjapt en får pakken...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg trodde faktisk at jeg måtte ha en av de lyse nyansene, da jeg er ganske lys i huden (men ikke påfallende blek). Jeg endte opp med medium beige, og dette ser veldig naturlig ut på meg. Dette til tross for at jeg tror jeg har rosa undertone i huden (og jeg har hørt at medium beige er mer gul).

Skrevet
Flott, da vet jeg det! Tenker å bestille hos enten colorfulsprinkles eller beautybridge, noen som har en formening om hvor det er best å gjøre det fra? Tenker pris, porto og hvor kjapt en får pakken...

Jeg har god erfaring med beautybridge i allefall.

Fort, bra side og grei frakt ($9.00). :)

Skrevet
Jeg trodde faktisk at jeg måtte ha en av de lyse nyansene, da jeg er ganske lys i huden (men ikke påfallende blek). Jeg endte opp med medium beige, og dette ser veldig naturlig ut på meg. Dette til tross for at jeg tror jeg har rosa undertone i huden (og jeg har hørt at medium beige er mer gul).

Den samme bruker jeg og jeg har gule undertoner i huden, men den er ganske nøytral. Tror den passer nesten alle. Kanskje ikke de mørkeste eller de blekeste, men mange. :)

Skrevet

Vet dere om den er veldig mye lysere enn medium?

Skrevet
Vet dere om den er veldig mye lysere enn medium?

Den er vel ikke lysere, men har en annen undertone. Mer gulaktig.

Skrevet

Oki, har bestemt meg for å ta en tur til byen i morgen og høre med en hudpleieklinikk der det sannsynligvis er noen som har peiling. Sier hun det samme som jeg fikk høre i dag blir det medium, hvis ikke kan det bli medium beige. Tusen takk for all hjelp!

Skrevet

Nå har jeg bestilt "Full coverage kabuki brush" til halv pris fra colorfulsprinkles.com. Med frakt ble det ca. 120 kroner. Regner med at det er billigere enn å kjøpe den her hjemmme! Så nå mangler bare foundationen.

Skrevet
Nå har jeg bestilt "Full coverage kabuki brush" til halv pris fra colorfulsprinkles.com.

fikk du betalt med visa?

prøvde nemlig, men jeg fikk bare opp feilmdl... så det endte medat jeg bestilte foundation fra beautybridge.

jeg er også lys i huden, men med rosa tone. jeg bruker medium beige nå om sommeren og brukte fairly light sist vinter. selv om jeg liker at foundation er litt gul ås den demper det røde, synes jeg nok at faily light blir litt vel gul..

dette er ikke lett nei. diu gjør sikkert klokt i å gå til en hudpleier til og spør;)

Skrevet

Jeg fikk ikke betalt med mastercardet mitt, da kom det opp feilmelding, men siden jeg har paypal brukte jeg det. Heldigvis gikk det bra, for den samme kosten kostet dobbelt så mye på beatybridge.

Skrevet

Jeg fikk også feilmelding på feilmelding hos colorfulsprinkles. :sur: Jeg prøvde med flere ulike kort, men gav til slutt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...