Gjest Ingun Skrevet 22. september 2006 #1 Del Skrevet 22. september 2006 Hvor mye tjener en som har gått økonomi og administrasjon på BI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 22. september 2006 #2 Del Skrevet 22. september 2006 Kommer nok veldig an på hva slags jobb man har fått etterpå! Men fra 280'(staten etc) og oppover kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #3 Del Skrevet 22. september 2006 En siviløkonom i vår kommune tjener 370 000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Landra_* Skrevet 22. september 2006 #4 Del Skrevet 22. september 2006 Hei! Jeg jobbet som økonomikonsulent i et firma (privat). Fikk 230.000 med bare videregående som utdanning og hvis jeg hadde hatt utdanning hadde jeg tjent 270.000 og oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2006 #5 Del Skrevet 22. september 2006 En siviløkonom i vår kommune tjener 370 000,- ← Det er milevis forskjell på øk.ad og siviløkonom, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #6 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg har øk/adm utdanning fra en høyskole, og tjener 375 000 som mellomleder i en kommunal etat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 25. september 2006 #7 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har øk/adm utdanning fra en høyskole, og tjener 375 000 som mellomleder i en kommunal etat. ← Hvor mange års utdannelse hadde du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 25. september 2006 #8 Del Skrevet 25. september 2006 Stooor forskjell på bachelor og master. På bachelornivå kan man vel neppe forvente noe over 300 000, men mindre du er utrolig heldig. Startlønna for master i økonomi (ikke bare siv.øk.) ligger godt over det nivået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 25. september 2006 #9 Del Skrevet 25. september 2006 Stooor forskjell på bachelor og master. På bachelornivå kan man vel neppe forvente noe over 300 000, men mindre du er utrolig heldig. Startlønna for master i økonomi (ikke bare siv.øk.) ligger godt over det nivået. ← Hvor lang utdannelse har man om man har bachelor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 25. september 2006 #10 Del Skrevet 25. september 2006 Hvor lang utdannelse har man om man har bachelor? ← Bachelor er 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 25. september 2006 #11 Del Skrevet 25. september 2006 Bachelor er 3 år. ← Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 25. september 2006 #12 Del Skrevet 25. september 2006 Selv i staten er det ganske greit å få over 300' med en bachelor, men her blir kanskje ikke mastergraden verdsatt så veldig mye høyere. I det private merker man kanskje str forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 25. september 2006 #13 Del Skrevet 25. september 2006 Selv i staten er det ganske greit å få over 300' med en bachelor, men her blir kanskje ikke mastergraden verdsatt så veldig mye høyere. I det private merker man kanskje str forskjell? ← Mer konkurranse om arbeidstakerne, ergo lettere å forhandle seg til høyere lønn. De best betalte er uansett ansatt i privat sektor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #14 Del Skrevet 25. september 2006 Offentlig sektor bør skjerpe seg og skru opp lønningene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 25. september 2006 #15 Del Skrevet 25. september 2006 Offentlig sektor bør skjerpe seg og skru opp lønningene! ← ...selv om det betyr at du må betale mer i skatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #16 Del Skrevet 25. september 2006 ...selv om det betyr at du må betale mer i skatt? ← Ja, vi må jo alle betale mer i skatt hele tiden: alle avgifter og skatter går jo stadig oppover. Vi kan ta noe av de enorme summene som evinnelige kjedelige "skoler, barnehager og helsevesen" får (men som ikke klarer å utnytte det på en god måte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #17 Del Skrevet 25. september 2006 Hvor mange års utdannelse hadde du da? ← 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 26. september 2006 #18 Del Skrevet 26. september 2006 Ja, vi må jo alle betale mer i skatt hele tiden: alle avgifter og skatter går jo stadig oppover. Vi kan ta noe av de enorme summene som evinnelige kjedelige "skoler, barnehager og helsevesen" får (men som ikke klarer å utnytte det på en god måte). ← Eller enda bedre - effektivisere og nedbemanne hele stat og kommuneleddet. Det er vel ikke akkurat de som jobber i skoler, barnehager og helsevesen jeg tenker på da, for å si det slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #19 Del Skrevet 26. september 2006 Eller enda bedre - effektivisere og nedbemanne hele stat og kommuneleddet. Det er vel ikke akkurat de som jobber i skoler, barnehager og helsevesen jeg tenker på da, for å si det slik... ← Hvis man gjør det du sier der, vil det dessverre vise seg (mener jeg), at kvaliteten på tjenestene forringes kraftig. Det må, ette rmin mening, finnes folk som kan planlegge, legge føringer og strategier i en administrasjon, i samarbeid med politikerne. I tillegg naturligvis de typiske ingeniørtjenestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikari Skrevet 28. september 2006 #20 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg er nyutdannet bachelor i øk.adm. og har fått jobb med startlønn på 300.000. Er fornøyd med det, særlig siden det er muligheter til å klatre her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå