Solskinnsbolla Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Jeg synes det er skikkelig rart at jeg i hele mitt liv har møtt 3 lesber- men homofile møter jeg på jobb, på skolen, i klassen, på fest, middager med venner, det er laget film om dette:Brokeback Mountain, og media og reklamer har mer fokus på menn som liker menn- kvinner som liker kvinner kommer i andre rekke og lesber er også mer tilbaketrukne, synes jeg... er det slik? og i så fall- hvorfor??
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Er ikke så "skandale" med lesber som med homser. Jenter møter færre fordommer sånn sett. Pluss at enkelte homser gjerne gjør litt mer ut av seg. Jenter kan lettere skjule det (sammenlign 2 jenter som holder hender med 2 gutter...) Ikke noe særlig utfyllende svar, men mine 2 cent
Solskinnsbolla Skrevet 26. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2006 hmm, det var jo nesten bare jeg som var engasjert i dette, jo. er det ikke flere som undrer seg over dette?
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 hmm,sitter og tenker over dette..og mener at du har rett i at homsene er mer i "støtet" enn lespene...kan det komme av at det virker mer "stuereint" med lespene( misforstå meg ikke!) Ikke noe big deal, liksom? Har kompis som er homse og ei god venninne som er lespe, tenker ikke over dete i hverdagen...tror jeg skal ta meg en tur på besøk til henne å høre hva hun syns...er en tankevekker,ja..
Solskinnsbolla Skrevet 27. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2006 hmm,sitter og tenker over dette..og mener at du har rett i at homsene er mer i "støtet" enn lespene...kan det komme av at det virker mer "stuereint" med lespene( misforstå meg ikke!) Ikke noe big deal, liksom? Har kompis som er homse og ei god venninne som er lespe, tenker ikke over dete i hverdagen...tror jeg skal ta meg en tur på besøk til henne å høre hva hun syns...er en tankevekker,ja.. ← hehe, veit ikke om du gjorde litt narr av meg her... men hør med venninna di da og fortell til meg etterpå
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Homsene er jo superhippe, bor i designerleilighet og de er ses på klubb, kafé og tv. Lesbene sitter hjemme i sine lilla militærgreier med nesen i en bok og drikker urtete. Homsene er ettertraktet som bestevenninner, finnes det noe mer stilig enn å ha en homokompis?? Er du venninne med en lesbe får du raskt rykte på deg for å være militant feminist, og sikkert egentlig lesbisk også. Menn skuler stygt på lesber (som egentlig er frigide, lesbiskhet ble jo egentlig oppfunnet for å hisse opp og glede mannen, ikke for å sette ham til side), så det er ikke noe rart vi ikke ser dem andre steder enn på Potta.
Gjest gjest1 Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 De lever i skjul. Blir du først kjent med en, kommer de andre frem fra gjemmestedet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #8 Skrevet 28. september 2006 Homsene er jo superhippe, bor i designerleilighet og de er ses på klubb, kafé og tv. Lesbene sitter hjemme i sine lilla militærgreier med nesen i en bok og drikker urtete. Homsene er ettertraktet som bestevenninner, finnes det noe mer stilig enn å ha en homokompis?? Er du venninne med en lesbe får du raskt rykte på deg for å være militant feminist, og sikkert egentlig lesbisk også. Menn skuler stygt på lesber (som egentlig er frigide, lesbiskhet ble jo egentlig oppfunnet for å hisse opp og glede mannen, ikke for å sette ham til side), så det er ikke noe rart vi ikke ser dem andre steder enn på Potta. ← den med urteteen traff meg. urtete, rødvin i alt annet enn rødvinsglass, hjemmestrikka ullsokker, koselige bøker, koselig kunst, liker alt og alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå