Eliza Doalot Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Egentlig helt utrolig at jeg stiller dette spørsmålet, siden jeg i alle år har vært en svoren motstander av smokkebruk... ja,ja Men altså, vesla vil ikke ta smokk i det hele tatt. Greit nok det, hadde det bare ikke vært for at hun har et ENORMT suttebehov som gjør at hun stadig vekk blir vekket når hun sover pga det. Hun suger på alt som kommer innenfor en armlengdes avstand, men når hun sover eller skal sove blir det bare frustrasjon siden det alltid er noe i nærheten som trigger refleksen, uten å tilfredsstille den. Resultat; Hun sover lite på dagtid, og er våken mange ganger på natten. Da må jeg ta henne opp, gi henne puppen, for så å legge henne tilbake 20 sek senere. Hun spiser en gang om natten, de andre gangene er det bare "kos". Det høres sikkert ut som om det burde være grei skuring å få henne til å ta smokken, men den gang ei. Den vil hun nemlig IKKE ta. Vi har prøvde flere forskjellige typer, hun vil ikke ha noen av dem. Hun er forøvrig 11 uker. Så hvis noen har tips, kom med dem!!
Polly Ester Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Jenta mi ville heller ikke ha smokk den første tiden. Jeg måtte bare prøve og prøve og prøve... Hun ville heller ha puppen til kosing, men jeg fortsatte med smokk. Prøvde mange forskjellige før vi endte opp med helt vanlige mam-smokker (eller avent - husker ikke akkurat nå...) Hun var ca 4 mnd da hun tok den uten problemer. Men, jeg har også en sønn på 17 som aldri tok smokken. Han bare brakk seg og nektet. Han ville verken ha smokk eller flaske, og jeg fikk aldri vent han til det... så det kan hende det ikke funker med smokk for jenta di heller...
Miss Marple Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Vår gutt ville heller ikke ha sutten før han var rundt 4 mnd. Før det tok han tommelen eller suttet på linningen på genserarmen (merkelig greie det der). Men jeg ga meg ikke, og plutselig skjønte han det. Nå bruker han sutten når han skal sove (og jeg begrenser det til sovingen! Har ikke sansen for de som lar barna gå rundt med sutt dagen lang...)
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Jeg duppet tutten i litt honning før jeg gå den ti henne. Dette var jo på 80 tallet ,så vi viste ikke bedre ,men tutt SKULLE hun ha. Hadde en fra før som ikke tok det. Men la de ikke suge støtt og stadigt.
Nitha Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Da har du prøvd Nuk-smokkene sikkert? De blanke. Det ble bergingen her etter ca 3 måneder. Fru Nitha
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Jeg duppet tutten i litt honning før jeg gå den ti henne. Dette var jo på 80 tallet ,så vi viste ikke bedre ,men tutt SKULLE hun ha. Hadde en fra før som ikke tok det. Men la de ikke suge støtt og stadigt. ← Bare så det er sagt direkte ikke dypp sutten i honning, spebarn skal ikke ha honning, det kan være farlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå