kitekatt Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 (endret) Vi skal ha kjøkkenet Ädel fra Ikea i hvit og benkeplate i mørk brunt tre, anatageligvis Merbau (finner det på denne siden under treplater/ Se våre tresorter her, ganske langt nede på siden Merbau. Vi skal ha gulv i ganske likt materiale. Veggene er også hvite. Hva slags fliser bør vi ha over benken da? Liker det enkelt, men synes det vil bli litt kjedelig med bare hvite fliser liksom. Står fast. Hjelp meg jenter - forslag Endret 22. september 2006 av kitekatt
Leo Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Hva med blanke glassfliser? De får et svakt grønnskjær når de kommer opp på veggen som jeg synes er lekkert sammen med hvitt/mørkt tre samtidig som de er nøytrale. Glassfliser fåes også i andre farger, men da er de til forveksling like andre fliser.
kitekatt Skrevet 22. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2006 Hva tror dere om noe sånt som er øverst i venstre hjørne? Vil det bli rotete til benkeplate med staver i?
kitekatt Skrevet 22. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2006 Hva med blanke glassfliser? De får et svakt grønnskjær når de kommer opp på veggen som jeg synes er lekkert sammen med hvitt/mørkt tre samtidig som de er nøytrale. Glassfliser fåes også i andre farger, men da er de til forveksling like andre fliser. ← hmm...helt gjennomsiktige fliser? Joo....klarer ikek helt se det for meg, men skal ha det i tankene, ja
Leo Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 hmm...helt gjennomsiktige fliser? Joo....klarer ikek helt se det for meg, men skal ha det i tankene, ja ← De har ett hvitt belegg på baksiden som gjør at de ikke er gjennomsiktige. Litt vanskelig å forklare, men jeg sender deg en PM med link til et bilde.
kitekatt Skrevet 22. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2006 De har ett hvitt belegg på baksiden som gjør at de ikke er gjennomsiktige. Litt vanskelig å forklare, men jeg sender deg en PM med link til et bilde. ← Flott Takk!
Leo Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 Hva tror dere om noe sånt som er øverst i venstre hjørne? Vil det bli rotete til benkeplate med staver i? ← Fine fliser, men jeg tror det blir mørkt og bastant sammen med den mørke benkeplaten mot det hvite. Jeg tror det vil gi kjøkkenet et litt "tungt midtparti" som skaper ubalanse i totalinntrykket.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Hva tror dere om noe sånt som er øverst i venstre hjørne? Vil det bli rotete til benkeplate med staver i? ← Synes den så grei ut. Ikke noe jeg selv hadde valgt, men det er min smak. Legger ved link til glassglassmosaikk, som jeg synes bare er lekkert: http://www.firedearth.com/Products.asp?SectionId=13360
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 hmm...helt gjennomsiktige fliser? Joo....klarer ikek helt se det for meg, men skal ha det i tankene, ja ← Her er eksempel på noen: http://www.firedearth.com/Products.asp?SectionId=13445 Flere lekre fliser (hvis det er mosaikk du liker): http://www.firedearth.com/Products.asp?SectionId=13400
kitekatt Skrevet 22. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. september 2006 (endret) De har ett hvitt belegg på baksiden som gjør at de ikke er gjennomsiktige. Litt vanskelig å forklare, men jeg sender deg en PM med link til et bilde. ← De var fine skal sjekke ut de når kjøkkenet kommer opp. legger ut linken her jeg hvis det er ok? så får jeg flere meninger på dette Gjennomsiktige fliser (si fra hvis jeg skal ta bort linken, da; Leo ) Endret 22. september 2006 av kitekatt 1
kitekatt Skrevet 22. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2006 Her er eksempel på noen: http://www.firedearth.com/Products.asp?SectionId=13445 Flere lekre fliser (hvis det er mosaikk du liker): http://www.firedearth.com/Products.asp?SectionId=13400 ← Ja mange fine der også. tenker at mosaikk kanskje er greit når man skal ha noe "ensfarget" uten border osv...for det vil jeg unngå. Store fliser kan fort bli tungt i en farge, og kjedelig i helt hvitt. Og jeg vil holde det ganske enkelt og stilrent, derfor er mosaikk trolig et alternativ for å få litt "spill" i noe som allikevel er nøytralt". Men forslaget om gjennomsiktig glassmosaikk likte jeg godt.
lillesky Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 Så en kjøkkeninnredning i et interiøsrblad, med hvit innredning og mørk benkeplate i tre, og der hadde de hvite litt sånn ruglete flater, og det var kjempepent. Enkelt og stilfult.
kitekatt Skrevet 22. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 22. september 2006 Så en kjøkkeninnredning i et interiøsrblad, med hvit innredning og mørk benkeplate i tre, og der hadde de hvite litt sånn ruglete flater, og det var kjempepent. Enkelt og stilfult. ← Store vanlige fliser, bare litt ruglete?
Cr@sh Skrevet 22. september 2006 #14 Skrevet 22. september 2006 Vi er akkurat ferdig med å pusse opp kjøkkenet vårt. Vi har Hvitt kjøkken som dere, og valnøtt benkeplate - eikeparkett på gulvene. Vi endte opp med lys lys beige fliser (eller varmhvite om du vil - men ikke med gult, men med brunt i) i str. 10 x 10 cm med ujevne kanter. Ble kjempefint, og vi har fått mye skryt for dem.... Ikke spør hva de heter 'a... for det husker jeg ikke Men er kjøpt på FagFlis.
kitekatt Skrevet 22. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 22. september 2006 (endret) Vil også legge til at jeg skal henge sånn stålrør fra ikea øverst på flisene. slik man kan henge kroker på til alt mulig rart. kjøkkenrullholder, krydderhylle, skjærefjøl osv. Sånn som dette. Da bør antagelig flisene være ganske nøytrale eller? Er det forresten vanskeligere å holde mosaikkfliser rent? for det er ingen jevn glatt flate liksom. ikke bare å dra kluten over, for det legegr seg vel litt i gropene der.... Endret 22. september 2006 av kitekatt
lillesky Skrevet 22. september 2006 #16 Skrevet 22. september 2006 Store vanlige fliser, bare litt ruglete? ← Ikke så veldig store. Skal se om jeg finner det bladet.
Susan Sto Helit Skrevet 22. september 2006 #17 Skrevet 22. september 2006 (endret) Jeg har sånn som dette: Nyled Og de bare "limte" vi opp på flisene med silikon. Enkelt og greit! Har sittet i to år, og brukes mye! (Har bare silikonert festene, som egentlig skulle skrues fast.) Finnes mye mer tilbehør enn det som vises på sidene til IKEA for tiden. Endret 22. september 2006 av Susan Sto Helit
Leo Skrevet 22. september 2006 #18 Skrevet 22. september 2006 (si fra hvis jeg skal ta bort linken, da; Leo ← Bare la den ligge du! Ved nærmere ettertanke kunne jeg like gjerne ha lagt den ut her selv i stedet for å sende den på PM...
kitekatt Skrevet 22. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 22. september 2006 Jeg har sånn som dette: Nyled Og de bare "limte" vi opp på flisene med silikon. Enkelt og greit! Har sittet i to år, og brukes mye! (Har bare silikonert festene, som egentlig skulle skrues fast.) Finnes mye mer tilbehør enn det som vises på sidene til IKEA for tiden. ← Det var ganske fint ja, jeg synes hjemmesidene deres er kjempedårlige....
Gjest Pjusk Skrevet 22. september 2006 #20 Skrevet 22. september 2006 Vi har Hvitt kjøkken som dere, og valnøtt benkeplate - eikeparkett på gulvene. ← Jeg har også eik på gulvet, hvitt kjøkken og har lyst på benkeplate i valnøtt. Men det ser OK ut med eik og valnøtt sammen altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå