Gjest Åse N.: Skrevet 16. januar 2003 #1 Skrevet 16. januar 2003 Hei! Jeg og min mann har nå prøvt i 8-9 mnd. Var hos min fastlege etter 6 mnd og tok div prøver. Alle viste at jeg var i tipp-topp form og hadde ingenting å engste meg for vedrørende det å bli gravid... min mann har også "blitt gravid" en gang før i et tidligere samboerskap (men de tok abort). Så alt dette - sammen med at vi er unge og friske og verken røyker eller drikker mye - skulle vel tilsi at dette skulle gå bra. Likevel skal jeg innrømme at jeg er utålmodig(!) og litt redd.. min mor hadde store problemer med å få oss 3 barn og det får meg til å tenke på arvelighet og sånn av og til.. Syklusen min er regelmessig og jeg har tatt EL-tester og vet ganske nøyaktig når EL er... (+/- en dag eller to). Men altså: jeg har denne forvridde tanken om at siden jeg har ganske fuktig skjede og konstant litt utflod, så tenker jeg at kanskje ikke det evt befruktede egget har sjans til å feste seg, men kanskje blir sendt rett ut igjen?! Er det noen som vet om dette er helt på jordet? Eller går det virkelig an? Uff. jeg blir mer og mer frustrert for hver måned som går. Kanskje ender jeg opp som smågal tilslutt ... :blunke:
Kosejente Skrevet 17. januar 2003 #2 Skrevet 17. januar 2003 Da jeg ble gravid med min eldste...var dette et "uhell" etter en eneste gang der vi gikk hele veien uten prevensjon....men selv om det ikke passet akkurat perfekt den gangen med meg som student og han som lærling...så var graviditeten en lykke fra første dag..!!! Etter litt over 2 år ville vi ha et nytt barn...jeg hadde ikke gått på pillen...men dette lot vente på seg.....etter 10 måneder med iherdige forsøk....ble jeg gravid....på en sydentur der vi reiste bare vi to...!!! Tror det klaffet fordi vi slappet av og ikke var så fikserte på det å bli gravid på denne turen... Så dette kan være et tips...ta dere en ferie og se hva som skjer... Lykke til...!!
Gjest Hilde K S Skrevet 17. januar 2003 #3 Skrevet 17. januar 2003 Kutt ut EL testene et par månder og elsk i vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå