Gå til innhold

bok om barn og søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale meg en god bok om barn/babyer og søvn? :sove:

Pappaen og jeg trenger noen (kanskje mange?) råd for hvordan vi skal hjelpe lille Binkejenta inn i et godt søvnmønster. Nå er hun fem måneder og jeg føler vi ikke har lykkes så langt. :Gjesp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefales:

"sove hele natten" av nina misvær.

Den har vært til god hjelp for oss. Vi slet med å få lagt lillegutten vår da han var 6 mnd. og fulgte søvnkuren som blir beskrevet i boken. Har ikke tid til å forklare nå, men her er omtale av boken funnet på bokkilden:

Forfatterne forteller deg steg for steg hvordan du kan løse ditt barns søvnproblem. De tar blant annet for seg barn som: ikke vil sovne om kvelden, våkner mange ganger i løpet av natten, våkner svært tidlig om morgenen, vil sove videre i sengen din om natta. Du som nettopp har fått barn, kan lese om barns normale søvnbehov og om hvordan du legger grunnlaget for gode søvnvaner hos barnet ditt. Boka omhandler barn fra nyfødt til skolealder. Med døgnloggskjema, litteraturliste og register.

Lykke til :)

Skrevet

Du kan finne noe informasjon på denne siden, den er skrevet av Gina Ford og hennes britiske team. Hun har en god del tips og råd for søvn på websiden og har dessuten også skrevet en bok om temaet som du kan finne på Amazon.

Jeg har i tillegg brukt denne siden, Netsundhedsplejerske, skrevet av en dansk helsesøster. Syns hun skriver godt og kommer med mange fine og fornuftige råd.

Skrevet
"The no cry sleep solution" av Elizabeth Pantley

Har du lest den selv? "No cry" høres jo veldig fint ut da! Skulle gjerne fått til det. Kan du fortelle litt om hva denne teorien går ut på?

Takk!

Skrevet

kanskje du burde ta opp sove problemet med helsesøster..

Vi fikk noen gode råd ifra vår helsesøster som førte til at jenta vår sov hele natten :)

Helsesøstre har ofte mye erfaring og gode råd å komme med

Skrevet

Synes sove hele natten var bra. En får i alle fall en del tips om hva en ikke bør gjøre - pluss at en får masse dårlig samvittighet for ting man gjør som en ikke bør gjøre :tristbla:

Eneste jeg synes er litt håpløst er når hun sier at barnet må legges trøtt men ikke sovende. Vi har ennå ikke funnet ut hvordan en får barnet trøtt når det ikke vil sove, dessverre....

Fru Nitha

Skrevet
Har du lest den selv? "No cry" høres jo veldig fint ut da! Skulle gjerne fått til det. Kan du fortelle litt om hva denne teorien går ut på?

Takk!

Jeg leste halvparten, men så begynte Oliver å sove så bra at jeg ikke trengte å lese mer. Lånte den bort til en barselvenninne og det samme skjedde med henne! Men det er nok helt tilfeldig... :ler:

Du kan lese litt om den her.

Du kan selv velg hvor mange av tipsene du vil bruke og om du vil følge hele oppskriften. Oliver våknet annenhver time hele natten for å få pupp, og det ble litt slitsomt i lengden. Etter tips fra boken begynte jeg å rugge litt på senga hans hver gang han viste tegn til å våkne og han sov et par timer til. Et par netter sånn, så hadde han vent seg til å bare spise hver 4. time. Og det var jeg mer fornøyd med.

Men etterhvert som han ble større sov han bare lenger og lenger uten at vi trengte å gjøre noen spesielle grep.

Lykke til med søvnprosjektet.

Skrevet

Takk igjen!

Veldig forskjellig hvordan det fungerer om nettene nå. Noen netter våkner hun bare en gang for å få mat (fullammer fremdeles), andre ganger våkner hun 3-4 ganger. :Gjesp: Men det blir nok bedre... om en 14 års tid! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...