Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Er 37+3 på vei. Jeg og mannen min planlegger en tidlig ferie i år pga. husbygging og litt for mye varme senere på sommeren.

Har bestilt billetter til Spania i begynnelsen av mai. Skal bo i privat leilighet.

Så kom jeg til å tenke på om det er noen betenkeligheter med å ta med et liten baby på ca. 2 1/2 måned på flyferie....

Er det noen som har hørt noe om dette?

Har i utgangspunktet ikke hørt noe om dette selv, og har ei venninne som tok med seg datteren sydover veldig tidlig.

Men, bare for å være på den sikre siden.......

-jossi

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes virkelig ikke noe om babyer i fly. De griner bestandig og forstyrrer andre passasjerer. Og grunnen til at de griner er sannsynligvis pga dotter i ørene og trykk i hodet. Synes man skal vente til ungen er stor nok til å si hvor han har vondt før man tar den med på fly. Babyer klarer ikke å si i fra og det går ikke an å forklare dem hvordan de skal bli kvitt dottene.

Skrevet

Har ikke hørt noe om dette. Lillebroren min var bare 5 uker gammel da familien min reiste til Canada, og da er jo den lengste flyturen 9 timer. Det gikk greit det.

Skrevet

Det jeg pleier å gjøre når vi har en skrikeunge ved meg, er å se på moren, - når jeg ser at moren ser på meg, løfter jeg hånden mot hodet hvor jeg sirkulerer den og lager en trøtt bevegelse, så peker jeg på skrikerungen mens jeg gisper oppgitt over å ikke få sove.

Hvis ikke det hjelper, er det bare å iakta hvor selvsentrerte mødre egentlig er.

Waco

Gjest Anonymous
Skrevet

Det med dotter i orene kan du ta deg av ved aa amme barnet (eller gi flaske/smokk hvis du ikke ammer) i det flyet tar av og lander. Dette gjoer at barnet suger og dotter danner seg sjeldnere. Mange sier at saa smaa barn nesten er de enkleste aa reise med fordi de sover saapass mye. Naar de blir noen maaneder eldre er de jo mye mer vaakne og kjeder seg fortere. Vi planlegger en tur fra USA til Norge naar den lille er under to maaneder, saa du er ikke alene om aa ta de smaa med paa tur.

Ha en flott ferie!

Skrevet

Vi kommer til å ta med oss småtten til Spania i september, da er h*n ca to mndr. Har ingen betenkeligheter med dette, da jeg kjenner flere som har tatt med seg småttinger på fly uten problemer...

Skrevet

Tror ikke dette er noe problem. Når det gjelder hensynet til andre passasjerer, er det (som noen sa over) mye værre med større unger, som gjerne er ustanselige når de først er igang, og dessuten skriker sterkere, og lukter vondere når de evt. har gjort på seg.

Så små unger sover stort sett mye.

God tur!

Skrevet

Datteren min på fire år har allerede sitt tredje Pass. Vi har mistet tellingen på hvor mange ganger hun har flydd. Første flyturen var hun 5 uker gammel. Hun har aldri vært plaget av dotter i ørene. På turene frem til hun var 2 år ammet eller gav jeg henne flaske. Ha med mange bleier i håndbagasjen. Flyturene setter fart på " systemet" til min datter, har hørt at andre som reiser med barn har erfart det samme.

GOD TUR! :briller:

Skrevet

rejs i vej dere og nyd ferien med den lille,

jeg har rejst med alle mine 3 tøsser fra de var bare 5 uger gamle fram og tilbage fra island danmark og har kun haft problemer en gang da var både jeg og lille pusse forkølet og var ved at død i ørene på grund af trygget var så dårlig i maskinen...

har da tænkt mig hjem en tur med knotte til kbh for at vise ham fram og jeg rejser vel når han er omkring 3 uger gammel.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...