Gå til innhold

Hvor kjøpe benkeplate i heltre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kvalitet og god pris :) Oslo/ Sørum...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikea?  sjekk inne på nettsiden deres.

ja, men vi vil ha mørk brun...og den mørkeste de har er eik. alternativet er laminat....de hadde en pen som het "Personlig" der. ikke på nettet. det var mørkebrun laminat som så ut som treverk.

Skrevet

Tror de fleste kjøkkenleverandører har mørk heltre benkplate. Både ulike typer eik, ask, valnøtt og wenge (noen er behandlet slik at de blir mørke).

Skrevet

Det er jo ikke værre enn at du oljer den mørk da... ;)

Skrevet

Blander meg inn i alle oppussingstrådene dine, jeg... :sjenert:

Kvik har flere forskjellige mørke benkeplater i heltre til relativt overkommelige priser. (Du får opp prisene når du klikker på bildene). De har utsalg både på Alnabru i Oslo og på Lillestrøm.

Skrevet

Kvik har flere forskjellige mørke benkeplater i heltre til relativt overkommelige priser. (Du får opp prisene når du klikker på bildene). De har utsalg både på Alnabru i Oslo og på Lillestrøm.

Det er bare bra det, du har gode tips :)

Nå er jeg usikker igjen på om vi skal ha heltre eller laminat. Vi skal ha laminat på gulvet ihvertfall (har ikke råd til parkett da vi skal legge gulv i hele huset).

Vil det bli fjærnt med benkeplate i hjeltre og laminat på gulv? er det bedre å kjøre laminat begge steder kanskje?? :klø:

ARGH, dette er jo nesten like vanskelig som det var å planlegge bryllupet. Jeg er perfeksjonist og ALLE alternativer skal gjennomgås med lupe. Ombestemmer meg maaaasse og. Ble mobba fælt ifm. bryllupsplanleggingen, men fikk skryt etterpå, så det er vel verdt det. Og dette er jo også dyre saker og et hus vi skal leve lenge i ;)

Skrevet

Ville ikke hatt problemer med heltre plate og laminat gulv.

(Har det selv, faktisk, men da "skifer-imitasjon" gulv. Og benkeplate i bøk.)

Så lenge fargene er tilnærmet like, så vil ingen tenke over det. ;)

Skrevet (endret)

Skjønte ikke prissystemet der jeg...feks: Dybde i mm: 101-190 pris kr. 1.081,-

eh...betyr det at dybde er 1,01 m da? Målene på ikea som passer kjøkkenet vårt er jo 60,6 og tykkelse 38 mm...dette er laminat da, men det er de målene som kommer opp når jeg bygger kjøkkenet i det programmet de har ;)

Endret av kitekatt
Skrevet
Skjønte ikke prissystemet der jeg...feks: Dybde i mm: 101-190 pris kr. 1.081,-

eh...betyr det at dybde er 1,01 m da? Målene på ikea som passer kjøkkenet vårt er jo 60,6 og tykkelse 38 mm...dette er laminat da, men det er de målene som kommer opp når jeg bygger kjøkkenet i det programmet de har ;)

Nei, målene er oppgitt i millimeter og det betyr dybde på mellom 10,1 og 19 cm. Vanlig dybde på benkeplater er 60,5 - 60,6 cm altså 605 - 606 mm.

Skrevet (endret)
Nei, målene er oppgitt i millimeter og det betyr dybde på mellom 10,1 og 19 cm. Vanlig dybde på benkeplater er 60,5 - 60,6 cm altså 605 - 606 mm.

hæææææ? da er det jo svindyrt! Spørs om det ikke blir laminat fra ikea da ja ;)

det står jo ikke hvor lange de er? Sorry, er helt idiot til å skjønne slike greier jeg ;)

Endret av kitekatt
Skrevet

Som regel er slike priser per meter benkeplate. Men de må da ha hatt flere dybder?

Men IKEA er som regel billigst. Benkeplater er IKKE billige.

Skrevet
Som regel er slike priser per meter benkeplate. Men de må da ha hatt flere dybder?

Men IKEA er som regel billigst. Benkeplater er IKKE billige.

Begynner å skjønne det. Jaja siden jeg er sånn i tvil og ikke har falt for noe spesielt, bør jeg kanskje gå fr den personlig i mørkt tre laminaten fra ikea. Hvis jeg virkelig hadde falt for noe dyrt, så greit, men jeg vingler jo sånn.

Er bare redd kvaliteten skal være rævva....

Skrevet
hæææææ? da er det jo svindyrt! Spørs om det ikke blir laminat fra ikea da ja ;)

det står jo ikke hvor lange de er? Sorry, er helt idiot til å skjønne slike greier jeg ;)

Hvor lange de skal være, bestemmer du selv. Prisen er oppgitt pr. meter og, ja, heltre benkeplater er dyrt! Jeg synes imidlertid IKEAs laminat i valnøtt også er ganske fin! Du må nesten kjenne etter før du merker at det ikke er tre.

Skrevet (endret)
Hvor lange de skal være, bestemmer du selv. Prisen er oppgitt pr. meter og, ja, heltre benkeplater er dyrt! Jeg synes imidlertid IKEAs laminat i valnøtt også er ganske fin! Du må nesten kjenne etter før du merker at det ikke er tre.

Det er antagelig den jeg har sett på. Husker det var to i mørk brun. den ene var brunsort ensfarget, mens den jeg likte var med staver liksom, og varmere brun. Så ut som valnøtt, så det er sikkert den :)

Ja, fant den i katalogen nå. det er valnøtt mørk jeg har sett på :)

Endret av kitekatt
Skrevet

På byggevarehus koster benkeplater fra 1500-3000 kroner pr lm. Varierer veldig mye på de ulike tresortene.

Det koster dyrt, det må du bare regne med.

Skrevet

oi, nå skjønner jeg at jeg har fått en bra pris! 900 + moms per kvm må jeg betale. Men jeg kjøper gjennom en snekkerkompis som får rabatter...

Sjekk ulike byggevareforretninger, du kan du kjøpe direkte derfra, men du må selv bue kantene. (antar at det er billigere)

Skrevet

Jeg kjøpte en rimelig benkeplate i furu på Maxbo og beiset og lakket den - nydelig og MYE billigere enn å kjøpe en i mørkt tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...