Gjest Blipp Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Hva legger Strømselskapene til grunn når de vurderer resultatet av en kredittsjekk? Jeg ønsket å skifte leverandør da mitt nåværende selskap endret betingelsene [lengre forklaring utelatt - ikke viktig] og bestilte nytt abonnement på nettet. Idag fikk jeg brev om at jeg er kredittvurdert og utifra den vil de ikke ha meg som kunde (var sagt litt penere da). Jeg har ryddig økonomi, har aldri hatt betalingsanmerkninger/inkasso, men har noe lav lønn. (Men klarer meg fint på den). Ingen big deal selfølgelig siden jeg allerede har et greit kundeforhold, men jeg er SUR og aldri så lite fornærmet! Er de så enspora at de bare ser på lønn? (Som for øvrig er 150 tusen i året)?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Jeg tjener 370.000,- men fikk avslag på internett-abonnement. Jeg ringte og spurte hvorfor, det viste seg at de sjekket ligningen for de tre siste årene. De årene sto jeg med 0, fordi jeg hadde vært hjemmeværende. Jeg forklarte dette, fakset kopi av lønnslipp og alt var i orden. Jeg synes du bør ringe og spørre om hva som ligger til grunn for avslaget.
Gjest Blipp igjen Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Takk for svar. Ja, ditt tilfelle høres jo helt rusk ut! Jeg ringte idag, men den jeg skulle snakke med var i møte, og jeg må ringe om igjen på mandag. Det har jeg tenkt å gjøre. Men nå har jeg også ringt min nåværende strømleverandør, og funnet en annen avtale jeg synes er interessant. Så jeg beholder den gamle leverandøren litt til.
Gjest Eir Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Jeg har aldri hørt om at strømselskaper sier nei pga for lav inntekt, kun pga kredittanmerkninger. Du bør uansett ringe og høre, kanskje har du en kredittanmerkning uten å vite om det, det hender at man får sånne ved en feil også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå